Minecraft-Notch vill finansiera Psychonauts 2

Robot
Minecraft-Notch vill finansiera Psychonauts 2

Uppmanar Tim Schafer att sätta igång med fortsättningen på plattformsklassikern.

#psychonauts, #minecraft


Medlem
Minecraft-Notch vill finansiera Psychonauts 2

Najs, hoppas det blir något.

Medlem

...han kan lägga de pengarna på att göra klart Minecraft istället så det blir lite mål att försöka uppnå där.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Har aldrig haft någon större respekt för Notch, Förrän nu! Finns inget ädlare mål!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Om det blir något så köper jag minecraft bara för att.


signatur

Xd

Medlem
Skrivet av Ankh:

...han kan lägga de pengarna på att göra klart Minecraft istället så det blir lite mål att försöka uppnå där.

Ett par miljoner på att utveckla Minecraft. Jo nog. De kan istället ta och fokusera på att göra mer än enbart Minecraft. Jeb jobbar finfint på Minecraft redan, och enligt mig effektivare än vad Notch gjorde.

Hur som helst, hoppas att Tim Schafer nappar! Vore rätt häftigt ifall de fick igång det hela.

Medlem

Låter nice men undra dock om Tim Schafer har så mycket kreativitet kvar, känns som att det gått stadigt neråt enda sedan Grim Fandango

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Ankh:

...han kan lägga de pengarna på att göra klart Minecraft istället så det blir lite mål att försöka uppnå där.

Ett par miljoner på att utveckla Minecraft. Jo nog. De kan istället ta och fokusera på att göra mer än enbart Minecraft. Jeb jobbar finfint på Minecraft redan, och enligt mig effektivare än vad Notch gjorde.

Hur som helst, hoppas att Tim Schafer nappar! Vore rätt häftigt ifall de fick igång det hela.

...ett par miljoner som införskaffats genom minecraft. Avsluta det som påbörjats först.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Mojang borde satsa lite mer pengar i att utveckla minecraft, de skule ju kunna sätta 100 pers på att utveckla och sälja expansioner, folk skulle ju köpa en fullvärdig expansion, men om en enda person ska utveckla detta kommer det ju ta några år...

Medlem

Har han inte bra många miljoner själv via minecraft?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Minecraft+Frostbite 2 ;D

Medlem

I approve of this initiative!

Medlem

han är en sann förebild för alla


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Med tanke på försäljnings siffrorna på första spelet är jag ytterst förvånad att någon vill backa detta.

Medlem
Skrivet av Dralle:

Med tanke på försäljnings siffrorna på första spelet är jag ytterst förvånad att någon vill backa detta.

Inte alla som stirrar på siffror varje dag, vissa vill se vågade satsningar och kreativitet.

Medlem

Vad är psychonauts? ;o

Medlem

Är det bara jag som vill ha en uppföljare till Grim Fandango?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Är det bara jag som vill ha en uppföljare till Grim Fandango?

Ja. Manuel Calavera har gått i pension.

Medlem

Har Notch vunnit något pris för skönaste personlighet? Det borde han iallafall.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Låter nice men undra dock om Tim Schafer har så mycket kreativitet kvar, känns som att det gått stadigt neråt enda sedan Grim Fandango

Oh ett nytt spel i samma stil och anda som Grim Fandango vore verkligen en önskedröm.

Medlem

ÄLSKADE Psychonauts, men förstår inte varför det skall komma en uppföljare?
Spelet var ju perfekt... en uppföljare känns bara krystat.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

https://twitter.com/TimOfLegend

"Oh wait. Hm. This is interesting."


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Fan va gutt. Psychonauts är ett helskönt lir.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Sånt jag skulle göra om jag var han, finns en del klassiker man hade vilja se en ny tappning på.

Medlem

Trevligt att se att det finns någon som inte bara satsar på att fly till ett skatteparadis och leva lyxliv så fort de tjänat lite pengar. Istället satsar de på att använda dem för att glädja både sig själv och andra, ett föredöme gentemot 95% av övriga spelutvecklare/utgivare.

Medlem

Fy fan vad väl spenderade pengar! Bättre än semester varannan vecka. Go team Notch-Schafer!

Medlem

Pyschonauts 2 skulle vara en dröm men har svårt att föreställa mig att det skulle bli lika bra som 1:an. Det är ju inte direkt ett realistiskt FPS det gör utan en väldigt invecklad och vrickad historia med bra karaktärer, plattformselement och bandesign.

Medlem

Detta gör mig glad.

(Ja det var allt)

Medlem

Ojojoj! Vad jag sitter och håller tummarna.

1
Skriv svar