Robot
Catherine

Erotik, skräck och äventyr. Catherine är ett vågat (och sent) steg in i HD-generationen, och till skillnad från vissa andra japanska spelhus träffar Atlus mitt i prick.

#catherine, #atlus


Medlem
Catherine

Ett spel i min smak, gillar den här typen av pussel spel=).

Medlem

Lite tunn recension om jag får komma med kritik. Hade gärna fått höra lite mer ingående om spelets moment framförallt pusseldelen

Ojojoj Sebastian, Du fick vänta länge på denna publikation. Var det inte i oktober vi började snacka

Riktigt bra skrivet, en av dina bästa! väldigt glad över ditt intro där du förklarar att spelen har förändrats, men att tanken på spel är likt den i början av 90-talet.

Ett bra pusselspel som "vissa" tycker var svårt, *nudge nudge*.
Och jag hoppas själv att det stämmer om det du sa om att spelarna börjat växa till sig mentalt för dessa spel, och att det inte var sexet som lockade, som det ofta gör.

...När får vi Persona 5????


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Låter grymt. Har dock sålt mina konsoller sen länge. Feels good man.

Moderator | Testpilot

Recensionen verkade rätt så tunn indeed. Nu vet ju jag allt om spelet redan men om någon läser detta känns det mer som att man får frågor så man måste läsa vidare på annat håll än några svar på om hur spelet funkar, får sina svar helt enkelt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det var ett udda minus för ett pusselspel. Det är alltid frustrerande att fastna, men man kan ju knappast klaga på att det är spelets fel.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Ojojoj Sebastian, Du fick vänta länge på denna publikation. Var det inte i oktober vi började snacka

Riktigt bra skrivet, en av dina bästa! väldigt glad över ditt intro där du förklarar att spelen har förändrats, men att tanken på spel är likt den i början av 90-talet.

Ett bra pusselspel som "vissa" tycker var svårt, *nudge nudge*.
Och jag hoppas själv att det stämmer om det du sa om att spelarna börjat växa till sig mentalt för dessa spel, och att det inte var sexet som lockade, som det ofta gör.

...När får vi Persona 5????

http://kotaku.com/5872665/persona-developer-will-reveal-the-g...

Persona 5 bör inte vara allt för långt ifrån ett announcement!

Skrivet av Zmizk:
Skrivet av Traveller in time:

Ojojoj Sebastian, Du fick vänta länge på denna publikation. Var det inte i oktober vi började snacka

Riktigt bra skrivet, en av dina bästa! väldigt glad över ditt intro där du förklarar att spelen har förändrats, men att tanken på spel är likt den i början av 90-talet.

Ett bra pusselspel som "vissa" tycker var svårt, *nudge nudge*.
Och jag hoppas själv att det stämmer om det du sa om att spelarna börjat växa till sig mentalt för dessa spel, och att det inte var sexet som lockade, som det ofta gör.

...När får vi Persona 5????

http://kotaku.com/5872665/persona-developer-will-reveal-the-g...

Persona 5 bör inte vara allt för långt ifrån ett announcement!

Tackar! kan kortas ner till ett ord: Sweet.

Två saker med länken gjorde mig orolig, Bilden Kotaku använde som header, och:
"I want to add things that are being expected of the series," Hashino added at the time. "I also want to change things that can be changed within those boundaries."
- Oh no, det låter inget vidare.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Zmizk:
Skrivet av Traveller in time:

Ojojoj Sebastian, Du fick vänta länge på denna publikation. Var det inte i oktober vi började snacka

Riktigt bra skrivet, en av dina bästa! väldigt glad över ditt intro där du förklarar att spelen har förändrats, men att tanken på spel är likt den i början av 90-talet.

Ett bra pusselspel som "vissa" tycker var svårt, *nudge nudge*.
Och jag hoppas själv att det stämmer om det du sa om att spelarna börjat växa till sig mentalt för dessa spel, och att det inte var sexet som lockade, som det ofta gör.

...När får vi Persona 5????

http://kotaku.com/5872665/persona-developer-will-reveal-the-g...

Persona 5 bör inte vara allt för långt ifrån ett announcement!

Tackar! kan kortas ner till ett ord: Sweet.

Två saker med länken gjorde mig orolig, Bilden Kotaku använde som header, och:
"I want to add things that are being expected of the series," Hashino added at the time. "I also want to change things that can be changed within those boundaries."
- Oh no, det låter inget vidare.

Alla vet vi att Chie och Yukiko är closet lesbians!

Jag hyser också oro, men samtidigt hoppas jag att dessa förändringar kan vara till det bättre!

Redaktör
Ponny

Åh, Katarina! Dig vill jag spela!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

efter att ha spelat demot för ett par månader sen så blev jag så otroligt förbannad utan dess like över kontrollen trodde jag skulle slå sönder dosan. hade inte kontrollen varit så som den är så hade jag kunnat tänka mig o köpa det.


signatur

God is dead

Medlem

Köper det när det kommer till Pc


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Skrivet av Hurin:

Köper det när det kommer till Pc

Det lär aldrig hända.

MFC
Medlem

Ah... den där trudelutten i slutet... Day of the Tentacle.........


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Den stora frågan är dock: Har Euro versionen av spelet möjligheten till Japanskt tal? eftersom jag tål inte dubning.

En svensk dubbning vore inte fel. Svenskarna är grymma på att dubba.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Alukurd:

Den stora frågan är dock: Har Euro versionen av spelet möjligheten till Japanskt tal? eftersom jag tål inte dubning.

^This.

Vill gärna veta jag med. USA är ökända för fullständigt pajusla dubbningar på japanska produktioner.

Medlem

Tack för recensionen, sebbe!
Bokat å klart!

Ser fram emot att bänka mig framför tv:n efter en hård vecka med plugg! <3


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av Alukurd:

Den stora frågan är dock: Har Euro versionen av spelet möjligheten till Japanskt tal? eftersom jag tål inte dubning.

^This.

Vill gärna veta jag med. USA är ökända för fullständigt pajusla dubbningar på japanska produktioner.

Atlus är välkända för att göra riktigt bra dubbar. Så även i fallet Catherine.

Medlem

Saknar faktiskt lite information i denna recension. Att man har ett antal liv men det är svårt att förbruka alla dessa liv m.m.

Medlem

Hmm, av bilder och film att döma kan inte spelet få mer än 2/5 i betyg. Det visar tydligt kvinnor som har "former", dessa visas på ett utmärkande sätt medan mannen i spelet har en direkt motbjudande kropp och springer runt i underkläder. Hela spelets syfte är också grovt kvinnorförtryckande, nej med ett rejält genusperspektiv inser man snabbt att detta spel bör undvikas.
Lättklädda snygga kvinnor som ska jaga en lättklädd ful man? Vad hände med kvinnorespekten i spelvärlden?! Vart är min kära Burka!!!!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av Alukurd:

Den stora frågan är dock: Har Euro versionen av spelet möjligheten till Japanskt tal? eftersom jag tål inte dubning.

^This.

Vill gärna veta jag med. USA är ökända för fullständigt pajusla dubbningar på japanska produktioner.

Atlus är välkända för att göra riktigt bra dubbar. Så även i fallet Catherine.

För mig finns det inget som "bra dubbning" utan något som förstör "verket" gäller både film o spel.
Jag har d.v.s Atlus spel som Undubs istället (sshhh hemligt)

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Hmm, av bilder och film att döma kan inte spelet få mer än 2/5 i betyg. Det visar tydligt kvinnor som har "former", dessa visas på ett utmärkande sätt medan mannen i spelet har en direkt motbjudande kropp och springer runt i underkläder. Hela spelets syfte är också grovt kvinnorförtryckande, nej med ett rejält genusperspektiv inser man snabbt att detta spel bör undvikas.
Lättklädda snygga kvinnor som ska jaga en lättklädd ful man? Vad hände med kvinnorespekten i spelvärlden?! Vart är min kära Burka!!!!

Är det lite sarkasm jag ser här? hopps jag allfall. Verkar som jag inte är den enda som pissed off att man på FZ börjar dra in "genus-tramset" när man reviewar spelen. Jag tänker skaffa en 3DS och RE:R till 3DS just out of spite!

Cool musik, en hårdare version av overtyren till Wilhelm Tell...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Hmm, av bilder och film att döma kan inte spelet få mer än 2/5 i betyg. Det visar tydligt kvinnor som har "former", dessa visas på ett utmärkande sätt medan mannen i spelet har en direkt motbjudande kropp och springer runt i underkläder. Hela spelets syfte är också grovt kvinnorförtryckande, nej med ett rejält genusperspektiv inser man snabbt att detta spel bör undvikas.
Lättklädda snygga kvinnor som ska jaga en lättklädd ful man? Vad hände med kvinnorespekten i spelvärlden?! Vart är min kära Burka!!!!

Så fånigt.

@Sebastian Lind. Annars var det en bra recension tycker jag, kan mycket väl tänka mig att köpa det här spelet. Är inte mycket för dubbning över huvudtaget, textning vore bättre, men jag antar att det inte finns som alternativ.

Medlem

Alright! Då är det bestämt, skaffar det här i framtiden Tack för en bra och övertygande recension Sebbe


signatur

Game long and prosper

Skrivet av Javas:

Alright! Då är det bestämt, skaffar det här i framtiden Tack för en bra och övertygande recension Sebbe

Tack för berömmet, hoppas du kommer gilla!

Medlem

Gör en YouTube sökning på "rage quit catherine".

Medlem

Jag importerade Catherine för ett tag sen och lyckades äntligen klara det igår.

Slutet (iaf ett av de tre "bra" sluten) är seriöst det BÄSTA SLUTET NÅGONSIN i spel. Jag tror fasen ärligt talat det och jag har spelat mååånga spel genom åren. Så bisarrt roligt. Kan bara inte sluta garva när jag tänker på det.

Det är värt att spela igenom bara för den sakens skull

12
Skriv svar