Fler utgivare stödjer Origin – över 9,3 miljoner användare

Medlem

Meh gillar inte origin hlr . Vet inte hur många gånger man vart sugen att lira lite BF3 men drar sig för man vet hur lång tid det tar att starta ., Visst det e inte bara origins fel utan också battlelog. Men endå. Vet att jag ett tag inte kunde logga in på mitt Origin .. visade sig att origin och hammachi inte lirar någe bra ihop, Vid vissa tillfällen : / ..

sedan har det hänt mig iförsig bara 2 gr , Men att origin har typ crashat och tagit med sig bf3 på samma gång -_-


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Origin, haters gonna hate. Personligen har jag inget att klaga på det fungerar som det ska, föredrar fortfarande Steam dock.


signatur

I got a Goldenshower.

-Gonathay; Why the hate? Origin means well it just has some personal problems right now, that's all... Don't listen to them all Orio, they don't know you like I do.

-Origin; Kiss me as if it were the last time!

*sad yet empowering music fades in*

(sorry var tvungen, är uttråkad ^^)

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

En mycket tragisk nyhet.

jag använder inte origin, bojkottade det och är en av de få sanna personer som står för vad jag sagt och viker mig inte.
Jag hatar ea och allt de gör.

Här har vi ett exempel på en "hipp" människa, måste utmärka sig med att vara först i området och hata bara för att hata när det inte finns något att hata,
Använder högst troligt Steam och klagar på EAs Origin simpelt för att de vill inte ha någon konkurrens till Steam för att det skulle innebära att de måste hålla på med att starta ännu ett program för att kunna spela, en väldigt jobbig grej för dessa "hippa" människor.

I Faktumet så är Origin en BRA sak, lite konkurrens till Steam är aldrig fel.
Sen är ju desutom EA den bästa spel-distributören existerande, utan dom så skulle vi ju inte ha varken mass effekt eller Battlefield 3.


signatur

The Year was 2027..

Medlem

Steam, Origin, same shit different names.
Steam fanboys lär aldrig byta utan fortsätter klaga för att Origin är "nytt", medan Steams motståndare omfamnar det med öppna armar då det är "nytt och underbart", även om de praktiska skillnderna är minimala. Finns också många som använder båda utan problem och gillar dem.
Sist har vi folket som undviker båda då de i praktiken är samma sak och de föredrar att ha rätt att spela sina spel om och när de vill, dit hör jag. Tycker dock det är bra att Valve får lite konkurrens, Steams dominans är bara av ondo.

Medlem

Det roliga är, att Origin kraschade helt tidigare. Massor med spelare fick veta att alla deras spel inte längre fanns.
Origin fungerar skitdåligt.

Medlem

Origin, segt och fult.
Steam, snabbt och snyggt

Steam vinner rundan enligt mig.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

EA stödde ju PIPA mm, det i sig är väl anledning nog att bojkotta dom egentligen.

Sen spelar jag SWTOR själv just nu, så kan ju inte klaga på andra

Själva Origin klienten är ju skit också, men den kanske blir bättre.

Anledningen att många föredrar Steam beror ju på att det är där man har sina vänner som man umgås med steams voice-chat och sådant. Samt i viss mån också att ha sina spel samlade på ett ställe förstås.

Konkurrens bör vara mer på spel-nivå än olika distributörer, är min önskan iaf. Dom digitala DL priserna har inte sjunkit ett skit sen Origin dök upp. Samma löjliga priser för att gynna den förlegade butiksförsäljningen på både Steam och Origin. ( Ja, det är publisherna som sätter priserna ).

Sen, när man inte kan välja att köpa samma spel från Steam eller Origin är det ju faktiskt inte konkurrens för oss konsumenter egentligen.

En modern branch som styrs av giriga dinosaurier


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

ops dubbel post

Medlem

Kan inte stödja origin med gott samvete pga EAa dickmove (sopa & pipa) samt westwood, bullfrog och 100 andra arsle beslut.

"EA Games; Ruins Everything"

Medlem

Origin har varit stabilt för mig sen jag skaffa det i BF3 betan förra året. Allt hat mot det är löjligt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Skrivet av NympH:
Skrivet av mrpeters:

"Battlefield 3 har sålt 10 miljoner"
"Battlefield 3 kräver Origin"
"Origin över 9.3 miljoner användare"
Coincidence? I think not.

BF3 har sålt 10 miljoner fysiska kopior till alla format. Den digitala försäljningen får vi inte ens veta, så det har inget med Origin att göra.

Varför berättar aldrig någon utgivare hur många digitala ex de har sålt? Det låter väldigt mycket som ett sätt för att enklare kunna skattefuska.

Medlem

Ju fler spel man tillverkar och säljer desto billigare borde det bli, men icke, EA är den största piraten av dem alla!, eller snarare ockrare

Origin = Ursprung, och skall man då gå efter var EA kommer ifrån så har dem vandrat helt åt helvete av kartan, lost on the path of the righteous!, lost forever

EA spells my name

A pirate, a crook and a gambler!

Well mina cash skall dem inte få!

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

699 spänn för Star Wars, The Old Republic .... ummm.....något man missat eller varför i hela friden har man ett så saftigt överpris när det inte ens rör sig om en fysisk produkt man får hem...

Inaktiv
Skrivet av Otzo:

699 spänn för Star Wars, The Old Republic .... ummm.....något man missat eller varför i hela friden har man ett så saftigt överpris när det inte ens rör sig om en fysisk produkt man får hem...

Köp vanliga versionen då? Hur svårt är det att se på Origin-sidan att det finns två versioner, de ligger precis brevid varann med stora blaffor. SWTOR kostar 549:- och inget annat. Dyrt i alla fall, men rätt ska vara rätt. Du kan köpa det på Webhallen för 449:-

Medlem
Skrivet av Aevir:
Skrivet av Svenpa:

Skrattretande, dom har jue inte ens brytt sig att redigera bort "beta" från öppningsfönstret. Nej, det är inte det enda som stör mig.

Dock undrar man varför de inte bara går till steam? Är det så dåliga villkor där?

Det kan nog bero på att Origin fortfarande är i beta-stadiet

Oavsett om skämt eller inte så ska Origin kunna uppdatera sig självt med en notifiering och inte kräva mig att manuellt gå till EA och skaffa senaste verren. Kan det inte det är det värre än jag trott.

Det här meddelandet får jag när jag försöker bläddra bland spel:

Serverfel: Tyvärr har det uppstått ett tekniskt fel.
Fel: SYS_000001


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av raefzm88:

En mycket tragisk nyhet.

jag använder inte origin, bojkottade det och är en av de få sanna personer som står för vad jag sagt och viker mig inte.
Jag hatar ea och allt de gör.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skrivet av KlosterKatten:

Origin har varit stabilt för mig sen jag skaffa det i BF3 betan förra året. Allt hat mot det är löjligt.

Det har varit stabilt för mig med, fram tills igår. Fast om man tänker på att så många haft problem med det & därav inte kunnat spela spelen de har på tjänsten så måste man förstå att allt hat mot det inte alls är löjligt. Origin fyller ingen funktion när du vill spela BF3, ändå är det ett måste att ha igång det, även om det bara ligger i bakgrunden & drar tjuvström.

Medlem

Funkar fint för mig. Det har aldrig crashat och drar väldigt lite minne i bakgrunden. Det enda jag stör mig på är att den altid talar om när den körs i bakgrunden (vilket är hela tiden)...

Medlem

Hahaha patetiskt.

Ni sitter med en quad-processor och har massvis med grejer öppna, men en liten origin-ikon är för mycket för er

Medlem
Skrivet av aesdana:

Hahaha patetiskt.

Ni sitter med en quad-processor och har massvis med grejer öppna, men en liten origin-ikon är för mycket för er

Folk ogillar program som använder mycket resurser i onödan.

Medlem

Man kan ju förstå att folk blir hatiska när man köper ett spel(som INTE är i något betastadie) Sedan för att spela spelet krävs en tjänst som inte fungerar och gör att det tar längre tid att komma igång att spela etc.
Förr i tiden var det bara att dra igång spelen o köra. Kommer ihår när steam hade samma problem för länge sen. Men ska alla till slut ha sina egna tjänster man måste köra spelen igenom och alla har samma problem... Det skulle va skooooj!

Medlem
Skrivet av aesdana:

Hahaha patetiskt.

Ni sitter med en quad-processor och har massvis med grejer öppna, men en liten origin-ikon är för mycket för er

Du är inte riktigt med på banan här.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Gillar inte Origin... men får väl ändå se detta som något positivt. Även om jag är en flitig Steam användare så är det inte bra med Vavles järngrepp på digital distribution på PC. Lite konkurrens är alltid bra.

Medlem

såå typ 40 % av de som köpt TOR är idioter alltså

tips: köp dina Originspel via andra digitala tjänster och du kommer undan med halva priset istället för Origins ockerpriser

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av aesdana:

Hahaha patetiskt.

Ni sitter med en quad-processor och har massvis med grejer öppna, men en liten origin-ikon är för mycket för er

Du är inte riktigt med på banan här.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

En mycket tragisk nyhet.

jag använder inte origin, bojkottade det och är en av de få sanna personer som står för vad jag sagt och viker mig inte.
Jag hatar ea och allt de gör.

Gör du så, vi andra (som redan mognat nog för att inse att man inte kan hata företag för att de är kapitalistiska) köper fritt deras spel och njuter av imponerande spel.
Men stå du utanför, inget oss emot om du står utanför och klagar på att EA vill tjäna pengar.
Jävla kommunist.


signatur

The Year was 2027..

Medlem
Skrivet av john2376:
Skrivet av raefzm88:

En mycket tragisk nyhet.

jag använder inte origin, bojkottade det och är en av de få sanna personer som står för vad jag sagt och viker mig inte.
Jag hatar ea och allt de gör.

Gör du så, vi andra (som redan mognat nog för att inse att man inte kan hata företag för att de är kapitalistiska) köper fritt deras spel och njuter av imponerande spel.
Men stå du utanför, inget oss emot om du står utanför och klagar på att EA vill tjäna pengar.
Jävla kommunist.

Jag har principer som jag följer och står fast vid, du å andra sidan är en mentalt svagare person som böjer dig efter vad andra vill. En förlorare helt henkelt.

Skrivet av john2376:

Jävla kommunist.

Nej, jag är antikommunist.

12
Skriv svar