Jagged Alliance-demo ute nu!

Robot
Jagged Alliance-demo ute nu!

Tanka hem det supersvåra Jagged Alliance: Back in Action-demot på studs, käre pc-soldat!

#nyhetstips, #jagged-alliance-back-in-action


Medlem
Jagged Alliance-demo ute nu!

Sir Yes Sir


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Ska testas nu.

Medlem

Verkar rätt schyst

Medlem

Jagged Alliance och Fallout 1+2 var ju väldigt lika, är även så nu?

Medlem

Inget för mig det skulle ha varit tur ordnings baserat som dom förra spelen.

Medlem

Nähäp, jag kan inte ladda hem demot av någon jävla anledning.. Suck, får prova imorgon. Verkar ju helt klart intressant trots att det inte är turordingsbaserat.

Medlem

Har ju förbeställt redan, så kanske lika bra jag provar demot medan jag fortfarande kan avbeställa utifall jag blir besviken
Älskade de tidigare liren dock, så jag håller tummarna

Medlem

För oss som inte kan ladda ner demot från Steam:
http://boards.jaggedalliance.com/index.php?/topic/435-demo-re...
Finns några mirrors att ladda ner ifrån där istället.

Inaktiv

Nice - Då har man testat ett av dom största skit spelen på marknaden haha.

Gav det 3 min sen avinstallerade jag skiten. hahahah spel utväcklare nu förtiden.
Vad gör dom? Tar dom Syra i källaren och sen när dom har mäst hallistar så kommer dom på:
FAN GRABBAR! Ska vi kanske göra ett spel? Som är SUPER svårt och för att göra det ännu värre så gör vi så det ser ut som det är från tidigt 90 tal, inga strategiska hjälpmedel , och vi skiter i höjd skillnader också va?

Neee största skiten jag någonsin installerat på min dator.
Fan nästan så man mår illa över det.

1 toast av 5 möjliga.
Och till spel utväcklarna, sluta gå på syra när ni gör spel...

Idioter...

sry stavning


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Ska köpas, kul med demo.

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

1 toast av 5 möjliga.

wtf? ^^

Blir inget köp för mig heller, iaf inte nu..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

spel utväcklare nu förtiden.

Ok?

Jag vet inte ens om

Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

sry stavning

kan rädda dig.

Medlem

Tutorialen är ju lovande men uppdraget i demot är ruggigt dåligt, speciellt eftersom de tagit bort fog of war så man har ingen aning om vad ens soldater kan se eller inte se. Man ser inte om de har line of sight och kan skjuta eller om det är en random stubbe ivägen. Stubbar som AI soldaterna ser igenom och skjuter igenom. Dessutom är kameran helt värdelös då man inte har någon vettig kontroll alls över den samt är på tok för inzoomad. Prickskytten skjuter ju 1-2 skärmar bort utan problem.

Pause läget är ju däremot riktigt bra gjort och ger taktiska möjligheter som är trevliga, men jag saknar att kunna lägga täckeld, skjuta och gå samtidigt. Säga åt en merc att skjuta på en kille tills han dör (utan att använda guard) osv.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Går inte ladda ner för mig :S Händer inget när jag trycker på "Ladda ner demo"

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

För oss som inte kan ladda ner demot från Steam:
http://boards.jaggedalliance.com/index.php?/topic/435-demo-re...
Finns några mirrors att ladda ner ifrån där istället.

Toppen, tack för länken!

Medlem
Skrivet av Paladia:

Jagged Alliance och Fallout 1+2 var ju väldigt lika, är även så nu?

Fo1-2 Lika Jagged? Nja på samma sätt som Skyrim är likt Doom kanske

Medlem

Jagged Alliance 2 är ett fantastiskt men frustrerande spel. Blir till att testa detta.

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Paladia:

Jagged Alliance och Fallout 1+2 var ju väldigt lika, är även så nu?

Fo1-2 Lika Jagged? Nja på samma sätt som Skyrim är likt Doom kanske

Fallout Tactics var ganska likt JA.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Skrivet av Juggernawt:
Skrivet av Komured:
Skrivet av Paladia:

Jagged Alliance och Fallout 1+2 var ju väldigt lika, är även så nu?

Fo1-2 Lika Jagged? Nja på samma sätt som Skyrim är likt Doom kanske

Fallout Tactics var ganska likt JA.

shhhh FtBos pratar vi tyst om!!!!

Men å andra sidan hade inte tactics mycket gemensamt ned fo1-2 så

Inaktiv

har det några likheter med men of war 1? isf hämtar jag demot

Inaktiv

och jag slutar aldrig va föbannad på steam som installerar directx VARJE GÅNG

Medlem

Saknar fog of war, inte alls spännande när man kan se alla fiender hela tiden. Hur tänkte dom där egentligen?

Medlem

Jävlar vad svårt det var. eller så är jag duktigt kass.

Medlem

Saknar turbaserade versionen väldigt mycket efter att ha testat detta. Visst man kan pausa med mellanslags tangenten, men det är inte alls samma känsla som tidigare spelen. Tutorial delen var buggig då jag inte lyckades slutföra den och uppdraget var svårt. Stod där som en tafatt idiot. Som någon sa så är jag också irriterad över att DirektX ska installeras med alla spelen trots att den redan är den senaste

Edit:
Om ni inte vill att spelet ska installera in DirectX m.m. så släng bort DirektX mappen som ligger i spelmappen så startar spelet utan att installera nåt

Edit
Efter att ha testat lite mer noggrant så tycker jag att spelet är riktigt bra. Det var ingen bug som jag trodde först, det var snarare min hjärna som inte fattade vad jag gjorde för fel


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Inaktiv

Gillar detta riktigt mycket! Saknar också det turbaserade men får hoppas att dom lägger till det, eller iaf en slowmotion funktion så att man hinner med lite. Fixar dom dessutom så att man ser vad både fienden och sina mercenarys ser så blir allt så mycket bättre!

Medlem

Verkar som att jag var en av få som verkligen gillade demot.
Bra (men småbuggig) tutorial, det viktigaste gicks dock igenom grundligt.

Toksvårt demot, jag dog direkt första gången, andra gången hanterade jag det som JA2 med nästan enbart "plan & go" och då gick det bättre.

Har vissa reservationer mot att man ser samtliga fiender på kartan hela tiden. Förhoppningsvis så är det en setting som man kan ändra till att bara visa fiender som mercsen ser.

Medlem

Ett 20 minuters klipp med detta spel. Han verkar kunna spelet väldigt bra http://www.youtube.com/watch?v=iaQwyB2r80g

Fick precis en uppdatering av demot. Vet dock inte vad som är ändrat


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Inaktiv

Någon som inhandlat fullversionen och kan ge någon kommentar?

Inaktiv

det som chockade mig mest med demon va att det flöt på klockrent i vad som kändes som 60+ fps utan att hacka nånstans eller ha tearing .. uppenbarligen programmerare som inte är helt värdelösa .. sen om det har buggar eller ngt kan jag inte svara på .. jag hade gärna sett en remake på men of war, med folket från den här studion .. vet iaf vad dom gör .. sen om speliden är lyckad eller inte är en annan sak .

12
Skriv svar