Blizzard: Du kommer att dö i Diablo III

Medlem

Det låter skitbra.


signatur

// Bacon <3

Inaktiv

Men alltså. Så länge man får tillgång till bättre items på varje svårighetsgrad som i Diablo 2 så ser jag ingen anledning till att dö bara sådär. Det ska väl finnas Hardcore i Diablo 3 som i diablo 2? Och garanterar de en död så kan de lika väl skippa Hardcore. Spelade själv igenom Diablo 2 med en vän för ett par veckor sen. Till Hell och baal kill. kan inte minnas att jag dog en enda gång, för då lär min char ha gått åt pipan.

Medlem
Skrivet av Skäggig Man:

A group of us prolly spent a good hour wiping on a single boss.

Extreme!11

Medlem

Öhm... Är jag den enda som reagerar på att detta är en nästan 4 månader gammal video???

Från Blizzcon i October 2011...

Medlem

Jag förstod att det skulle vara svårt, med tanke på 4 svårighetsgrader och hur dom pratade om det. Ändå var det enormt många som klagade på svårighetsnivån på betan, vilket var rätt löjligt egentligen eftersom det var ju första områdena i spelet.

Medlem

Ser fram emot spelet, men lär nog inte komma till några höga höjder i första taget utan kommer i vanlig ordning att ha ett antal olika karaktärer som lär vara någonstans runt level 30 eller så. "Hmm... undrar om det här skulle fungera? Bäst att göra en ny char och testa."

Medlem

tyckte jag läste; "Du kommer dö innan D3 släpps.." ^^ hoppas inte!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv

Bra att de i inte tummar på svårigheten. Men att de skulle göra Nightmare och Hell alltför svåra kan jag inte tänka mig, då man behöver spela igenom dem för att nå maxlevel och sen kunna ta sig an Inferno. Om de inte ändrat något så var det ju Normal ~30, Nightmare ~50, Hell~60.

Skrivet av Zerp:

Öhm... Är jag den enda som reagerar på att detta är en nästan 4 månader gammal video???

Från Blizzcon i October 2011...

Klippet spelades in under Blizzcon i höstas, men av någon anledning är det först nu Blizzard släppt det offentligt.

Medlem

Jahapp, istället för att göra spelet utmanande med bra AI och taktiskt djup matar man på med mer HP och skada för motståndare men i övrigt samma. Ingen egentlig utmaning, bara en budgetmetod. Allt för att tvinga (locka?) folk att köpa saker i deras item shop/marknad för surt förvärvade slantar så de kan spela på den högre svårighetsgraden och "vara coola".
Löjligt, gör spelen svåra genom att göra dem bra (Dark/demons Souls) inte bara för att tjäna in pengar på "pay 2 win" generationen PC gamers.

Medlem

Helt rätt att man kan välja svårighetsgrad. Då kan casual kidsen få sitt, och hardcore spelarna sitt. Hade det varit enbart casual eller endast hardcore hade det inte gått hem hos alla (om det nu gör det återstår fortfarande att se)

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Jahapp, istället för att göra spelet utmanande med bra AI och taktiskt djup matar man på med mer HP och skada för motståndare men i övrigt samma. Ingen egentlig utmaning, bara en budgetmetod. Allt för att tvinga (locka?) folk att köpa saker i deras item shop/marknad för surt förvärvade slantar så de kan spela på den högre svårighetsgraden och "vara coola".
Löjligt, gör spelen svåra genom att göra dem bra (Dark/demons Souls) inte bara för att tjäna in pengar på "pay 2 win" generationen PC gamers.

Diablo är ju hack'n'slash i grunden, ie mindless grinding, då får dom ju göra om hela spelidén och om dom skall ha någon koppling kvar till 1an och 2an så gör dom bäst i att åtminstånde ha kvar samma upplägg på svårighetsgraderna, är som sagt ett jävla HnS.

och blizzards itemshop? vissa mig den för det har jag helt missat.
verkar på dig som du är helt ointresserad av spelet och bara inne för att klanka ner det.

Medlem

Så länge jag inte MÅSTE gruppa för att spela nightmare och kanske hell så...

Medlem
Skrivet av Ankan:

Så länge jag inte MÅSTE gruppa för att spela nightmare och kanske hell så...

Äsch, lätt fixat med att kita en mob åt gången! D:

Medlem

Gammal "nyhet". Gammal film.
Så varför?

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Jahapp, istället för att göra spelet utmanande med bra AI och taktiskt djup matar man på med mer HP och skada för motståndare men i övrigt samma. Ingen egentlig utmaning, bara en budgetmetod. Allt för att tvinga (locka?) folk att köpa saker i deras item shop/marknad för surt förvärvade slantar så de kan spela på den högre svårighetsgraden och "vara coola".
Löjligt, gör spelen svåra genom att göra dem bra (Dark/demons Souls) inte bara för att tjäna in pengar på "pay 2 win" generationen PC gamers.

Diablo har väl aldrig handlat om något vidare avancerat gameplay då det är hack n' slash i grunden. Men å andra sidan så hatar du allt annat än 360.

Medlem

Personligen tröttnade jag alltid på Diablo 2 i act 2 efter att ha klarat det första gången. Det blev bara samma banor och samma fiender igen, men lite svårare.

Det finns säker de som tycker om det monotona gear- och statsamlandet, men jag kommer troligtvis bara spela igenom Diablo 3 ett par gånger med olika karaktärer för storyn och känslans skull.

Edit: Är det såna som mig man kallar för "casual" gamers?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Zerp:

Öhm... Är jag den enda som reagerar på att detta är en nästan 4 månader gammal video???

Från Blizzcon i October 2011...

Klippet spelades in under Blizzcon i höstas, men av någon anledning är det först nu Blizzard släppt det offentligt.

Jag såg klippet i höstas och jag var varken på Blizzcon eller såg någon Stream därifrån.

Klippet var på de flesta större spelsidor som bevakar Diablo, men tydligen inte på FZ?

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

Helt rätt att man kan välja svårighetsgrad. Då kan casual kidsen få sitt, och hardcore spelarna sitt. Hade det varit enbart casual eller endast hardcore hade det inte gått hem hos alla (om det nu gör det återstår fortfarande att se)

Jag tror inte du kan välja svårighetsgrad, utan den låses upp precis som tidigare när du spelat igenom de tidigare och du måste fortsätta på den svårare för att kunna levla vidare (i alla fall i realistisk fart).

Jag har dock inte betan och är inte helt insatt i om det skett ändringar, men som jag tidigare skrev (rätta mig om jag har fel);

Maxlevel är 60. Man spelar klart Normal och blir runt level 30. Spelar klart Nightmare och cirka level 50. Spelar klart Hell och har nått lvl 60. Sen kan man nöta Hell precis som tidigare, eller välja Inferno som är ännu svårare nivå med högre monster levels.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av raefzm88:

Helt rätt att man kan välja svårighetsgrad. Då kan casual kidsen få sitt, och hardcore spelarna sitt. Hade det varit enbart casual eller endast hardcore hade det inte gått hem hos alla (om det nu gör det återstår fortfarande att se)

Jag tror inte du kan välja svårighetsgrad, utan den låses upp precis som tidigare när du spelat igenom de tidigare och du måste fortsätta på den svårare för att kunna levla vidare (i alla fall i realistisk fart).

Jag har dock inte betan och är inte helt insatt i om det skett ändringar, men som jag tidigare skrev (rätta mig om jag har fel);

Maxlevel är 60. Man spelar klart Normal och blir runt level 30. Spelar klart Nightmare och cirka level 50. Spelar klart Hell och har nått lvl 60. Sen kan man nöta Hell precis som tidigare, eller välja Inferno som är ännu svårare nivå med högre monster levels.

ok, som med de tidigare spelen alltså. Jag fick för mig av någon anledning att det hade förändrats

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Zedrix:

Personligen tröttnade jag alltid på Diablo 2 i act 2 efter att ha klarat det första gången. Det blev bara samma banor och samma fiender igen, men lite svårare.

Det finns säker de som tycker om det monotona gear- och statsamlandet, men jag kommer troligtvis bara spela igenom Diablo 3 ett par gånger med olika karaktärer för storyn och känslans skull.

Edit: Är det såna som mig man kallar för "casual" gamers?

Är inne på samma spår. Kommer i alla fall att spela igenom D3 med alla karaktärer men sen tvivlar jag på att jag kommer att fortsätta spela det.
I vissa spel ser jag absolut mig själv som en "casual" eftersom att spelet i sig inte lockar mig att spela mer medan det finns andra spel som jag både orkar och vill fortsätta spela länge och ofta.

12
Skriv svar