Hälsa på Cube World – supergulligt indie-rollspel

Robot
Hälsa på Cube World – supergulligt indie-rollspel

Påminner om Minecraft fast med erfarenhetspoäng, levels och loot.

#cube-world, #minecraft


Medlem
Hälsa på Cube World – supergulligt indie-rollspel

Fan vad ballt!

Medlem

Haha, charmigt värre. Får hoppas att prislappen inte blir för saftig. Skön kommentar från utvecklaren också.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Liknar väl 3D Dot Game Heroes om det ska liknas vid något?

Medlem

Jag har haft ögonen på detta sen i augusti, och jag kan försäkra er om att man kommer kunna bygga hus. Så stryk "minus byggandet".

"Rather than being entirely free-form, construction relies on collecting blueprints, either by purchasing them or completing quests. These can then be stuck together to make a house in which to store treasures and pretend to live."

Bildbevis:


signatur

Imperator

Skrivet av Reize:

Jag har haft ögonen på detta sen i augusti, och jag kan försäkra er om att man kommer kunna bygga hus. Så stryk "minus byggandet".

"Rather than being entirely free-form, construction relies on collecting blueprints, either by purchasing them or completing quests. These can then be stuck together to make a house in which to store treasures and pretend to live."

Bildbevis: http://www.rockpapershotgun.com/images/2012/01/building1small...

Tss, du borde skaffa glasögon Reize! Det står ju "komplett med husbyggande och allt"! *visslar*...

Tack

Medlem

Påminer mer om 3D Dot Game Heroes än minecraft.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Häftigt, ska bli intressant att se mer av det här

Medlem

World of Minecraft?

Medlem

Såg onekligen intressant ut.

Inaktiv

Läst lite om spelet de senaste månaderna, ser jätte intressant och mysigt ut!

Medlem
Medlem

När jag såg bilden trodde jag det var samma utvecklare som Voxatron, iof voxelgrafiken. Men verkar som det är en helt annan snubbe. Kanske det är Voxel-Renessanse på gång. Ni som inte kollat Voxatron innan så gör det, är en najs Twin-stick shooter.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Det ser mysigt ut.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Vart får man tag på det här? Sökte lite på internet och det enda sidorna man kommer till vill ju att man ska skriva upp sig på diverse spam-relaterade saker.

Edit:

Hittade det.. dock var det nere för tillfället. picroma.com/buycubeworld


signatur
1
Skriv svar