Japanska speltoppen v5 – svag öppning för Soulcalibur V

Robot
Japanska speltoppen v5 – svag öppning för Soulcalibur V

Resident Evil: Revelations i topp medan Soulcalibur V säljer sämre än väntat. Japan-lanseringen av Dragon Age II innebär en tiondeplats.

#nintendo, #sony, #armored-core-5, #capcom, #resident-evil-revelations, #soulcalibur-v, #bioware, #dragon-age-ii


Medlem
Japanska speltoppen v5 – svag öppning för Soulcalibur V

Tycker det är lite dåligt upplägg på denna nyheten så som de föregående. Att ni inte gör en riktig lista istället med riktiga kolumner?

Medlem

Enligt Wikipedia släpptes det (SoulCalibur V) den 2:a i Japan, så att klämma sig in på andra plats med drygt 34k sålda exemplar på bara 4 dagar är väl inte så pjåkigt? Kanske inte riktigt lika bra som fyran, men ändå hyffsat tycker jag.

Kul att det går så bra för 3DS nu, tycker faktiskt den förtjänar sin plats på toppen. Har själv haft ett sedan jul, och kan inte annat än säga att jag är riktigt imponerad. Använder inte 3D-funktionen, men den är lätt värd pengarna ändå


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

PS3-försäljningen verkar ju gå hyfsat i alla fall. Riktigt intressant blir det när Wii U lanseras i Japan.

Skrivet av Dralle:

Tycker det är lite dåligt upplägg på denna nyheten så som de föregående. Att ni inte gör en riktig lista istället med riktiga kolumner?

Jag är absolut öppen för förslag på hur listan kan göras tydligare och bättre, men är lite osäker på hur du menar här. Kan du förklara lite mer ingående?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Dralle:

Tycker det är lite dåligt upplägg på denna nyheten så som de föregående. Att ni inte gör en riktig lista istället med riktiga kolumner?

Jag är absolut öppen för förslag på hur listan kan göras tydligare och bättre, men är lite osäker på hur du menar här. Kan du förklara lite mer ingående?

Han kanske menar merjobb i form av diagram, trevliga färger dvs. någonting som underlättar lite för ögonen så här på kvällskvisten.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Dralle:

Tycker det är lite dåligt upplägg på denna nyheten så som de föregående. Att ni inte gör en riktig lista istället med riktiga kolumner?

Jag är absolut öppen för förslag på hur listan kan göras tydligare och bättre, men är lite osäker på hur du menar här. Kan du förklara lite mer ingående?

Det han jag tror han menar är att ni skriver de olika sifforna och sånt i kolumner, tyckte det var lite jobigt med mjukvarulistan med alla siffror och sådant efter, man skulle kunne sättata titeln på spelet i en kolumn, och sen till vilken konsol i en annan kolumn osv, så det blir mer tydligt.

Ah, jag förstår. Jag är rädd att vi har ganska begränsade möjligheter att göra listorna så tjusiga som man kanske skulle vilja, men läsbarheten borde åtminstone bli bättre bara genom att öka på mellanrummen mellan alla siffror. Jag ska testa lite tills nästa veckas speltopp och se om jag kommer på någon enkel lösning som gör nyheten mer lättöverskådlig.

Tack för er feedback! Mer kommentarer/åsikter på listans utformning eller på något ni skulle vilja se i den här nyheten mottages tacksamt.

Eftersom jag personligen är en siffernörd av rang så funderar jag på om det finns intresse för Storbritanniens topp 40-veckolista också. Är det något ni skulle vilja se?

Medlem

Finns det ingen europeiskt topplista? Det är ändå det som är mest intressant.

Vi vet redan att FIFA toppar UK-listan

Skrivet av Jozo:

Finns det ingen europeiskt topplista? Det är ändå det som är mest intressant.

Vi vet redan att FIFA toppar UK-listan

Haha, Europa är ju så väldigt fragmenterat med lokala topplistor för varje land... Finns ingen ihopslagen topp för hela Europa, mig veterligen. Jag skulle ju kunna fantisera ihop en egen Euro topp 40 varje vecka och hitta på mina egna källor, men jag tror inte det skulle vara så populärt.

Möjligen skulle man kunna redovisa topp 10-listor eller så från varje separat land, men det vore en sjuhelsikes massa jobb... och jag undrar hur många som egentligen bryr sig om, säg, den grekiska speltoppen...

Medlem

Ja, kör med Englands lista. Ger i varje fall en liten fingervisning hur det ser ut i Europa.

1
Skriv svar