Unreal Engine 4 visas upp i år

Inaktiv

Tim Sweeney är geniet när det gäller UE. Han höll tal på DICE 2012 och blev invald i deras Hall of Fame.

Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Jerome:
Skrivet av Icerock:

yay! nu kommer alla spel se likadana i 5 år framåt! *sarcastic smile*

Även om du var ironisk så är det väl ändå ett steg i rätt riktning!? Och du kan ju jämföra hur det snyggaste spelet såg ut 2006 jämfört med 2011?? Och vi pratar inte konsol nu utan pc såklart.. Så inser du att du själv gjorde dig till ett troll? Alla vet att du inte var ironisk i grunden ELLER HUR!? ;]

Crysis kom ju för fem år sedan. Jämför man det med Crysis 2 som kom nyligen så är det knappt någon skillnad. Se exempelvis http://www.overclock.net/t/954287/side-by-side-comparison-cry...

Jag kan knappt ens se vilket spel som är vilket av de bilderna. Så ja, det har i det närmaste stått still under de senaste fem åren.

Well på inlägget i fråga lät det som att allt skulle bygga på samma motor i fem år osv, så det är ju en ganska dålig jämförelse o göra crysis 1 mot 2, crysis på sin tid kunde typ INGEN spela på high osv. Däremot va crysis 2 väldigt bra optimerat för gemene mans dator... Klart som korvspad nåt företag kan kasta ihop en motor som nöter ****** ur dagens hårdvara men hur gångbart är det? Det handlar inte om att vara snyggt, snarare att kunna bygga ett snyggt spel som är så Okrävande som möjligt..... Eller hur?

Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Jerome:
Skrivet av Icerock:

yay! nu kommer alla spel se likadana i 5 år framåt! *sarcastic smile*

Även om du var ironisk så är det väl ändå ett steg i rätt riktning!? Och du kan ju jämföra hur det snyggaste spelet såg ut 2006 jämfört med 2011?? Och vi pratar inte konsol nu utan pc såklart.. Så inser du att du själv gjorde dig till ett troll? Alla vet att du inte var ironisk i grunden ELLER HUR!? ;]

Crysis kom ju för fem år sedan. Jämför man det med Crysis 2 som kom nyligen så är det knappt någon skillnad. Se exempelvis http://www.overclock.net/t/954287/side-by-side-comparison-cry...

Jag kan knappt ens se vilket spel som är vilket av de bilderna. Så ja, det har i det närmaste stått still under de senaste fem åren.

Orginala Crysis har t.o.m. snyggare vatten än Crysis 2!

Medlem

Och jämförelsen är innan DX11 och ultra res textures osv?

Medlem
Skrivet av Jerome:

Och jämförelsen är innan DX11 och ultra res textures osv?

Tyvärr hjälper inte det Crysis 2. Crysis 1 är snyggare då motorn är mer avancerad.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Jerome:

Och jämförelsen är innan DX11 och ultra res textures osv?

Tyvärr hjälper inte det Crysis 2. Crysis 1 är snyggare då motorn är mer avancerad.

Ivf var jämförelsen orättvis... Och på tal om avancerad motor osv se mitt tidigare inlägg... Om nu cryengine 1 var så himla gudomlig så skulle nog fler spel bygga på den... Nej det handlar inte om att ha den SNYGGASTE grafiken det handlar om att ha den SNYGGASTE SPELBARA grafiken...

Medlem
Skrivet av Jerome:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Jerome:

Och jämförelsen är innan DX11 och ultra res textures osv?

Tyvärr hjälper inte det Crysis 2. Crysis 1 är snyggare då motorn är mer avancerad.

Ivf var jämförelsen orättvis... Och på tal om avancerad motor osv se mitt tidigare inlägg... Om nu cryengine 1 var så himla gudomlig så skulle nog fler spel bygga på den... Nej det handlar inte om att ha den SNYGGASTE grafiken det handlar om att ha den SNYGGASTE SPELBARA grafiken...

Cryengine 1? Far Cry använde Cryengine 1.

Medlem
Skrivet av Jerome:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Jerome:

Och jämförelsen är innan DX11 och ultra res textures osv?

Tyvärr hjälper inte det Crysis 2. Crysis 1 är snyggare då motorn är mer avancerad.

Ivf var jämförelsen orättvis... Och på tal om avancerad motor osv se mitt tidigare inlägg... Om nu cryengine 1 var så himla gudomlig så skulle nog fler spel bygga på den... Nej det handlar inte om att ha den SNYGGASTE grafiken det handlar om att ha den SNYGGASTE SPELBARA grafiken...

Det var ju du som bad oss jämföra det snyggaste spelet för fem år sedan med det snyggaste spelet idag. Crysis var det snyggaste spelet för fem år sedan och Crysis 2 är antagligen det snyggaste idag. Det komiska är att du även hävdade att om man gjorde en sådan jämförelse så "Så inser du att du själv gjorde dig till ett troll?" om man ansåg att de inte skett någon större utveckling grafiskt sett.

Det är relativt uppenbart att du är helt ute och cyklar här och borde äta upp dina ord. Istället söker du desperat efter ursäkter och undanflykter från det du tidigare hävdat.

P.S.
Crysis använder CryEngine 2.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Mikaelh:

Mindre plast och mer andra material, tack. I Unreal-motorn ser det ut som att allt är uppbyggt av plast.

Ser då inte ut som plast

http://www.gram.pl/upl/news/20110426124447.jpg

haha, det där är ju dock concept art.

men jag håller faktiskt med er båda, vissa får det att se väldigt plastigt ut i unreal engine, medan vissa får sina spel skit snygga.

Medlem
Skrivet av Jerome:
Skrivet av Icerock:

yay! nu kommer alla spel se likadana i 5 år framåt! *sarcastic smile*

Även om du var ironisk så är det väl ändå ett steg i rätt riktning!? Och du kan ju jämföra hur det snyggaste spelet såg ut 2006 jämfört med 2011?? Och vi pratar inte konsol nu utan pc såklart.. Så inser du att du själv gjorde dig till ett troll? Alla vet att du inte var ironisk i grunden ELLER HUR!? ;]

lol träffa jag en nerv där? plus det jag sa har inget med hur grafiken kommer att se ut, utan vad jag menar är att alla kommer nu använda den motorn precis som de gjorde med UE3.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Mycket av det plastiga kommer från bumping maps mixat med glansig yta. Det enda sättet att få bort det plastiga är att använda tesselation eller unlimited 3D. Något som kan finnas om några år. Det är ju trots allt detta plastiga som får denna generations grafik att se så snygg ut.

Medlem

Japp, mycket flumm från min sida Lördag nätter e inga bra forumnätter ser jag!

Medlem

Sticka ut mest?

I nästa konsolgeneration måtte det bli fysiken. Trasdockefysik och massa bra fysik helt enkelt.
Tesselering också men känner inte till något annat heller.

Medlem

Som PC-spelare, som köpt och spelat alla spel i Unreal- serien, är det ju hög tid att dom uppdaterar sin spelmotor och släpper något nytt skoj spel i serien

( Man hoppas ju slippa konsol-slaktade portar i spelmotorn med 30fps cap mm, som en hel del spel är nu. Man önskar dom vore på konsol endast )

Jag håller tummarna för något bra på alla plattformar nu dock!


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Inaktiv

Hur kan man påstå att grafik ser ut som plast? Vi ska vara tacksamma att det ens finns spel. Om Gears of War är plast är Minecraft sten då eller?

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Hur kan man påstå att grafik ser ut som plast? Vi ska vara tacksamma att det ens finns spel. Om Gears of War är plast är Minecraft sten då eller?

Så ditt argument är i princip " Var glad att du lever"?

Medlem

Kan knappt vänta, jag älskar UE
Hoppas den visas på E3


signatur

Game long and prosper

Min respektmätare skulle bli helvild för den studio som gav denna fördömda tvångslänk mellan grafik & konsol-generationer ett utsträckt finger & bara gjorde ett PCspel som visade vart skåpet skall stå. Som Crytek gjorde med Crysis för fem år sedan, ingen trodde att enorma öppna spelytor kunde se så bra ut. Folk har åter igen glömt bort datorns möjligheter i deras tio år av väntan på nästa generations försiktiga lilla hårdvaruuppdatering. Jag vill se utvecklare som utnyttjar datorns avsaknad av begränsningar, hur länge sen var det inte vi såg framsteg i spelmekaniken & inte bara den vackra men ack så ytliga grafiken? Jag vill ha en ny spelrevolution! Det är dags att PC tar ledningen som de tidigare sagt, det är fan på tiden att revolution är det ord som börjar användas igen!

Inaktiv
Skrivet av DrToker:
Skrivet av showerguy:

Hur kan man påstå att grafik ser ut som plast? Vi ska vara tacksamma att det ens finns spel. Om Gears of War är plast är Minecraft sten då eller?

Så ditt argument är i princip " Var glad att du lever"?

Trevlig helg!

Medlem

Ser det inte ut som när jag tittar ut genom mitt sovrumsfönster, så är jag inte imponerad.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Bathory:

Tror det blir mer brunt.

Hi hi det tror jag med! eller mörkblå

12
Skriv svar