Kingdoms of Amalur-utvecklarna vill göra en uppföljare

Robot
Kingdoms of Amalur-utvecklarna vill göra en uppföljare

Men allt handlar om hur pass bra ettan säljer, säger Ian Frazier.

#kingdoms-of-amalur-reckoning, #big-huge-games


Medlem
Kingdoms of Amalur-utvecklarna vill göra en uppföljare

Hänger mig om ett nytt spel görs.

Medlem

Visserligen bara spelat demot på Kingdoms of Amalur. Men det tilltalade mig inte alls... var relativt trist...


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av jippo1:

Hänger mig om ett nytt spel görs.

http://www.jula.se/fritidsrep-388952


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kan inte annat än att hylla det spelet och utvecklande tänk till skyarna! Visst finns det svaga punkter och områden att förbättra men spelet är fantastiskt bra gjort på många områden. Jag ser fram till en eventuell tvåa

Medlem

Kanske blir reverse dragon age 1&2, KOA 1 är mediokert som absolut bäst och KOA 2 blir awesome.

Medlem

Vore nice, men jag kan inte spela det tyvärr köpte spelet men får inte ingång det


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Icerock:

Vore nice, men jag kan inte spela det tyvärr köpte spelet men får inte ingång det

Säger säkert bara massa onödigt som du redan kollat upp men hade problem med demot. Det var bara att ändra någon grafik-inställning.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av jippo1:

Hänger mig om ett nytt spel görs.

http://www.jula.se/fritidsrep-388952

Pffffff...BWAHAHAHAHAHA. Satte förfan mitt te i halsen. Inte snällt.

Medlem
Skrivet av aolbain:
Skrivet av Icerock:

Vore nice, men jag kan inte spela det tyvärr köpte spelet men får inte ingång det

Säger säkert bara massa onödigt som du redan kollat upp men hade problem med demot. Det var bara att ändra någon grafik-inställning.

Jo det skulle vara lätt som fan om man kan komma in i spelet, så fort jag startar spelet så blir skärmen bara svart och hela datorn låser sig.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv
Skrivet av jippo1:

Hänger mig om ett nytt spel görs.

Röker du crack innan du kommenterar?

Medlem

har kanonkul..

Medlem

vill o vill, arbetarna vill fortsätta tjäna pengar, FZrecensenterna vill fortsätta recensera spel.. alla vill vi nåt, går det tillräckligt bra brukar man få fortsätta i samma spår....

gillade artikeln men inte rubriken! Men är det inte lite tidigt att tala om uppföljare? har nån här klarat det redan? ^^


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Jag älskar spelet! Det roligaste RPG jag lirat på år o dar.

Medlem

Jag vill också ha ett nytt spel, hur kan man inte göra ett nytt spel O_o

10.000 år av story kan ge en mängder av spel!

Medlem

Jag känner Ian Frazier sedan innan han började spelutveckla professionellt, och han och jag brukade ofta diskutera spel och spelutveckling. Jag har inte testat Reckoning än, men vore det inte för att "Tiberius" var med om att göra spelet skulle jag nog inte ha något intresse av det alls. Det smäller högre att han är med än något av toppnamnen, enligt mig i alla fall.

Medlem

"Röker ni crack innan ni recenserar? (svar: nej)"

Nu ljuger ni väl ändå. =]

Medlem

Då får ta och fixa till det här spelet först. Under första tre timmarna kraschade spelet 8 gånger på 360. Och jag är inte ensam...

Har inga som helst problem med andra spel så det är definitivt inte något hårdvaruproblem.

Medlem

Jag var inte särskilt imponerad av demot. Har spelat i ca 4 timmar nu, då jag köpte det idag och kan säga att det är riktigt roligt! (Är dock lite av en loot-aholic)

Medlem

Köpte mig spelet igår och har spelat några timmar, tycker det är riktigt roligt. Det är fighterna och MMO-liknande upplägget som gör att jag fastnar för det. Man hittar ständigt en bit armor som är liiite bättre än den du har.
Tycker det är skönt och inte vara låst till en klass eller en uppsättning vapen heller.

Medlem

Suveränt spel. En uppföljare hade varit mums. Överhuvudtaget så rullar rollspelståget på rätt bra just nu. Trevligt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Helt okej spel, kan bli mycket bättre. Hoppas de bygger mer på första spelet, dlc mm. sen kan de få göra 2an

MFZ
Medlem
Skrivet av jippo1:

Hänger mig om ett nytt spel görs.

farligt uttalande då det inte är nån nybörjare som är inblandad i detta spel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ken_Rolston

För dom som gillar fantasyspel kan detta mycket väl vara en riktig hit skulle jag tro.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Älskar första spelet, så gör gärna en uppföljare. Alla kan inte vara genier som jag som kan inse hur grymt det här spelet är!?:P Alla har sina åsikter, men så många korkade såna som finns på fz, är lite skrämmande för "barnen" ska ju vara våran framtid, med det sagt, framtiden ser mörk ut för oss alla. :X


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

De har ju byggt upp en väldigt stor bakgrunds-"lore" för hela världen, dess invånare, kultur och historia, så ett spel till skulle inte vara konstigt. Jag tycker spelet har sett riktigt intressant ut och kommer plockas upp så snart pengarna kommer.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

antar att jag är ensam på denna planet att förboka på orgin..om så inte är fallet...var tog mina förboknings prylar vägen?
är ju inget höjdar spel men det suger ju inte röv heller?
men det är ju min högst personliga åsikt...

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Älskar första spelet, så gör gärna en uppföljare. Alla kan inte vara genier som jag som kan inse hur grymt det här spelet är!?:P Alla har sina åsikter, men så många korkade såna som finns på fz, är lite skrämmande för "barnen" ska ju vara våran framtid, med det sagt, framtiden ser mörk ut för oss alla. :X

Du är inte ensam om att tycka spelat är riktigt bra. Har hittills bara lagt några få timmar på det men tycker det är minst lika roligt som Skyrim är! Ser gärna en uppföljare!

Medlem

Jag förstår inte riktigt FZ betyg på 2, jag spelade demot och har precis börjat spela fullversionen som damp ner i brevlådan igår. Jag gillar det skarpt och ser verkligen fram emot att få gräva mig in i det. Skulle verkligen testa MMOt när det kommer, världen är fruktansvärt mysig och välbyggd. Med tanke på hur mycket tid dom lagt på berättelsen så vill jag verkligen se mera av världen

Medlem

Underbart, kan bara hoppas att folk ger det en chans. Jag spelade demot och blev förvånad hur man kunnde släppa en ps3/x360 demo med så mycket buggar. Men jag köpte det ändå och det va tur, för det är hellt underbart och hoppas på mer i framtiden. Självfallet har jag inte hittat buggar i PS3 retail versionen än.

Medlem
Skrivet av Icerock:
Skrivet av aolbain:
Skrivet av Icerock:

Vore nice, men jag kan inte spela det tyvärr köpte spelet men får inte ingång det

Säger säkert bara massa onödigt som du redan kollat upp men hade problem med demot. Det var bara att ändra någon grafik-inställning.

Jo det skulle vara lätt som fan om man kan komma in i spelet, så fort jag startar spelet så blir skärmen bara svart och hela datorn låser sig.

Hade liknande problem. Jag kom dock in i menyerna och kunde ändra grafikinställningar osv. Stängde av post-processing och sedan fungerade det Det gjorde dock att det vart lite plastigt, kändes mycket snyggare på xboxen

I övrigt gillade jag spelet. Riktigt härliga strider!

12
Skriv svar