Fängelsesimulatorn får "köpe-alpha"

Robot
Fängelsesimulatorn får "köpe-alpha"

Spelet där du bygger din egen avrättningskammare planeras att släppas i alpha-version senare i år – en version som kommer att kosta en slant.

#prison-architect, #minecraft, #introversion-software


Redaktör
Ponny
Fängelsesimulatorn får "köpe-alpha"

Jag tycker det är okej OM priset är rimligt och OM man får fullversionen gratis när den släpps.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

MMO spelet TERA har en ganska intessant form av pre-purchase.
De har en extra Lite version där man betalar för en förbokning av spelet och betan men om man sen vill ha fulla spelet så får man betala den resterande kostnaden för uppgraderingen ^^

Medlem

WMD med project cars erbjuder en otroligt billig modell där man kan vara junior, senior member osv får tillgång till builds antigen en gång i veckan eller en gång i månaden osv beroende på medlemskap. Alla får dessutom spelet när det släpps utan extrakostnad och potentiellt pengarna tillbaka beroende på spelets framgång.

Inaktiv

om man inte behöver betala en gång till när spelet släpps ..det här verkar va intressant annars.. avrättningskammare *fap*fap*fap* ;D

Inaktiv

Synd att dom snor EAs affärsmodell rakt av *BAZIIINGA*

men visst en liten slant kan jag betala, men varför ser gubbarna ut som Yatzy?

Medlem

Självklart är det okej att betala för en alpha, hur ska annars en indieutvecklare seriöst kunna arbeta med sitt projekt?


signatur
Medlem

Ingen blir väl tvingad att köpa spelet före release?

Medlem

Om spelet är bra så kan jag tänka mig att betala. Dock ska det vara reducerat pris av vad det kommer att kosta när spelet släpps.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag tycker det är okej OM priset är rimligt och OM man får fullversionen gratis när den släpps.

Precis, som Minecraft och kommande kaninslagfältet Overgrowth.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Låter bra.
Introversion brukar leverera riktigt skoj spel, och de gick ju nästan helt i graven förut pga pengaproblem.
Får se hur deras prismodell ser ut och vad som sker efter release då, om det blir som minecraft.

Medlem

Sim Prison!

Säger generellt nej till att betala, men jag skulle nog kunnat hostat upp en slant för Diablo 3 betan om jag inte redan fått låna tjejens nyckel. Men det är ju klart, om man får någon slags "bonus" vid release så kan det ju sockra erbjudandet en del

Medlem

Så himla långt kvar? Vad tråkigt...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

betala för en ofärdig version? haha, right. laddar ner det gratis istället och betalar för den färdiga versionen, som det ska vara.


signatur

//monster

Medlem

Tycker man att det är värt att betala för ett koncept är så är det upp till varje konsument att ta det beslutet.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

Om man ändå måste betala fullpris för fullversionen sen? Nej, det är inte OK.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

50/50 i pollen.

Ont; får man tillgång till spelet när det släpps så är det inte "fel", jag skulle personligen inte betala för en produkt som inte är färdig, oavsett var det rör sig om. Köper hellre fullversionen för ett fullpris när den släpps.

Medlem

Klart att det är okej att betala för alpha, måste stödja utvecklare som inte har så bra andra möjligheter. Hellre betala för alpha än betala för den senaste hjärndumma shootern från EA/Activision

Medlem

Jadå, visst är betalalpha okej om det är mindre studios som behöver löpande finansiering av sina projekt.

Jag vill också påpeka att Delay är ett väldigt olyckligt namn på en person som uttalar sig om releasedatum..

Medlem

ser väldigt skoj ut

Medlem
Skrivet av yonaz:

Om man ändå måste betala fullpris för fullversionen sen? Nej, det är inte OK.

Hur då? Det är lite som att gå att handla dagen innan mellandagsrean. Folk gör det fastän det är ovärt.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

1
Skriv svar