Schafers privatfinansierade spel en succé

Robot
Schafers privatfinansierade spel en succé

Folk har redan skänkt tre gånger så mycket pengar som utvecklarna hade hoppats på.

#double-fine-productions


Medlem
Schafers privatfinansierade spel en succé

Häftig idé att låta folk finansiera ett spelprojekt. Frågan är bara hur många utav de som bidrog med pengar, känner för att betala för att spela det.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Dom betalar ju för att spela det -.o (om dom lägger $15 eller mer)

Medlem

Så de säljer alltså i princip spelet innan de har gjort det, bra affärsidé om inte annat

Medlem

precis, om man bidrar med 15 dållars eller mer så får man alltså en kopia av spelet på steam när det färdigställts samt tidig åtkomst till betan (också denna via steam om jag minns rätt) samt att man får tillgång till att se dokumentären om tillverkningen (typ videodagbok) där dom månadsvis släpper all info till de betalande fansen, visar artwork och vart i processen dom är (här har vissa bolag lite att lära blizzardvalve).

ju mer pengar man donerar desto fler prylar och bonusar får man. skön grej.

Har aldrig hört talas om det, men tycker det är en bra idé. Finns liknande projekt på Kickstarter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fan vad härligt. Det är vad jag känner.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Ungefär som minecraft betal-alphan fast ett steg längre. Intressant ide, ska bli intressant att se hur detta går

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Har aldrig hört talas om det, men tycker det är en bra idé. Finns liknande projekt på Kickstarter.

Om du kollar in http://www.kickstarter.com/projects/66710809/double-fine-adve... så ser du att det är just det här projektet som ligger på kickstarter

Medlem

Vem behöver utgivare när man har fans?

Medlem
Skrivet av Gabe:

Vem behöver utgivare när man har fans?

+1


signatur

Game long and prosper

Medlem

Och nu verkar Chris Avellone på Obsidian få Kickstarter feber. Via sin twitter frågar han vad folk skulle vilja se för något om Obsidian startade ett projekt.

Old-school-isometriskt-party-RPG go go!

Skrivet av Gabe:

Old-school-isometriskt-party-RPG go go!

Det vore underbart.

Medlem

Har inget emot att fler spel utvecklas på det här sättet och kan lätt tänka mig att vara med och finansiera det. Inga utgivare som ska lägga näsan i blöt utan bara äkta kärlek från fansen och utvecklarna.

Inaktiv

Nice, man kanske skulle donera 15$ bara för att stödja konceptet.

Medlem
Skrivet av Andyaction:

precis, om man bidrar med 15 dållars eller mer så får man alltså en kopia av spelet på steam när det färdigställts samt tidig åtkomst till betan (också denna via steam om jag minns rätt) samt att man får tillgång till att se dokumentären om tillverkningen (typ videodagbok) där dom månadsvis släpper all info till de betalande fansen, visar artwork och vart i processen dom är (här har vissa bolag lite att lära blizzardvalve).

ju mer pengar man donerar desto fler prylar och bonusar får man. skön grej.

Zzzz


signatur

Taskigt.

1
Skriv svar