Blizzard: Du kommer att dö i Diablo III
Men alltså. Så länge man får tillgång till bättre items på varje svårighetsgrad som i Diablo 2 så ser jag ingen anledning till att dö bara sådär. Det ska väl finnas Hardcore i Diablo 3 som i diablo 2? Och garanterar de en död så kan de lika väl skippa Hardcore. Spelade själv igenom Diablo 2 med en vän för ett par veckor sen. Till Hell och baal kill. kan inte minnas att jag dog en enda gång, för då lär min char ha gått åt pipan.
Bra att de i inte tummar på svårigheten. Men att de skulle göra Nightmare och Hell alltför svåra kan jag inte tänka mig, då man behöver spela igenom dem för att nå maxlevel och sen kunna ta sig an Inferno. Om de inte ändrat något så var det ju Normal ~30, Nightmare ~50, Hell~60.
Jahapp, istället för att göra spelet utmanande med bra AI och taktiskt djup matar man på med mer HP och skada för motståndare men i övrigt samma. Ingen egentlig utmaning, bara en budgetmetod. Allt för att tvinga (locka?) folk att köpa saker i deras item shop/marknad för surt förvärvade slantar så de kan spela på den högre svårighetsgraden och "vara coola".
Löjligt, gör spelen svåra genom att göra dem bra (Dark/demons Souls) inte bara för att tjäna in pengar på "pay 2 win" generationen PC gamers.
Jahapp, istället för att göra spelet utmanande med bra AI och taktiskt djup matar man på med mer HP och skada för motståndare men i övrigt samma. Ingen egentlig utmaning, bara en budgetmetod. Allt för att tvinga (locka?) folk att köpa saker i deras item shop/marknad för surt förvärvade slantar så de kan spela på den högre svårighetsgraden och "vara coola".
Löjligt, gör spelen svåra genom att göra dem bra (Dark/demons Souls) inte bara för att tjäna in pengar på "pay 2 win" generationen PC gamers.
Diablo är ju hack'n'slash i grunden, ie mindless grinding, då får dom ju göra om hela spelidén och om dom skall ha någon koppling kvar till 1an och 2an så gör dom bäst i att åtminstånde ha kvar samma upplägg på svårighetsgraderna, är som sagt ett jävla HnS.
och blizzards itemshop? vissa mig den för det har jag helt missat.
verkar på dig som du är helt ointresserad av spelet och bara inne för att klanka ner det.
Jahapp, istället för att göra spelet utmanande med bra AI och taktiskt djup matar man på med mer HP och skada för motståndare men i övrigt samma. Ingen egentlig utmaning, bara en budgetmetod. Allt för att tvinga (locka?) folk att köpa saker i deras item shop/marknad för surt förvärvade slantar så de kan spela på den högre svårighetsgraden och "vara coola".
Löjligt, gör spelen svåra genom att göra dem bra (Dark/demons Souls) inte bara för att tjäna in pengar på "pay 2 win" generationen PC gamers.
Diablo har väl aldrig handlat om något vidare avancerat gameplay då det är hack n' slash i grunden. Men å andra sidan så hatar du allt annat än 360.
Personligen tröttnade jag alltid på Diablo 2 i act 2 efter att ha klarat det första gången. Det blev bara samma banor och samma fiender igen, men lite svårare.
Det finns säker de som tycker om det monotona gear- och statsamlandet, men jag kommer troligtvis bara spela igenom Diablo 3 ett par gånger med olika karaktärer för storyn och känslans skull.
Edit: Är det såna som mig man kallar för "casual" gamers?
Öhm... Är jag den enda som reagerar på att detta är en nästan 4 månader gammal video???
Från Blizzcon i October 2011...
Klippet spelades in under Blizzcon i höstas, men av någon anledning är det först nu Blizzard släppt det offentligt.
Jag såg klippet i höstas och jag var varken på Blizzcon eller såg någon Stream därifrån.
Klippet var på de flesta större spelsidor som bevakar Diablo, men tydligen inte på FZ?
Helt rätt att man kan välja svårighetsgrad. Då kan casual kidsen få sitt, och hardcore spelarna sitt. Hade det varit enbart casual eller endast hardcore hade det inte gått hem hos alla (om det nu gör det återstår fortfarande att se)
Jag tror inte du kan välja svårighetsgrad, utan den låses upp precis som tidigare när du spelat igenom de tidigare och du måste fortsätta på den svårare för att kunna levla vidare (i alla fall i realistisk fart).
Jag har dock inte betan och är inte helt insatt i om det skett ändringar, men som jag tidigare skrev (rätta mig om jag har fel);
Maxlevel är 60. Man spelar klart Normal och blir runt level 30. Spelar klart Nightmare och cirka level 50. Spelar klart Hell och har nått lvl 60. Sen kan man nöta Hell precis som tidigare, eller välja Inferno som är ännu svårare nivå med högre monster levels.
Helt rätt att man kan välja svårighetsgrad. Då kan casual kidsen få sitt, och hardcore spelarna sitt. Hade det varit enbart casual eller endast hardcore hade det inte gått hem hos alla (om det nu gör det återstår fortfarande att se)
Jag tror inte du kan välja svårighetsgrad, utan den låses upp precis som tidigare när du spelat igenom de tidigare och du måste fortsätta på den svårare för att kunna levla vidare (i alla fall i realistisk fart).
Jag har dock inte betan och är inte helt insatt i om det skett ändringar, men som jag tidigare skrev (rätta mig om jag har fel);
Maxlevel är 60. Man spelar klart Normal och blir runt level 30. Spelar klart Nightmare och cirka level 50. Spelar klart Hell och har nått lvl 60. Sen kan man nöta Hell precis som tidigare, eller välja Inferno som är ännu svårare nivå med högre monster levels.
ok, som med de tidigare spelen alltså. Jag fick för mig av någon anledning att det hade förändrats
Personligen tröttnade jag alltid på Diablo 2 i act 2 efter att ha klarat det första gången. Det blev bara samma banor och samma fiender igen, men lite svårare.
Det finns säker de som tycker om det monotona gear- och statsamlandet, men jag kommer troligtvis bara spela igenom Diablo 3 ett par gånger med olika karaktärer för storyn och känslans skull.
Edit: Är det såna som mig man kallar för "casual" gamers?
Är inne på samma spår. Kommer i alla fall att spela igenom D3 med alla karaktärer men sen tvivlar jag på att jag kommer att fortsätta spela det.
I vissa spel ser jag absolut mig själv som en "casual" eftersom att spelet i sig inte lockar mig att spela mer medan det finns andra spel som jag både orkar och vill fortsätta spela länge och ofta.