Microsoft Flight drar till skyarna i februari

Robot
Microsoft Flight drar till skyarna i februari

Snart släpps free-to-play-utgåvan av den långlivade flygsimulatorserien. Med det sagt bekräftar premium-materialet att du som vill ha allt inte slipper billigt undan.

#microsoft-flight, #microsoft


Medlem
Microsoft Flight drar till skyarna i februari

Inget simulatorfan jag talat med kommer röra Flight. Dessvärre kommer Microsoft dra fel slutsatser av det hela

Medlem
Skrivet av JonathanRL:

Inget simulatorfan jag talat med kommer röra Flight. Dessvärre kommer Microsoft dra fel slutsatser av det hela

Precis...mycket tråkigt. undrar varför de inte bara kan återuppta flight simulator igen, var ju inget fel på den


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Vad är det som talar emot nya Flight?
Vet att farsan gillar serien men kanske inte värt att föreslå detta då.

Medlem
Skrivet av FUtech:

Vad är det som talar emot nya Flight?
Vet att farsan gillar serien men kanske inte värt att föreslå detta då.

Personligen så gillar jag inte begränsningen, de tidigare spelen i flight simulator-serien var helt öppna. Man kunde flyga var som helst i världen med ett stort utbud av plan. Gillar inte att man tar betalt för det man fick med i spelet i t.ex FSX. Då kör jag hellre just X även om det är lite äldre...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av FUtech:

Vad är det som talar emot nya Flight?

- Casual bullshit gameplay
- Ingen simulation
- Bara Hawaii
- Bara två-tre plan
- Inga fria tredjepartsutvecklare kan skapa pay- eller freeware för det
- Vill du ha ett extra plan eller ö så får du betala

Flight kommer vara kul en kvart innan man har sett hela ön och växlat mellan planen: sedan är det bara att avinstallera.
Aja, det gör inget jag hade gärna betalat fullpris för ett nytt riktigt FS så jag kan med gott mod investera den summan i FSX addons då det fortfarande kommer vara THE flight simulator i mången år att komma.

Bara Microsoft har talangen att skapa en grafikmotor som påminner mig om 2000-talets början. De kunde väl ha ringt DICE och fått låna FB2.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Vill man flyga så äre väl bara att lira Wow och sätta sig på en mount?

Redaktör
Skrivet av showerguy:

Vill man flyga så äre väl bara att lira Wow och sätta sig på en mount?

Det där är lite som att säga att den här är ett fullgott alternativ till det här.


signatur
Inaktiv

Microsoft har verkligen noll koll på vad simulatorfansen vill ha. Vilka tror de är marknaden för detta spel?

Medlem

Hade kunnat blivit bra om det vart helikoptrar istället, men personligen är grafiken inte lika viktigt när man flyger flygplan pga höjden. Då tar man hellre FsX hela värld.

Inaktiv

DCS-Serien har totalt tagit över tronen inom flightsim.

Detta har inte en chans.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Bara Microsoft har talangen att skapa en grafikmotor som påminner mig om 2000-talets början. De kunde väl ha ringt DICE och fått låna FB2.

Såg indeed förjävligt ut, i dagens mått mätt. Däremot hade nog dice (EA) inte lånat ut någon motor, möjligen hyrt ut en för ex antal miljoner

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av FUtech:

Vad är det som talar emot nya Flight?
Vet att farsan gillar serien men kanske inte värt att föreslå detta då.

Personligen så gillar jag inte begränsningen, de tidigare spelen i flight simulator-serien var helt öppna. Man kunde flyga var som helst i världen med ett stort utbud av plan. Gillar inte att man tar betalt för det man fick med i spelet i t.ex FSX. Då kör jag hellre just X även om det är lite äldre...

Jag förstår, trist att de har krympt spelet till knappt en promille av vad det var!

Skrivet av Touhatsu:
Skrivet av FUtech:

Vad är det som talar emot nya Flight?

- Casual bullshit gameplay
- Ingen simulation
- Bara Hawaii
- Bara två-tre plan
- Inga fria tredjepartsutvecklare kan skapa pay- eller freeware för det
- Vill du ha ett extra plan eller ö så får du betala

Flight kommer vara kul en kvart innan man har sett hela ön och växlat mellan planen: sedan är det bara att avinstallera.
Aja, det gör inget jag hade gärna betalat fullpris för ett nytt riktigt FS så jag kan med gott mod investera den summan i FSX addons då det fortfarande kommer vara THE flight simulator i mången år att komma.

Det blir att hålla sig borta tills MS förstår att det är ett riktigt Flight Sim folk vill ha och inte en liten ankdamm och en kvarts underhållning.

Citat:

Vill man flyga så äre väl bara att lira Wow och sätta sig på en mount?

Visst, för WoW är ju.........kul.....och värt tiden!

Medlem

Känns som en riktig besvikelse trots att jag tycker man ska vara försiktig att dra slutsatser i förväg. Men vad som talar emot för mig är.
-Inga helikoptrar, flyger nästan bara helikoptrar i FSX
-Inge payware/freeware som förgyllde FS9/FSX otroligt.
-Ingen helhet, Hawaii är fint men man vill ha friheten att också kunna besöka Grand Canion eller Arvidsjaurs flygplats.
-Känns som likt andra serier, man försöker strömlinjeforma spelet så det blir så alldagligt som möjligt.
-Ingen har nämnt något om hur det blir med ATC, Luftrum, Flightplanning m.m.

Nä jag har lirat MSFS sen nån version tidigt på 90-talet och känner sorg över vart evolutionen har tagit oss. Darwinismen har inte styrt MS denna gång. Bara dom starkaste överlever, jag tror inte Flight kommer att överleva. Man får nog tyvärr kanske satsa på att flyga miniräknar helikoptrar i X-plane. Suck! Tur det finns riktiga helikoptrar och flygplan.

1
Skriv svar