"HD-grafik är överskattad"

Medlem

Spel var bättre förr, nuff said

Medlem

Klart han säger det när det släpps på Wii.

Annars har han väl rätt - det är inte det mesta av spelupplevelsen som är några linjer mer eller mindre.
Och alla tekniknördar som bara ska ha mer pixels till priset av vad som helst kan väl tagga ner lite.

Wii U kommer säkert att bli fint som bara den.

Medlem

Story i spel är överskattat,
Vem orkar sitta och titta på en film i 2 timmar i väntat på få aktivt spela själv.
Batterierna i kontrollen hinner ju ta slut innan introt är färdigt.

Hört talas om filmer?

Medlem

Det ska ju sägas att det går att göra bra spel i HD också, verkar ju bara bara japsarna som inte fått till det än..

Medlem

Bättre spel förr idd. Heroes of might and magic, Diablo 2, Dungeon keeper, mafia, ja listan kan göras lång, den grafiken är rätt mysig tycker jag också. jag föredrar hellre mysig och mindre snygg grafik än den moderna som jag faktiskt kan tycka blir ful ibland. Det finns mycket i den moderna grafiken som ser förjävligt ut. Så mer fokus på spelet och inte grafiken tack!

Medlem

Så sant så... visst fasen var det bättre förr när det inte var grafiken som man fokuserade på. Men det betyder ju givetvis inte heller att grafiken är oviktig.

Skrivet av lang:

Story i spel är överskattat,
Vem orkar sitta och titta på en film i 2 timmar i väntat på få aktivt spela själv.
Batterierna i kontrollen hinner ju ta slut innan introt är färdigt.

Hört talas om filmer?

För en story är ju ofrånkomligt länkat till cinematics. Eller nej, så var det ju förstås inte, en story ger inte bara en detaljerad värld utan ger mening och kontext till spelarens handlingar och skapar en bättre spelupplevelse.

Och har folk verkligen inget innanför pannbenet? Tror folk verkligen att samma personer som designar gameplayet jobbar med grafiken och att de måste balansera mellan de båda? Välkommen till verkligheten, så ser det INTE ut.

Skrivet av Zymac:

Nej, de flesta har 720p, en par titlar har även 1080p.

Nix, de flesta är något under 720p, mycket mycket få är 720p eller mer.

Medlem

Stämmer väldigt bra, många satsar mycket på grafiken då den snabbt och enkelt kan bedömmas och imponera till och med på en amöba. Saker som story, gameplay eller liknande är svårare att göra bra och klart svårare att få den stora massan att uppskatta, samt kunna sälja ett spel på.
Crysis är ett lysande exempel, bra grafik men dpligt gameplay, ytterst tråkigt. Valfritt Mario Bros, ful grafik men riktigt bra gameplay.

Gameplay smiskar grafik hela vägen till gamers hjärtan.
Grafik rider glatt hela vägen till banken på casuals som säljer sig till nVidia/AMD.

Medlem

Grafik är inte allt, gameplay går först. Väldigt sant att de båda hör ihop dock, men jag har inga problem med att spela ett 10+ år gammalt spel där grafiken ser dålig ut, så länge spelkänslan är skön.

Medlem

HD grafik är jäkligt go, fattar inte varför han klagar...bara för konsolen hans spel är till är för klen för HD...lol


signatur

Game long and prosper

123
Skriv svar