#2 - Majora's Mask

Medlem
#2 - Majora's Mask

[ia=506272; large]

#The Legend of Zelda: Majora's Mask:
Trodde aldrig jag skulle klara sista bossen då den sägs vara bedrövligt svår utan att man "fixat" vissa "saker" innan, men det gick faktiskt vägen till sist. Riktigt nöjd med mig själv med tanke på hur stora problem jag haft med vissa bossar/fiender tidigare i spelet. Är även glad att jag tog tag i detta, väldigt trevligt spel till sist. Jag hade som jag tidigare nämt inte kommit längre än till det fjärde templets sista boss på mitt gamla N64, så det var skönt att få lite "closure" till uppföljaren till enligt mig världens bästa och mitt absoluta favoritspel alla kategorier, #The Legend of Zelda: Ocarina of Time.

Härnäst? Du gissade rätt. #The Legend of Zelda: The Wind Waker. Även detta slutförde jag aldrig i min "barndom", dock minns jag att förhandsbokade Limited Edition-utgåvan (som även innehöll ovannämnda spelskatt!). Minns att jag FEBRIGT sprang hem från Webhallen, som på den tiden låg i en grymt liten lokal på Flemminggatan på Kungsholmen i Stockholm, bara ett stenkast från PCGamer-kontoret.

#blogg


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem
#2 - Majora's Mask

Inte bara jag som fördröjt tiden med Majora, men har inte kommit längre än att jag ska rädda deku-sessan. Men vilka minnen det väcker...måste fixa "fierce deity"-masken igen...
Skulle gärna se en liknande "uppföljare" på Skyward Sword. Lite som att man först räddar Hyrule sen en egen quest därefter en ny generation.

Medlem

Åh, nostalgi. Jag har både Majoras Mask och Wind Waker kvar att klara, men jag har inte de spelen till hands. Har dock spelat långt i båda spelen, och de är fruktansvärt bra, oerhört kompetenta uppföljare. The Legend of Zelda: Ocarina of Time är sannerligen världens bästa spel.

1
Skriv svar