Mech-spelet Hawken släpps gratis i december

Robot
Mech-spelet Hawken släpps gratis i december

Det multiplayer-fokuserade robotkriget blir free-to-play-baserat.

#hawken


Medlem
Mech-spelet Hawken släpps gratis i december

Oho, hoppas det blir free-to-play utan pay-to-win!

Medlem

Hoppas på du.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

damit där dog ju mitt hop om detta spel....har ju inte följt det direkt men noterat att det var på väg...men jag borde nog stänga foder luckan med tanke på al tid jag lägger på the settlers online....

Inaktiv

Hade hellre sett en SP-kampanj som man faktiskt betalade för. Så länge den var DRM-fri så klart.

Medlem

F2p är ju inte jättelockande, men jag är glad att spelet fått ett releasedatum. Ser SÅ fläskigt ut!


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Synen på Free 2 Play är, enligt mig, omodern när det finns bra exempel på det som visar att det fungerar. Så som League of Legends, D&D online och LOTR online.

Medlem

sjuttioelva vadå Pippi långstrump mått.

Medlem

Ah fy va kul! har sett fram emot mer nyheter om HAWKEN länge nu! Jag kan inte annat än hålla med kealy: F2P kan fungera riktigt bra bara utvecklarna balanserar ordentligt. Jag hade hoppats på ett PS3 (och eggbox då) släpp dock...

Medlem

unreal möter slave zero i mech warrior-utförande, inte illa alls


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Free 2 play känns vettigt, det är svårt att slå sig in på spelmarknaden, speciellt på PC sidan, och att erbjuda spelet "gratis" stoppar effektivt all piratkopiering, samt ger långt fler möjligheten att spela det.

"Free 2 play = pay 2 win" brukar många säga, men exakt samma sak gäller för pay 2 play spel också. Betalar du cash, irl, får du alltid fördelar i spelet, bättre gear, epic loot, en fördel, även i "pay 2 play" världen.
Enda skillnaden är att i free 2 play kan iaf utvecklarna välja att balansera det bättre, samt att du iaf slipper betala varje månad för spelet, utöver pengar till gear/guld.
Ser intressant ut, hoppas på en konsolportning längre fram, då jag föredrar att spela Mech-spel med gamepad eller joystick (MW4 *love*)

Medlem

De har verkligen lyckats med skapandet av omgivningen och miljöerna, älskar temat!

Medlem

"No one wants Hawken to end up "pay to win", including us. I can't get into specifics now, but many things available for purchase will be visual customizations and aesthetics. In most cases, weapon and armor upgrades that can be bought can also be earned through playing the game. More details on that in the future."

Detta KAN betyda att det blir gött, men det kan även betyda "exakt som Battlefield Heroes." Visst, du kan unlocka fete-bössan för en dag om du lirar arslet av dig och agerar kanonmat åt pissungarna som snott mammas kort och unlockat den i TRETTIO dagar. Eller så snor du mammas kort och unlockar den i 30 dagar. Visst, det kostar inte mycket men det är principen att om du skall ha roligt när du spelar så måste du betala löpande jag inte gillar. Säg det rakt ut då och ta en månadsavgift istället. Jag kan förstå att det passar vissa men för mig är det en dealbreaker. Att lägga pengar för att få ha en stor rosa robot med rosetter på däremot kan jag tänka mig att betala för, dels för att hjälpa utvecklarna och dels för att det inte känns som om jag fuskar.

Medlem

Ser rätt intressant ut tbh, får pröva när det släpps


signatur

Game long and prosper

Medlem

Apropå Mech-spel: För er som är fans av Battletech (som jag) det är ett nytt Battletech/Mechwarrior online spel under utveckling.
Bara googla det!

Medlem

Första som poppade upp för mig var en blandning av Mech Warrior och Armored core, vilket funkar absolut perfekt för mig iaf.

1
Skriv svar