The Last of Us får online-läge

Robot
The Last of Us får online-läge

"Vi kommer ha någon form av onlinekomponent", avslöjar spelets regissör.

#uncharted, #naughty-dog, #the-last-of-us-remastered


Medlem
The Last of Us får online-läge

Jävligt synd att de inte kommer till PC imo >_<

Medlem
Medlem

Okej, jag ser fram emot att höra mer om detta, men jag undrar hur det hänger ihop med naughty dogs motiv: att lyfta spelvärldens ribba för vad som kallas en bra story...

Medlem
Medlem

Är inte alls orolig eftersom det är Naughty Dog som ligger bakom detta spel!

Medlem

Kul hur alla gömmer sig bakom faktumet att Naughty Dog gör det, för då "måste det bli bra". En online-komponent är väl för tusan inte bra på något sätt?


signatur

Imperator

Medlem

Ni glömde skriva en massa andra smaskiga nyheter som kom ut samtidigt som det här:

Citat:

• The Naughty Dog team looked at their favorite films like Road to Perdition and True Grit

• Combat is inspired by Anton Chigurh’s intense gun battle with Llewelyn Moss (No Country for Old Men)

• Movie had little music and sometimes no dialogue for long stretches of time

• Movie uses ambient noise, like exhausted breathing and booming guns

• The team is going for as much tension as possible in place of a non-stop action thrill ride

• Since there are limited resources, Joel won’t be running around blasting a machine gun

• One bullet can kill in this world

• This lethality affects enemy decisions

• Naughty Dog has decided against co-op play

• When Joel pulls out a gun and kills an enemy, the others will hide or try to flank his position

• Enemies will come right at Joel is they notice he only has a melee weapon

• Naughty Dog calls the AI system “Balance of Power”

• This system always adapts and dynamically changes as enemies and Joel trade off the upper hand

• The team is adding emotion and personality to the enemies alongside the advanced AI

• Enemies get angry when a friend dies, they warn each other of danger, and they’re scared when they’ve lost the upper hand

• Can’t just hide and wait for your health to recharge

• Since there is persistent health, you’ll have to use a health pack to repair damage and budget enough time to apply it

Medlem
Skrivet av Reize:

Kul hur alla gömmer sig bakom faktumet att Naughty Dog gör det, för då "måste det bli bra". En online-komponent är väl för tusan inte bra på något sätt?

Sanningen är att IMO varenda Naughty Dog spel jag har spelat har varit väldigt bra (även multiplayern), så varför skulle det vara så fel som du påstår att inte orolig?

Avstängd

Kul, men fokusera inte för mycket på det...

Medlem

Jag hoppas starkt på co-op. Det känns som gjort för att spela tillsammans

Medlem
Skrivet av DunnZ:

Jävligt synd att de inte kommer till PC imo >_<

Håller med, en hel del spel jag velat/vill ha till PC.

Inaktiv
Skrivet av Droppz:
Skrivet av DunnZ:

Jävligt synd att de inte kommer till PC imo >_<

Håller med, en hel del spel jag velat/vill ha till PC.

kommer inte ihåg, men visst var det dom som sa att det inte kommer till PC pga pirat nerladdning? var det därför det inte kommer till PC?

Medlem
Skrivet av Nudel man:
Skrivet av Droppz:
Skrivet av DunnZ:

Jävligt synd att de inte kommer till PC imo >_<

Håller med, en hel del spel jag velat/vill ha till PC.

kommer inte ihåg, men visst var det dom som sa att det inte kommer till PC pga pirat nerladdning? var det därför det inte kommer till PC?

Sony äger Naughty Dog, därför är det Ps3-exklusivt.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Ni glömde skriva en massa andra smaskiga nyheter som kom ut samtidigt som det här:

Citat:

• The Naughty Dog team looked at their favorite films like Road to Perdition and True Grit

• Combat is inspired by Anton Chigurh’s intense gun battle with Llewelyn Moss (No Country for Old Men)

• Movie had little music and sometimes no dialogue for long stretches of time

• Movie uses ambient noise, like exhausted breathing and booming guns

• The team is going for as much tension as possible in place of a non-stop action thrill ride

• Since there are limited resources, Joel won’t be running around blasting a machine gun

• One bullet can kill in this world

• This lethality affects enemy decisions

• Naughty Dog has decided against co-op play

• When Joel pulls out a gun and kills an enemy, the others will hide or try to flank his position

• Enemies will come right at Joel is they notice he only has a melee weapon

• Naughty Dog calls the AI system “Balance of Power”

• This system always adapts and dynamically changes as enemies and Joel trade off the upper hand

• The team is adding emotion and personality to the enemies alongside the advanced AI

• Enemies get angry when a friend dies, they warn each other of danger, and they’re scared when they’ve lost the upper hand

• Can’t just hide and wait for your health to recharge

• Since there is persistent health, you’ll have to use a health pack to repair damage and budget enough time to apply it

Låter jävligt bra måste jag säga. Hoppas bara det fungerar som det ska också

Medlem
Skrivet av Jozo:

Ni glömde skriva en massa andra smaskiga nyheter som kom ut samtidigt som det här:

Citat:

• The Naughty Dog team looked at their favorite films like Road to Perdition and True Grit

• Combat is inspired by Anton Chigurh’s intense gun battle with Llewelyn Moss (No Country for Old Men)

<3

Medlem

Fan det är sådant här missplacerat fokus som kan förstöra bra spel.
Okej om man ska göra ett MP spel, men siktar man på ett bra SP spel så har man inte tid att balansera och utveckla en multiplayerkomponent. (Oftast, det finns självklart undantag)


signatur

// Bacon <3

"Mums", säger jag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

De borde köra på samma Online-system som Dark Souls där man kan lämna meddelanden till andra spelare.
Skulle öka zombie-känslan enormt då folk i zombie-böcker och filmer alltid lämnar små texter till andra människor.
"Big Zombie Ahead"

Medlem

Death Match med ett lag som zombies och ett lag som människor? Vet inte hur balanserat detta skulle vara men man skulle säkert kunna fixa det.

twm
Medlem

Hetsa inte upp er för Co-Op, som Naughty Dog redan har konstaterat så blir det inget sådant spelläge.
Som även Jozo citerade:

Skrivet av Jozo:

• Naughty Dog has decided against co-op play

1
Skriv svar