Återskapar World of Warcraft – i Minecraft!

Robot
Återskapar World of Warcraft – i Minecraft!

En synnerligen ambitiös entusisast håller på att återskapa hela WoW-världen i Minecraft, inklusive alla kontinenter och dungeons.

#minecraft, #world-of-warcraft


Medlem
Återskapar World of Warcraft – i Minecraft!

Jävlar, denna värld skulle jag vilja besöka Grymt projekt endå.

Medlem

Hm, saknar lite skärmdumpar från WoW för att jämföra hur det faktiskt ligger till med likheten. Det är ju utan tvekan ett ambitiöst projekt men jämförelser med originalet hade varit klart intressant.

/ LordDaimos

Skrivet av Preath:

Jävlar, denna värld skulle jag vilja besöka Grymt projekt endå.

Det kan du ju, det är bara att besöka WoW


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hur orkar man?

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Hm, saknar lite skärmdumpar från WoW för att jämföra hur det faktiskt ligger till med likheten. Det är ju utan tvekan ett ambitiöst projekt men jämförelser med originalet hade varit klart intressant.

Håller med, hade antagligen gjort hela grejen ännu fräckare.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Hur orkar man?

Han använder ett skript som han har kodat för att generera kartan, så det är inte handgjort som många tror. Det skulle nog ta sjukt längre tid.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Preath:

Jävlar, denna värld skulle jag vilja besöka Grymt projekt endå.

Det kan du ju, det är bara att besöka WoW

ha-ha

Medlem

måste ju medge att det är grymt, men? kom igen, du har väl ett liv:/? tycker det går lite överdrift


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

måste ju medge att det är grymt, men? kom igen, du har väl ett liv:/? tycker det går lite överdrift

Så om han sitter med detta kanske 3timmar om dagen så borde han skaffa ett liv?

KOMFUCKINGIGEN!

Medlem
Skrivet av miffot:

måste ju medge att det är grymt, men? kom igen, du har väl ett liv:/? tycker det går lite överdrift

Det kan ju vara hans hobby. Jag skulle vilja påstå att de som klagar på att andra inte har liv är de som i själva verket saknar ett.

Den där meningen känns extremt svår att formulera, men jag antar att man kan förstå den om man vill.

Medlem
Skrivet av miffot:

måste ju medge att det är grymt, men? kom igen, du har väl ett liv:/? tycker det går lite överdrift

3 timmar om dagen är väl inte 'livlöst'. Man har gott om tid att ha ett liv även om du inte spenderar var timme till saker att göra i verkligheten. Att supa skallen av sig på fester och whatnot som tycks vara något folk anser vara liv, anser jag nog vara lagom mer livlöst än mycket annat här i världen, och det är nog bland det vanligaste som förekommer?

Det finns värre saker än ett timmar i minecraft om dagen - eller något annat spel.

Medlem

FYI, han har inte byggt detta själv, utan har renderat det med hjälp av utav mjukvara. Så ni som är bittra över att han spenderar sin fritid med detta, istället för att "skaffa ett liv", kan lugna ner er någorlunda åtminstone.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Ser lite för blockigt ut för att jag skulle vilja spela det, som ett 90 tals datorspel typ.


signatur

The Year was 2027..

Medlem

Ja de blir inte snyggare än så här... mina ögon blödde ett tag på vissa bilder ...

Medlem
Skrivet av Boomer:

FYI, han har inte byggt detta själv, utan har renderat det med hjälp av utav mjukvara. Så ni som är bittra över att han spenderar sin fritid med detta, istället för att "skaffa ett liv", kan lugna ner er någorlunda åtminstone.

Har redan tagits upp.

Medlem
Skrivet av john2376:

Ser lite för/.. ../90 tals datorspel typ.

Som wow med andra ord då. X] (släpptes förlegat 2004).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

FZ tyckte det var en bra idé att länka till en skärmdump av bildgalleriet?

Medlem

Ser snyggt ut, ska bli kul att se det färdiga resultatet


signatur

Game long and prosper

Medlem

Oerhört ambitiöst

Medlem

saknas bara en ordentlig creature editor så han kan fylla världen med ordentliga wow varelser då.

Medlem
Skrivet av miffot:

måste ju medge att det är grymt, men? kom igen, du har väl ett liv:/? tycker det går lite överdrift

Tror han lär sig alldeles tillräckligt för att det ska vara värt att lägga alla dem timmarna. All programmering är bra programmering, i utvecklingssyfte.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det sista världen behöver är MER WoW.

Medlem

nice:)
la av med wow för ett bra tag sedan, detta skulle vara nice att åtminstånde få se alla bilderna utav så man får sig en sån där "those were the days" suck och bara njuta utav minnena:)

Medlem

It had to be done I guess! Imponerande projekt (och tämligen tidskrävande gissas).


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Medlem
Medlem

Efter ett par bilder så insåg jag att det är CATA-WOW... Buu! Om man ändå ska genomgå så mycket slaveri så kan man väl göra vanilla...

Medlem

Det skulle vara kul om Blizzard flippar och stämmer dem av någon anledning


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

no-life.com ?
Får hoppas dock att det inte bara var en person som gjorde allt (vore nog omöjligt på så kort tid), utan att det var flera. Ungefär som med Oblivion-servern/modden.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

12
Skriv svar