Sony om PS Vita: "Vi tycker inte att vi har problem"

Robot
Sony om PS Vita: "Vi tycker inte att vi har problem"

Inledningssiffrorna för Playstation Vita i Japan har varit blygsamma – för att uttrycka det milt. Sony håller inte med. "Vi har haft en väldigt... en bra start", säger en Sony-chef.


Medlem
Sony om PS Vita: "Vi tycker inte att vi har problem"

Det är inte konstigt att den inte har sålt så mycket i Japan, inte direkt deras typ av spel som finns ute än så länge..

Men nu när den kommer hit, FIFA, Uncharted, Wipeout, LBP etc.. Det borde hjälpa konsolen med försäljning, frågan är om det räcker, eller om den ändå kommer sälja dåligt..

Medlem

Finns ju inga bra spel förutom Uncharted. Kom igen med bättre titlar så kommer folk köpa konsollen också.

Inaktiv

Någon som vet än vad priserna för 3G abonnemang till Vita blir i Sverige och hur det går till?

Medlem

Tycker media kan vara lite sensionalister. Antigen är det katastrof eller världsherravälde. Det är mycket möjligt att Sony inte räknat så jävla hårt med PS Vita i början, osv.


signatur

subterranean homesick alien

Vita kommer få ordentlig fart i Japan först när nästa Monster Hunter-lir släpps, var så säker.

Medlem

Har ni verkligen sett alla spel som ska komma nu i vår? 27 st är klara den 22 feb för EU enligt Wikipedia. Men många fler är på g Det verkar som om sony släpper spel och prylar till psvitan redan den 15 feb......

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:

Vita kommer få ordentlig fart i Japan först när nästa Monster Hunter-lir släpps, var så säker.

Precis det jag tänkte!

Så fort Monster Hunter o Dragon Quest nr (?) kommer så kommer det sälja.

Medlem

Är lite sugen på PS Vita, skulle gärna lira Uncharted: Golden Abyss

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Har ni verkligen sett alla spel som ska komma nu i vår? 27 st är klara den 22 feb för EU enligt Wikipedia. Men många fler är på g Det verkar som om sony släpper spel och prylar till psvitan redan den 15 feb......

Tror det är för att många som har förbokat ska få sin konsol redan den femtonde (har för mig att jag läste det på Games brittiska hemsida)

Medlem

Ja just det så var det. Kan inte FZ skriva en lista på hur allt med psvitan kommer att bli lagom till släppet? Snälla! Som tex att 32gigs kortet inte kommer till eu & villken mobil operatör(tror inte det blir vodafone utan telenor eller någon annan) det blir till 3g vitan mm.

Inaktiv
Skrivet av Alienshade:

Ja just det så var det. Kan inte FZ skriva en lista på hur allt med psvitan kommer att bli lagom till släppet? Snälla! Som tex att 32gigs kortet inte kommer till eu & villken mobil operatör(tror inte det blir vodafone utan telenor eller någon annan) det blir till 3g vitan mm.

Vodafone finns inte i Sverige så nej...det kan det inte bli

Medlem

Anledningen tiil att jag tog upp vodafone är bla att england kommer att få Vodafone som operatör.

Medlem

Nepp, klart han inte erkänner det offentligt då det inte skulle göra situationen bättre direkt. 3DS i alla ära men smartphones snor nog många kunder de också, visst finns en marknad men den är både mindre och hårdare n för bara något år sedan.

Medlem

Varför jämföra Vita 3g med 3ds i priset det känns inte rättvist.

Man kan nu förboka Vitan på tex game för 2400 och då följer även Rayman med. Riktigt bra pris, och även ett fantastiskt spel som följer med om ni frågar mig.

Medlem
Skrivet av neonille:

Vodafone finns inte i Sverige så nej...det kan det inte bli

Om jag inte är ute & cyklar, köpte väl Telenor Vodafone i Sverige?

1
Skriv svar