Spec Ops: The Line

Robot
Spec Ops: The Line

Spec Ops-serien återvänder efter tio års tystnad och sätter din moral på svåra prov. Gears of War möter Apocalypse Now i ett spel som kan skaka om actiongenren.

#spec-ops-the-line, #battlefield-3


Medlem
Spec Ops: The Line

Cover system är så jävla tråkigt, jag gillade när man själv var tvungen att stå bakom en vägg eller huka sig manuellt bakom en sten eller liknande i tidigare spel.

Så dem säger att storyn och sånt är annorlunda än i alla andra fps/tps, nåväl då hoppas jag att det verkligen stämmer att det inte bara tomt prat.

Medlem

Fan vad kul! Förbokade på en hunch för några veckor sedan och det verkar lovande!

Medlem
Medlem
Skrivet av Neoxus299:

Cover system är så jävla tråkigt, jag gillade när man själv var tvungen att stå bakom en vägg eller huka sig manuellt bakom en sten eller liknande i tidigare spel.

Håller med! Den här typen av cover system var spännande i Gears men nu när alla kör samma system så blir det bara blaha av saken


signatur

Game long and prosper

Medlem

Nu handlade ju detta om mera än gameplay...

Medlem
Skrivet av Augustus:

Nu handlade ju detta om mera än gameplay...

Cover system ingår väl ändå i gameplay.

Utöver gameplay verkar det inte fantastiskt heller. Men man får väl prova och se

Medlem

" När jag avlossar skottet i huvudet på honom glömmer jag för en sekund eller två att det faktiskt är ett spel jag spelar. "

Ajajaj! Moralpanik å feta rubriker! TV-spel skapar mördare!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Neoxus299:

Cover system är så jävla tråkigt, jag gillade när man själv var tvungen att stå bakom en vägg eller huka sig manuellt bakom en sten eller liknande i tidigare spel.

Spela Space Marine. Du kan inte ens huka dig där. Ett spel för riktiga män som inte kryper bakom skydd


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Dom bör lägga in mer Bloom, alldeles för lite.

Medlem

Det jag menade var att skribenten fokuserar på spelets grepp och handling som verkar ytterst unikt och alla börjar prata om coversystem. Thats all.

Personligen fattar jag inte hur så många på forumen alltid frågar "men gameplay då?!" när spelets story avhandlas eller något kritiseras på ett politiskt plan. Hur man ignorerar innebörden i storydrivna spel som Mass effect till exempel? Då får man väl börja spela Mega man eller Donkey kong på heltid...

Medlem

Haha, måste säga att en del soldater i bilderna verkligen ser ut som modeller som leker krig... Tropic Thunder/Zoolander-krigsspel?!

Nej men seriöst, hoppas de verkligen lyckas få till en bra story, det är lite fattigt med det i genren. Sedan angående cover så är det ungefär lika meningslöst som 3d-kvalitet på film; det går att tolerera men det fungerade utmärkt utan också. Personlig åsikt förstås

Inaktiv
Skrivet av Neoxus299:

Cover system är så jävla tråkigt, jag gillade när man själv var tvungen att stå bakom en vägg eller huka sig manuellt bakom en sten eller liknande i tidigare spel.

Håller helt med , dagens cover system tar bort den hektiska kännslan som offtast fanns i fps förut.
När du tog dmg och va tvungen (offtast i ren panik) att hitta något skydd innan du dog.

Nu är det bara att trycka på en knapp för att klistra dig vid en vägg/mur och vänta tills hp,n är tebax.

Jag vill ha tebax lean and peak systemet i spel igen, in bakom en vägg och luta dig ut och skjut sen in igen...

GRAW 2 PC FTW


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Ser sliskigt ut, men jag tror det nog blir bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Hannu:

Dom bör lägga in mer Bloom, alldeles för lite.

Hehe. Jag såg vad du gjorde där.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Hannu:

Dom bör lägga in mer Bloom, alldeles för lite.

Hehe. Jag såg vad du gjorde där.

1
Skriv svar