Pc-spelare tillbringar i snitt 75 timmar med Skyrim

Medlem

64 timmar för mig. Bra värde för pengarna med tanke på att dom flesta SP-spel knappt räcker 10 timmar numera.

Inaktiv

72 timmar ... och ganska trött nu .. men såg jag spelat empire total war i 275 timmar.. misstänker att jag kollat på gothbrudar i minst 3000 timmar .. iofs är det inget spel.

Inaktiv
Skrivet av Eight08:
Skrivet av showerguy:

Lirat Wow i 2000 timmar så 75 timmar är en piss i havet..

Att jämföra antal spelade timmar på ett singleplayerspel kontra multiplayer är korkat?

Mycket korkat.

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av showerguy:

Lirat Wow i 2000 timmar så 75 timmar är en piss i havet..

Om man är arbetslös så är det väl det....

Tänkte just det.

Hur i helvete lyckas folk komma i så många timmar som del i den här tråden har gjort om man har ett jobb eller studerar, har vänner och familj, flickvän etc? Antingen sitter man isolerad med spelet så fort man är ledig eller så måste man vara arbetslös och har den tiden och möjligheten att spela så mycket.

Medlem

den stora majoriteten har ju lirat över 75 timmar, då blir ju snittet inte 75 timmar


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av vurt:

Trevliga grejer som väntar http://www.gamespot.com/shows/gamespot-live/?event=skyrims_to... (från 21:45, det är lätt värt att se hela dock)..

Detta hade man jue gärna sett som ett officiellt modpaket på steamworkshop då det i princip är saker som kanske inte är 100% balanserade eller bara tagna ur orginalet av olika anledningar. Men tyvärr blir det väl DLCs för hela slanten.

<3 spjut även om de inte kunde kastas, än.

Medlem

251 timmar enligt steam, jaja, men då har spelet stått på utan att jag har spelat ibland oxå..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Stämmer nog. Jag har spelat ca 72 timmar med min första karaktär och då har jag maxat han samt klarat av i stort sett alla uppdrag (bara några enstaka grottuppdrag kvar).

Medlem

73 timmar. Tyvärr är det inte lika givande att spela om som Elder Scrolls 3 och 4. (har tyvärr missat Daggerfall)

Medlem
Skrivet av vurt:

Trevliga grejer som väntar http://www.gamespot.com/shows/gamespot-live/?event=skyrims_to... (från 21:45, det är lätt värt att se hela dock)..

Sanslöst kul ^^ Övriga var intressant det med, speciellt Carmacks bidrag till game-jam

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av showerguy:

Lirat Wow i 2000 timmar så 75 timmar är en piss i havet..

Att jämföra antal spelade timmar på ett singleplayerspel kontra multiplayer är korkat?

till skillnad från en tidigare kommentar så anser jag inte det...
spel som spel om man gillar det så spelar man mer..men det är ju min personliga åsikt inget annat.

Medlem

Känner mig som en riktig medelmåtta, har exakt 75 timmar! Blir antagligen fler nu när lite mods börjar ramla in.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av showerguy:

Lirat Wow i 2000 timmar så 75 timmar är en piss i havet..

Om man är arbetslös så är det väl det....

Lirat 2000 timmar QuakeLive på 3 år vilket innebär att jag spenderar ca 12% av min vakna tid på QL i snitt. Inte helt omöjligt att göra, eller hur?

Medlem

122 timmar här... men jag har inte spelat på ett tag, på grund av SWTOR.

Inaktiv
Skrivet av Eight08:
Skrivet av showerguy:

Lirat Wow i 2000 timmar så 75 timmar är en piss i havet..

Att jämföra antal spelade timmar på ett singleplayerspel kontra multiplayer är korkat?

Medlem

180 timmar för mig, men jag har fortfarande inte gjort klart mainquest...startade en ny gubbe istället och började om från början + en jävla massa moddar. Kul igen!

Medlem

Har spenderat 74,5 timmar i spelet... jävla medelmåtta jag är alltså.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av showerguy:

Lirat Wow i 2000 timmar så 75 timmar är en piss i havet..

Att jämföra antal spelade timmar på ett singleplayerspel kontra multiplayer är korkat?

https://www.youtube.com/embed/abs_yGod5MQ

Fortfarande en korkad jämförelse.

Lagt ner 77 timmar på Skyrim. Och mer kommer det inte att bli

Medlem

meh bara 50 h skyrim : / ... Dock såg jag när jag kika att man plöjt ner 135 h på terraria xD.


signatur

Kan ej skriva åäö

Inaktiv

25h.. Otroligt att man stod ut så länge med kanske det sämsta Interfacet någonsin och dynamiskt levelsystem som gör drakar lättare än stadsvakter.

Medlem

Om man ska tro steam så har jag lirat Skyrim 442 timmar. Left 4 Dead 1800+ timmar. Jag spelar nästan bara dessa spel så det kanske därför det är så många timmar

Jag gillar inte senaste patchen så jättemycket mer än att prestandan blev mycket bättre. Det är ju fan mer buggar nu än tidigare :(. Ibland så skramlar det och har sig på vissa ställen och saker och ting får fnatt och flyger ut över hela rummet. Stora hål i texturer som inte sitter ihop som de ska. Skandal Bethesda säger jag bara


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av Jozo:

Stämmer nog. Jag har spelat ca 72 timmar med min första karaktär och då har jag maxat han samt klarat av i stort sett alla uppdrag (bara några enstaka grottuppdrag kvar).

Eh, hur i hela friden har du hunnit med det? Jag har spelat ca 130 timmar, hittills har jag spelat ca 100 quests och kanske 150 objectives och är bara på level 38. Har fortfarande hela Civil War-questlinen och halva Main Questlinen & halva Dark Brotherhood-questlinen och kvar. Om man söker på nätet hittar man att det finns ca 250 quests så jag har inte ens gjort hälften. Låter helt otroligt att du hunnit med det på 72 timmar, hur?

Medlem
Skrivet av twilek:
Skrivet av Jozo:

Stämmer nog. Jag har spelat ca 72 timmar med min första karaktär och då har jag maxat han samt klarat av i stort sett alla uppdrag (bara några enstaka grottuppdrag kvar).

Eh, hur i hela friden har du hunnit med det? Jag har spelat ca 130 timmar, hittills har jag spelat ca 100 quests och kanske 150 objectives och är bara på level 38. Har fortfarande hela Civil War-questlinen och halva Main Questlinen & halva Dark Brotherhood-questlinen och kvar. Om man söker på nätet hittar man att det finns ca 250 quests så jag har inte ens gjort hälften. Låter helt otroligt att du hunnit med det på 72 timmar, hur?

Jag har klarat av alla faction-uppdrag, daedric, huvudstoryn samt inbördeskriget. Det enda som återstår är som sagt repetitiva grottuppdrag som jag inte är speciellt sugen att spela. Jag vet inte om Misc-uppdragen räknas blad de 250 uppdragen du har hittat, men alla dessa "hämta x till y" som finns där har jag heller inte gjort...

Medlem

25 timmar kanske, tröttnade när jag kunde börja one-shotta drakarna.

AW8
Medlem

Har spelat 250 timmar och det finns fortfarande MASSOR kvar att göra.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

160+ timmar spelade och har sparat över 2500 gånger. =P


signatur
Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av showerguy:

Lirat Wow i 2000 timmar så 75 timmar är en piss i havet..

Att jämföra antal spelade timmar på ett singleplayerspel kontra multiplayer är korkat?

Helt klart en totalt efterbliven jämförelse. MMO spel i allmänhet kan man lägga enormt mycket tid på. Wow som är det största mmo går inte att jämföra med något singleplayer spel.

Medlem

Har personligen spelat runt 140h ~

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag har klarat av alla faction-uppdrag, daedric, huvudstoryn samt inbördeskriget. Det enda som återstår är som sagt repetitiva grottuppdrag som jag inte är speciellt sugen att spela. Jag vet inte om Misc-uppdragen räknas blad de 250 uppdragen du har hittat, men alla dessa "hämta x till y" som finns där har jag heller inte gjort...

Ok, då förstår jag, snabt jobbat hur eller hur När jag menar 250 quest så menar jag sånna som räknas upp i "Quest completed" under general stats, som genererar en riktig quest och inte bara en under Miscellaneous. "hämta x till y" är sånna som är misc objectives, där hade jag visst 225 stycken såg jag. När jag läste att du maxat din karraktär fick jag för mig om att du hade levlat upp honom till max, men antar att jag bara missförstod, max level är ju nämligen 81

Medlem
Skrivet av twilek:
Skrivet av Jozo:

Jag har klarat av alla faction-uppdrag, daedric, huvudstoryn samt inbördeskriget. Det enda som återstår är som sagt repetitiva grottuppdrag som jag inte är speciellt sugen att spela. Jag vet inte om Misc-uppdragen räknas blad de 250 uppdragen du har hittat, men alla dessa "hämta x till y" som finns där har jag heller inte gjort...

Ok, då förstår jag, snabt jobbat hur eller hur När jag menar 250 quest så menar jag sånna som räknas upp i "Quest completed" under general stats, som genererar en riktig quest och inte bara en under Miscellaneous. "hämta x till y" är sånna som är misc objectives, där hade jag visst 225 stycken såg jag. När jag läste att du maxat din karraktär fick jag för mig om att du hade levlat upp honom till max, men antar att jag bara missförstod, max level är ju nämligen 81

Aha, ja, jag kanske skrev lite luddigt angående det. Jag menade självklart att jag hade nått lvl100 i mina huvudklasser (sneak, archery, pickpocket, lockpicking och speech). Att nå max nivå innebär att man är lvl100 i alla klasser, vilket skulle ta evigheter

123
Skriv svar