Medlem
M416 vs M27 IAR

Enligt Battlogen har M416 bättre träffsäkerhet på långt avstånd (Long) medan M27 IAR har endast (Medium) trots att den har ett längre rör (eller vad det nu heter). Det är ett "spel".... men borde inte M27 IAR vara ännu bättre på längre avstånd än M416 pga. just längre "rör"?


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

ignorerar sånt i bf.
Exempel har M240:n "Medium"
Men mitt längsta HS med det vapnet är 410meter, och dessutom var det inte bara en gång där man hade tur.
Jag använder inte vapnet längre (500kills/13,37%accuracy, nörd som man är) men förut när jag använde det som mest låg jag konstant på långa avstånd och "duttade" ihjäl en hel drös med fiender


signatur

Rwa?

Kan inget om vapen alls men träffsäkerheten har nog med hela vapnets uppbyggnad att göra. Det är nog inte bara längst pipa (rör xD), längst skott


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

M416 har längre pipa än M27 IAR, men M416 har en annan rifling/bore (Dvs hur pipan är räfflad internt)

M416 är gjord för att ge en mer pricksäker träffbild över avstånd då det rör sig om en karbin, medans M27 IAR måste kunna hantera större mängder kulor på kort tid. Detta gör att pipan måste tåla mer ammunition som passerar den utan att slitas ner alltför fort.

Sen hur realistiskt representerat det faktiskt är kan jag inte svara på, men det är grundtanken iaf.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Nu har det inte just med dom vapnerna o göra, men kollade sidan ^länka.

Och wait wat? Om jag fattat det rätt så tar nästan alla automatvapen lika mycket?
http://symthic.com/?s=bf3&sb=dmgchart

Tycker det borde variera mer.. Verkar som g3 är den enda som tar lite mer av assultrifles.
Att engineer och assultvapen är likvärdiga känns lite meh, fast jag har kanske inte fattat statistiken riktigt.

Ser också ut som att nästan alla har lika mycket droprate på skada vid distanser :s
An-94 borde hålla längre, m16a4 med eftersom det är endast burst..

http://militarytimes.com/blogs/gearscout/2011/10/24/whats-the...

Där finns svaren som får stå för de verkliga vapensystemen. I spelet är det bara en fråga om balans

Medlem
Skrivet av TexN:

Nu har det inte just med dom vapnerna o göra, men kollade sidan ^länka.

Och wait wat? Om jag fattat det rätt så tar nästan alla automatvapen lika mycket?
http://symthic.com/?s=bf3&sb=dmgchart

Tycker det borde variera mer.. Verkar som g3 är den enda som tar lite mer av assultrifles.
Att engineer och assultvapen är likvärdiga känns lite meh, fast jag har kanske inte fattat statistiken riktigt.

Ser också ut som att nästan alla har lika mycket droprate på skada vid distanser :s
An-94 borde hålla längre, m16a4 med eftersom det är endast burst..

Det som kan vara väldigt viktigt att tänka på är ju att ett vapen knappast har en "damage output" på riktigt. Det första som avgör hur mycket skada en träff gör, är ju var du träffar. Därefter kommer kaliber.

I BF3 är det väldigt mycket vapen som hanterar 5.56, vilket ger snarlik träffbild och skadeverkan. T.ex G3 har högre skadeverkan då den skjuter 7.62, samma sak med SCAR-H.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar