Se lanseringstrailern för Kingdoms of Amalur hos FZ!

Robot
Se lanseringstrailern för Kingdoms of Amalur hos FZ!

Färgsprakande strider och gigantiska monster är vad som väntar i detta februari-aktuella fantasy-rollspel.

#kingdoms-of-amalur-reckoning, #bethesda


Medlem
Se lanseringstrailern för Kingdoms of Amalur hos FZ!

Kingdoms of Albion: Molyneux's Reckoning

Medlem

Blivit mer och mer pepp på den här titeln. Vad som såg ut att vara nära skräp från början har slipats, och kanske är en diamant ändå? Spelmekaniken intresserar mig, speciellt med tanken på de fruktansvärt dåliga och överskattade spel i genren RPG som släppts det senaste - total avsaknad av engagerande strider exempelvis.

Ska bli skoj att se vad Kingdoms of Amalur: Reckoning mynnat ut i.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Demot fick mig att inte vilja spela det mer.. Någonsin..

Moderator | Testpilot
Skrivet av Manley:

Demot fick mig att inte vilja spela det mer.. Någonsin..

+1. Demot var skräp. Jag har aldrig varit så arg och ledsen när jag spelat ett spel och märks jag inte är ensam.

"The demo quickly garnered attention for being "way more buggy than anything anyone should ever release", with wide-ranging glitches affecting even the simplest gameplay"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Själv hade jag inte ens tittat på titeln innan demot men nu blir det ett solklart köp..Fantastiska strider och bra flöde i det avseendet är man inte bortskämd med när det gäller RPGs. Önskar att utgivare kunde släppa demo före släpp så att man kan avgöra själv istället för att lyssna på säljarsnack. ( Amalur har mer än nog av den varan. )


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag är ytterst tveksam :\ Körde demot men satt och störde mig hela tiden på kameran när man vände sig om och hur styrningen fungerade... Jag kanske blivit petig nu när jag spelat om Mass Effect 2 och kört Skyrim och så hehe


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Jag tyckte att demot var helt ok, tyckte att kameran och styrningen var lite konstiga eftersom att man lirat skyrim, precis som Palanor sa.

Kommer dock att köpa spelet då jag är extremt förtjust i rpg-spel och speciellt när det kommer till konsol.


signatur

In Hoc Signo - PPP

Medlem

Efter att ha spelat demot kan jag bara säga nej tack.

Medlem

Spelade demot och jag kommer aldrig... ALDRIG någonsin spela det här 'spelet' igen.

Medlem

Den undermåliga ljudbilden i demot gjorde mig rejält avtänd. Ljudeffekter från en 50-talsfilm och voiceacting med den mest tillgjorda brittiska accenten. Sen är nog spelet menat att spela med gamepad för kändes inte bra med mus+tb.

Medlem

Demot var väl ok, men det största mysteriet är hur de kan vara dumma nog att försöka kränga ett Live Arcade/PSN/Steam spel, med ett riktvärde på drygt 100kr, för 399-699?
Finns väl ingen som är så dum att de betalar fullpris för ett sådant spel, hade det varit 100kr download only hade prislappen varit realistisk, det här är ju bara patetiskt. EA strikes again, och alla skrattar...

Medlem
Inaktiv

Så knäppt, laddade ner demo och startade, fungerade prima i alla menyer osv men när man väl skulle börja spela så ser jag endast radar/map och resten av bilden är det bara svart runt om :S alla andra spel fungerar prima för mig, mw3, bf3, assassins creed osv :S knasigt... -.-

Medlem

Släpps Recensionen av spelet officielt idag? Med tanke på att IGN lägger ut den ikväll.

Förbokat exemplar!

Medlem
Skrivet av siZe:

Så knäppt, laddade ner demo och startade, fungerade prima i alla menyer osv men när man väl skulle börja spela så ser jag endast radar/map och resten av bilden är det bara svart runt om :S alla andra spel fungerar prima för mig, mw3, bf3, assassins creed osv :S knasigt... -.-

Känd bugg, finns en grej att klicka ur i options, kommer tyvärr inte ihåg vad den heter nu.

Medlem

Kan man bara spela i tredjeperson? Jag hoppas man kan spela i förstaperson.

"Har du hunnit tröttna på Skyrim än, och törstar du efter något nytt?"

Mja, nu när modverktygen står för dörren så kommer spelet bara att bli intressantare dess längre tiden går.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

IGN har en nio sidors preview-recension för er som vill läsa:
http://uk.ps3.ign.com/articles/121/1216517p1.html

Och för er som inte orkar läsa allt eller klicka på länken:

Indeed, there remains plenty that I still have to delve into with Reckoning. But if I can tell you one thing based solely on my brief experience with the final build of the game so far, it's that there's plenty to be excited about with Kingdoms of Amalur: Reckoning. Whether or not the final product, dozens and dozens of game hours from now, lives up to what I've seen and done so far remains to be seen, but what I've seen and done so far is impressive.

RPG fans and fantasy lovers take note, and definitely come back next week for a more in-depth look at Reckoning, including details on questing and side-questing, item creation and exploration. Sound-off in the comments below to let me know what you want to know more about in particular. If you give me enough fodder to work with, the next update could be twice as long!

Medlem

Första som händer är att demot hänger sig, bra start!

Medlem

Lite små mysiga boss strider var väll det som kanske lockade mig ur den videon, men annars vetefan.

Medlem

Jag gav in och förbeställde det för 213kr på cjs-cdkeys. Alltid något tills ME3 kommer ^^


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Spelade en liten bit av demot och retade mig som fan på vissa delar. Smaklös flört med Planescape, när man rullas in död på en brits och dessutom heter Fateless One. Usel grafik, med den där äckliga mysfaktorn man avskyr i Fable. Man kan inte byta rakt av mellan Abilities och Inventory eller liknande, utan måste gå tillbaka till Game Mode. Går inte att scrolla fram kameravy från långt till nära eller från 3:e till 1:a person. Man kan inte koppla loss cursor och kolla runt, utan måste flytta hela kameravyn. För att nämna några exempel.

Men, trots allt detta känns det som att det finns ett jävla äventyr i allt detta. Spelade inte så länge eftersom jag inte vill paja för mycket om/när jag köper det. På något underligt sätt vill jag kolla vidare och se vad som händer med min char och med storyn, även om den verkar helt generisk än så länge. Fightingen är kul, världen är stor och jag märkte inte av några buggar. Fick lite Zelda-vibbar från den gamla tiden med 8-bitars, och det har inte hänt på väääldigt länge. Konstigt, jag borde avsky det


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

1
Skriv svar