Grönt ljus för Diablo III i Sydkorea

Medlem
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av Manley:

Jag duckar redan nu, har en känsla av att nån kommer försöka sätta eld på mig, men...

Diablo III på Boxen, skulle det kunna funka ö.h.t.?

Varför jag frågar är för att jag vet att det skulle passa frugan sketabra, men att få henne att spela på "Monstret" är hart när omöjligt..

tyvm

.... CE?

Misstänker att han menar xbox.

För att svara på din fråga Manley så har dom via twitter sagt att det kommer till konsol oxå. Frågan är bara om det blir nuvarande generations konsoler eller nästa.
Det dröjer längre än till PC hur som helst.

Medlem

Hopp eller flopp, upp till bevis nu blizzard. Är ni Activisions bitch som bara producerar mjölkade, återanvända casualspel eller kan ni göra spel som inte har daterad grafik, casualiserat gameplay, ett bra spel?
Kan ni göra ett äkta Diablo 3, eller?

Medlem
Skrivet av Frisell:
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av Manley:

Jag duckar redan nu, har en känsla av att nån kommer försöka sätta eld på mig, men...

Diablo III på Boxen, skulle det kunna funka ö.h.t.?

Varför jag frågar är för att jag vet att det skulle passa frugan sketabra, men att få henne att spela på "Monstret" är hart när omöjligt..

tyvm

.... CE?

Misstänker att han menar xbox.

För att svara på din fråga Manley så har dom via twitter sagt att det kommer till konsol oxå. Frågan är bara om det blir nuvarande generations konsoler eller nästa.
Det dröjer längre än till PC hur som helst.

nu när du säger det så, så såg jag det också, haha, sorry

Medlem
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av Frisell:
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av Manley:

Jag duckar redan nu, har en känsla av att nån kommer försöka sätta eld på mig, men...

Diablo III på Boxen, skulle det kunna funka ö.h.t.?

Varför jag frågar är för att jag vet att det skulle passa frugan sketabra, men att få henne att spela på "Monstret" är hart när omöjligt..

tyvm

.... CE?

Misstänker att han menar xbox.

För att svara på din fråga Manley så har dom via twitter sagt att det kommer till konsol oxå. Frågan är bara om det blir nuvarande generations konsoler eller nästa.
Det dröjer längre än till PC hur som helst.

nu när du säger det så, så såg jag det också, haha, sorry

Ibland tänker man bara i sina egna banor.

Medlem

Det var inte Sydkorea som låg bakom förseningen.

Medlem
Skrivet av Frisell:
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av Manley:

Jag duckar redan nu, har en känsla av att nån kommer försöka sätta eld på mig, men...

Diablo III på Boxen, skulle det kunna funka ö.h.t.?

Varför jag frågar är för att jag vet att det skulle passa frugan sketabra, men att få henne att spela på "Monstret" är hart när omöjligt..

tyvm

.... CE?

Misstänker att han menar xbox.

För att svara på din fråga Manley så har dom via twitter sagt att det kommer till konsol oxå. Frågan är bara om det blir nuvarande generations konsoler eller nästa.
Det dröjer längre än till PC hur som helst.

Menar Xboxen, ja.. Visste inte att det fanns någon annan box..
I spelvärlden iaf..

Tack för svar.

Medlem
Skrivet av Manley:
Skrivet av Frisell:
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av Manley:

Jag duckar redan nu, har en känsla av att nån kommer försöka sätta eld på mig, men...

Diablo III på Boxen, skulle det kunna funka ö.h.t.?

Varför jag frågar är för att jag vet att det skulle passa frugan sketabra, men att få henne att spela på "Monstret" är hart när omöjligt..

tyvm

.... CE?

Misstänker att han menar xbox.

För att svara på din fråga Manley så har dom via twitter sagt att det kommer till konsol oxå. Frågan är bara om det blir nuvarande generations konsoler eller nästa.
Det dröjer längre än till PC hur som helst.

Menar Xboxen, ja.. Visste inte att det fanns någon annan box..
I spelvärlden iaf..

Tack för svar.

När han sa "CE?", så menade han "Collectors Edition". Stort missförstånd alltihop. :). Skulle inte tro att man kan lira med handkontroll i pc-utgåvan heller tyvärr, men jag kan ha fel. Men men, det betyder ju att du slipper lämna ifrån dig "monstret" till "draken"

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag hade önskat att de tagit alla resurser de lagt på auktionshuset och skapat fler monster i spelet istället.

Om det slår Starzinger är jag nöjd,

http://www.youtube.com/watch?v=O1-ksCgQcF8


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Manley:
Skrivet av Frisell:
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av Manley:

Jag duckar redan nu, har en känsla av att nån kommer försöka sätta eld på mig, men...

Diablo III på Boxen, skulle det kunna funka ö.h.t.?

Varför jag frågar är för att jag vet att det skulle passa frugan sketabra, men att få henne att spela på "Monstret" är hart när omöjligt..

tyvm

.... CE?

Misstänker att han menar xbox.

För att svara på din fråga Manley så har dom via twitter sagt att det kommer till konsol oxå. Frågan är bara om det blir nuvarande generations konsoler eller nästa.
Det dröjer längre än till PC hur som helst.

Menar Xboxen, ja.. Visste inte att det fanns någon annan box..
I spelvärlden iaf..

Tack för svar.

haha, trodde du menade själva lådan och med monstret så finns han inte på collectors edition alls, så det var jag som är helt borta

Medlem

Med min förbannade tur släpps det samtidigt som Guild Wars 2 och Planetside 2. Jag ser inte fram emot att behöva plugga när dessa tre spelen är ute..

Medlem

Är inte så övertygad om att sydkorea var stoppklossen, men då är i alla fall ett hinder avlägsnat.

Inaktiv

Jag undrar om det här med en spelmarknad för att sälja/köpa saker för riktiga pengar i Diablo 3 är första steget mot ett liknande system i deras nya MMO också. Kan ju vara så att dom planerar att ta endel av kakan när folk säljer/köper för riktiga pengar i spelet istället för att finansiera med månadskostnad.

Medlem

Kul att alla klagar på hur lång tid det tar att släppa Diablo3...
Gör ett eget spel och släpp på ett bestämt datum genom en gissning och se om erat spel blir felfritt och perfekt i tid.. Blizzard har inte sagt vilken dag spelet ska släppas än så då är dom antagligen inte 100% nöjd med hur spelet är just nu. Alla 12åringar som klagar får VÄNTA!!!! Oh noes, Who Cares?

Medlem
Skrivet av Saftnisse:

Kul att alla klagar på hur lång tid det tar att släppa Diablo3...
Gör ett eget spel och släpp på ett bestämt datum genom en gissning och se om erat spel blir felfritt och perfekt i tid.. Blizzard har inte sagt vilken dag spelet ska släppas än så då är dom antagligen inte 100% nöjd med hur spelet är just nu. Alla 12åringar som klagar får VÄNTA!!!! Oh noes, Who Cares?

Världens sämsta argument. "Men gör det bättre själv då!"

Medlem
Skrivet av Frisell:

När han sa "CE?", så menade han "Collectors Edition". Stort missförstånd alltihop. :). Skulle inte tro att man kan lira med handkontroll i pc-utgåvan heller tyvärr, men jag kan ha fel. Men men, det betyder ju att du slipper lämna ifrån dig "monstret" till "draken"

Jag tror jag förstår..

Tack och tack igen faktiskt.. ^^

Medlem

Tycker också att det är jävligt svinigt med real cash AH. Det finns alltid någon som kan bjuda precis vad som helst. Kommer att spela spelet som ett single-player spel och sedan kommer jag att lämna det bakom mig. Det kommer bli omöjligt att pvp:a och man kommer att behöva spela som fan för att få alla items man behöver för att kunna tävla med de som har köpt sina items på AH. Det hade varit gött om Korea hade stoppat det så att det fortfarande fanns en gnista hopp om att de skulle ta bort denna inbyggda obalans i spelet.

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Världens sämsta argument. "Men gör det bättre själv då!"

Äsch då
Vad ska man annars säga? Dom tar tid på sig ja. Men det är deras spel och tycker inte dom att spelet är färdigt så har dom 'Balls' nog att dröja ett litet tag till för att släppa ett 'Bättre' spel än något som kommer floppa för folk blir arga på Buggar och dålig Design överallt. Blizzard är ett av dom seriösare spelföretagen och jag tycker att folk som väntar på deras titlar ska ha tålamod. Spela något annat medan ni väntar på att Diablo3 ska släppas! Jag spelar Starcraft2 riktigt roligt tidsfördriv

Medlem
Skrivet av Eravathar:

Tycker också att det är jävligt svinigt med real cash AH. Det finns alltid någon som kan bjuda precis vad som helst. Kommer att spela spelet som ett single-player spel och sedan kommer jag att lämna det bakom mig. Det kommer bli omöjligt att pvp:a och man kommer att behöva spela som fan för att få alla items man behöver för att kunna tävla med de som har köpt sina items på AH. Det hade varit gött om Korea hade stoppat det så att det fortfarande fanns en gnista hopp om att de skulle ta bort denna inbyggda obalans i spelet.

Och du spelade inte som fan i Diablo2 för att få bästa sakerna att pvpa med?
Vissa i Diablo2 hade sjukt bra saker medan jag hade spelar hyfsat länge och hade medel bra saker.
Spelar väl ingen roll att folk kan köpa vissa items för pengar? Det är ju ändå någon som har farmat just den item saken så säljer han inte grejen så använder han väl den själv och äger dig även han? Köpa med pengar är väl nästan likadant som att köpa för ingame guld i D2? Hur lätt som helst att skaffa guld och man fick medel bra items för det för folket ville gambla ringar och sånt.. I D2 skapade man en sorc och skaffade bra Magicfind och gjorde boss runs, Det är ju inte direkt svårt eller vad tycker du? Det tar bara tid. Har folk inte tid med att göra så hela dagarna så ser jag inget fel med att dom kanske ska kunna köpa för pengar.. Tycker dock vissa items ska vara BoP.. Eller så att dom inte kan läggas ut på AH för riktiga pengar

I WoW fungerar AH riktigt bra. Farma guld och köp en item. Trada med pengar är samma sak..
Även om inte pengar hade gått att trada med skulle folk ändå haft sjukt bra saker för dom har köpt av andra med ingame guld eller bytt med andra items som har droppats för dom

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Hopp eller flopp, upp till bevis nu blizzard. Är ni Activisions bitch som bara producerar mjölkade, återanvända casualspel eller kan ni göra spel som inte har daterad grafik, casualiserat gameplay, ett bra spel?
Kan ni göra ett äkta Diablo 3, eller?

Kolla på Youtube beta filmer vettja? Där får du ser hur spelet är just nu.. Jag tycker det ser ut som att det kan bli trevligt att spela Ingen idé att sitta och grubbla när du har svaret mitt framför näsan på dig

Medlem

"Rotums kanoner och krut, kan man inte konkurera ut..."

Man undrar vad detta kostade Blizz, under bordet..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av wrajjt:

Världens sämsta argument. "Men gör det bättre själv då!"

Äsch då
Vad ska man annars säga? Dom tar tid på sig ja. Men det är deras spel och tycker inte dom att spelet är färdigt så har dom 'Balls' nog att dröja ett litet tag till för att släppa ett 'Bättre' spel än något som kommer floppa för folk blir arga på Buggar och dålig Design överallt. Blizzard är ett av dom seriösare spelföretagen och jag tycker att folk som väntar på deras titlar ska ha tålamod. Spela något annat medan ni väntar på att Diablo3 ska släppas! Jag spelar Starcraft2 riktigt roligt tidsfördriv

De hade kunnat släppa det för 6 månader sedan och det hade inte floppat. Det finns absolut tillräckligt med Blizzard fan(boy)s för att det skulle bli en succé.
De vill väl som sagt polera på det mer plus att de vill väl inte konkurrera för mycket med sina andra spel heller.

Medlem
Skrivet av Eravathar:

Tycker också att det är jävligt svinigt med real cash AH. Det finns alltid någon som kan bjuda precis vad som helst. Kommer att spela spelet som ett single-player spel och sedan kommer jag att lämna det bakom mig. Det kommer bli omöjligt att pvp:a och man kommer att behöva spela som fan för att få alla items man behöver för att kunna tävla med de som har köpt sina items på AH. Det hade varit gött om Korea hade stoppat det så att det fortfarande fanns en gnista hopp om att de skulle ta bort denna inbyggda obalans i spelet.

Så du antar att det kommer sitta massa barn med rika förädrar som har råd att köpa fullt pvp gear till dom som du själv inte kommer att kunna få tag på utan att spela jättemycket? Du vet väl att det kommer finnas ett vanligt AH också, och att du inte är graranterad att få dina bästa items där heller? Tänkte fråga, tror du det finns NÅGOT spel där man har någon slags rättighet att kunna få tag på väldigt bra items utan att lyfta ett finger för det?
Om "Nej": Men då så, sluta gnäll för böveln!
Om "Ja": Men då så, spela det istället då!

Medlem

Borde inte vara långt kvar tills det släpps nu.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Camlin:

De hade kunnat släppa det för 6 månader sedan och det hade inte floppat. Det finns absolut tillräckligt med Blizzard fan(boy)s för att det skulle bli en succé.
De vill väl som sagt polera på det mer plus att de vill väl inte konkurrera för mycket med sina andra spel heller.

Om jag ägde ett stort spelföretag som pungade in massiva pengar på vissa spel varje månad så skulle även jag tagit det lugnt med att släppa ut stora titlar som skulle ta över sjukt stor användarbas från dom andra spelen som jag också äger.. Varför ska dom skynda på att släppa ett spel bara för vissa folk inte har ett liv och grinar när dom får vänta? Jag tror inte Diablo3 står 100% klart och balanserat i dagens läge.. Är väl bättre att dom får patcha till spelet lite nu förns dom släpper spelet. För dom kommer patcha när det är släppt är jag 100% säker på, Är samma med alla spel som släpps. Dom flesta släpps för tidigt och måste patchas 4732 gånger för att ens flyta på bra.

Medlem

Tydligen så är det olagligt att sälja *Spel* pengar i Kina och sånt Så man kan ju förstå varför dom hackade upp sig på Real Cash AH

Medlem

Blizzard kommer gå ut säga att "early 2012 was to early we release when its done..

Så släpper blizzard diablo3 omkring Augusti 2012 eller hösten 2012 =(..

Medlem
Skrivet av Eravathar:

Tycker också att det är jävligt svinigt med real cash AH. Det finns alltid någon som kan bjuda precis vad som helst. Kommer att spela spelet som ett single-player spel och sedan kommer jag att lämna det bakom mig. Det kommer bli omöjligt att pvp:a och man kommer att behöva spela som fan för att få alla items man behöver för att kunna tävla med de som har köpt sina items på AH. Det hade varit gött om Korea hade stoppat det så att det fortfarande fanns en gnista hopp om att de skulle ta bort denna inbyggda obalans i spelet.

Fast de kommer alltid finnas rare vapen som snäppet bättre och även om någon lägger ut dem sakerna så kommer alltid finnas någon som har bättre. Så de spelar egentligen ingen roll om personen har bättre föremål. Blizzard också sagt att om en spelare har så pass bra gear, då kommer den att möta andra spelare jämförbart gear.

Jag minns mötte en barba i D2 i pvp, som hade bästa gearet. Jag förstod att han köpt på svarta marknaden och nu tänkte han väl krossa alla med sitt köpta föremål.
Men jag plockaden spelaren par gånger med min drudde.

Medlem

Har sett fram emot detta spel ett tag. Hoppas det blir värt väntan ^^


signatur

Potato. Nuff' said

12
Skriv svar