Need for Speed The Run - Automatiserad portning till PC

Medlem
Need for Speed The Run - Automatiserad portning till PC

Har nu aktiverat det en dag innan genom vpn från USA

Håller på att ladda ner spelet från Origin men har redan haft nöjet att prova första banan (tom man åker av bron). Och jag som hatar allt vad Need for Speed heter om det inte står Shift efter. Men blev glatt överraskad. Kör på Ultra men inte behöver mitt nya grafikkort svettas som med Battlefield 3 (samma motor). Till och med "tryck på den knappen/tangenten" upprepade gånger och andra "Quicktime event" står jag ut med. Passar mer i ett lättsamt bilspel som NFSR än blodigt allvarliga BF 3.

Jag kommer självklart att spela vidare när jag fått ner det från Origin och tror att man kan spela det tidigast på fredag. Men har läst alla nedlåtande kommentarer efter demo på PS3 och Xbox 360 och håller hittills inte med.

Bästa vanliga Need for Speed någonsin? Arkad så det skriker om det men efter första banan:
- Japp!
Kanske beror det på svaga förväntningar eller att jag bara spelat första uppdraget.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Håller på att ladda ner spelet från Origin men har redan haft nöjet att prova första banan (tom man åker av bron). Och jag som hatar allt vad Need for Speed heter om det inte står Shift efter. Men blev glatt överraskad. Kör på Ultra men inte behöver mitt nya grafikkort svettas som med Battlefield 3 (samma motor). Till och med "tryck på den knappen/tangenten" upprepade gånger och andra "Quicktime event" står jag ut med. Passar mer i ett lättsamt bilspel som NFSR än blodigt allvarliga BF 3.

Jag kommer självklart att spela vidare när jag fått ner det från Origin och tror att man kan spela det tidigast på fredag. Men har läst alla nedlåtande kommentarer efter demo på PS3 och Xbox 360 och håller hittills inte med.

Bästa vanliga Need for Speed någonsin? Arkad så det skriker om det men efter första banan:
- Japp!
Kanske beror det på svaga förväntningar eller att jag bara spelat första uppdraget.

"hatar allt vad Need for Speed heter om det inte står Shift efter"
"Bästa vanliga Need for Speed någonsin?"

Omgzor wuut!? haru aldrig kört NFS Underground?!?!?!1111?!one!oneone?

Underground definierar NFS storhets tid


signatur

Rwa?

Medlem

Underground har jag spelat men det var rätt gammal när jag provade

Spelet är ju en Automatiserad portning till PC

Ush vad låga FPS man får. Jag har ett av de två kraftigaste grafikkorten som finns att köpa (Nvidia GTX 590) och får högsta 30 FPS och ofta 5-15 FPS. Värst är det i Multiplayer. Jag har aldrig varit med om något liknande. Skandalöst dåligt och gör spelet nästan ospelbart.

Spelet har till och med fått ett eget forum där folk spyr åt alla konsolbegränsningar i spelet.
http://hardforum.com/showthread.php?t=1651691

Ett klipp där tyvärr Moviemaker rättar till bilden så man inte ser att spelet nästan stannar ibland.


signatur

Det var detta...

Medlem

What a f.ck!

Testade en annan version från ett obsyrt ställe och då flöt spelet ganska bra. Origin community och autosave till molnet som segar ner eller kanske det nya DRM skyddet som ändå är knäckt, suck. Kolla jämförelsen, man vet inte om man ska skratta eller gråta.

Nu kommer jag inte alls in på spelet med Origin. Hänger sig vid uppstart vid någon community save eller liknande. Ångrar nu att jag nappade på dagens Origin-erbjudande: Crysis 2 för 99 kr. Bättre att ladda ner någon annan stans och få spela spela riktigt. men om de ska krångla på detta vis, vem köper till slut spel och vem vill då göra dem.


signatur

Det var detta...

Medlem

Fortsätter min superlånga monolog.

Provade att spela spelet utan nätverks-kabel för att slippa Orion men spelet hängde sig igen efter att spelat två banor.


signatur

Det var detta...

Medlem

Nu efter att EA äntligen patchat spelet är det spelbart på ett Nvidia GTX 590 och flertrådad processor. Fortfarande 30 FPS-spärren men grafiken flyter nu utan att spelet crashar. Fantastiskt rolig att spela den sista delen trotts en del quicktime-event.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar