Blizzard tar upp kampen om Dota-varumärket

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av Mikaelh:

Att kalla spelet Dota 2 är dåligt av Valve. Att de vill varumärkesskydda namnet Dota är ännu värre. Döp spelet till nåt annat och skit i varumärksskyddandet. Det är väl mest logiskt och rättvist.

Skaparen bakom dota är ju med valve och skapar dota2 just nu, det är hans ide och namn på produkten även om banan/modden var skapad genom warcraft3.

Tycker därför att om han stöder steam så har dom all rätt att varumärkeskydda det hela.

Håller med. Jäkla girigt av Blizzard hela grejen enligt mitt tycke. Det är ingen som stulit något från Blizzard, vilket gör att deras underlag för anklagelserna är lika med noll.
Det är ju trots allt en mod och inte ett helt spel det gäller.

Vi har ju sett andra moddar blir spel. Kolla bara på CS. Valve gjorde lika där. De anställde de som gjorde modden till HL för att få talangerna till sig. Precis lika i detta fallet.

Man kan ju dra paralellen med att tex Valve isåfall skulle stämma HoN och LoL då eftersom de som skapade Dota jobbar för Valve och idéerna för spelen är så pass lika i Hon och LoL...

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av QueloR:

De har valt att i stort sett copy pasta dota som det är i wc3.

Då måste det ju bli hur bra som helst..?

Kopiorna som kommit på senare år är ju helt värdelösa i jämförelse.

Visst är dota i wc3 hur bra som helst.
Men att porta saker som att inte kunna se mana på fiender, att inte kunna se deras level / items utan att untargeta din egen hero samt att inte ha någon som heslt överblick över teammates spells och deras cd's är ju bara retarded.

Kom bara inte med argument som att det gör det lättare om man ändrar.
De har fan valt att lägga in en "icke auto-attack" option, så du inte behöver klicka så mycket, alternativt hold position.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Mounts i Blizzard DOTA... eh.. "ok"

Avstängd

Verkar som många antar att blizzard vill ha DotA varumärket, men hela lega oppositionen handlar ju endast om att bestrida Valves krav och hålla det "öppet". Det är ju endast bra.

Go Blizz!

Medlem

"Warcraft III's EULA clearly specifies that all underlying intellectual property rights in and to Warcraft
III are owned by Blizzard: "All title, ownership rights, and intellectual property rights in
and to the Program and any and all copies thereof (including, but not limited to, any
titles, computer code, themes, objects, characters, character names, stories, dialog, catch
phrases, locations, concepts, artwork, animations, sounds, musical compositions, audiovisual
effects, methods of operation, moral rights, any related documentation, and
`applets' incorporated into the Program) are owned by Blizzard or its licensors."

Tydligen äger blizzard rätten till modden.

Accordingly, Blizzard now possesses all rights that DotA-Allstars LLC may
have had in connection with the DotA Mods and the DotA-Allstars website, including
any trademarks or other goodwill DotA-Allstars LLC may have had in the DOTA Marks.

Blizzard äger rättigheterna till www.dota-allstars.com, som vidare är ett sätt att få tag på DotA kartan som blizzard även där gett dem rättigheter att promotea DotA modden.

If Valve is granted registration of the DOTA mark, it would obtain a prima
facie exclusive right to use of its mark that would cause damage and injury to Blizzard.

Allt som görs i WC3 Editorn tillhör Blizzard. Jag tycker inte Valve överhuvud taget ska försöka få tag på DotA namnet.
Kartan till WC3 tillhör Blizzard, allt innehåll i kartan tillhör Blizzard. Men namnet DotA borde väl skaparen av kartan äga dock?


signatur

- PiDuT

Medlem
Skrivet av QueloR:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av QueloR:

De har valt att i stort sett copy pasta dota som det är i wc3.

Då måste det ju bli hur bra som helst..?

Kopiorna som kommit på senare år är ju helt värdelösa i jämförelse.

Visst är dota i wc3 hur bra som helst.
Men att porta saker som att inte kunna se mana på fiender, att inte kunna se deras level / items utan att untargeta din egen hero samt att inte ha någon som heslt överblick över teammates spells och deras cd's är ju bara retarded.

Kom bara inte med argument som att det gör det lättare om man ändrar.
De har fan valt att lägga in en "icke auto-attack" option, så du inte behöver klicka så mycket, alternativt hold position.

Jag har ingen aning om hur det set ut då jag inte fått någon nyckel, men jag blev glad när du sa att det var som originalet.

Sen att dem kanske ska fixa såna detaljer som inte gick att lösa med motorn i WC3 är ju självklart, men det kommer dem säkert att göra också.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Leckan:

Verkar som många antar att blizzard vill ha DotA varumärket, men hela lega oppositionen handlar ju endast om att bestrida Valves krav och hålla det "öppet". Det är ju endast bra.

Go Blizz!

Du har iaf fattat det ingen här verkar fattat, alltså varför Blizzard gör såhär.


signatur

IDKFA

Medlem

Fattar faktiskt inte varför Blizzard får skit för detta. Rätta mig gärna om jag har fel, men som jag förstår det:

1. Blizzard vill inte äga rättigheterna till varumärket DOTA, utan hålla det öppet. DOTA 2 får fortfarande heta DOTA 2 med andra ord och Blizzard får kalla sin kommande mod för Blizzard DOTA. Perfekt!

2. DOTA skapades i deras jäkla spel med deras jäkla motor med deras jäkla hjältar. De har faktiskt godkänt deras EULA när de skapade modden. De ska ju vara glada att Blizzard inte valt att ta äganderätt på varumärket.

3. Blizzard blev arga först när Valve ansökte om att äga varumärket. Såklart Blizzard ska bli sura! DOTA är baserat och skapat TACK VARE Warcraft 3 och vad Blizzard gjorde tillgängligt i det spelet. Jag hade känt mig rätt sur om jag inte fick kalla min egen mod för DOTA när jag hade varit en stor anledning till att det ens existerade.

Hoppas verkligen inte Valve får äga detta varumärke.

Medlem
Skrivet av QueloR:

Tycker det ska fortsätta vara fritt

Jo, det är lätt att tycka så när man sitter på andra änden och spelar spel och inte tillverkar och säljer.

Självklart ska Valve ta trademark på namnet. Det spelar ingen roll var spelet härstammar från. Det enda som spelar någon som helst roll är vad spelet är för första gången idag:

Ett självständigt spel som säljs som precis vilket annat spel som helst.

Det är inte konstigare än att du, jag eller Blizzard inte får använda namnet "half life" som att vi inte kommer få använda namnet "Dota".

Vad härnäst? Ska du försöka sno domännamn Dota, sälja Dota t-shirts, allt medan Valve är den som står för utveckling, marknadsföring m.m.?

Medlem
Skrivet av Pettor:

Fattar faktiskt inte varför Blizzard får skit för detta. Rätta mig gärna om jag har fel, men som jag förstår det:

1. Blizzard vill inte äga rättigheterna till varumärket DOTA, utan hålla det öppet. DOTA 2 får fortfarande heta DOTA 2 med andra ord och Blizzard får kalla sin kommande mod för Blizzard DOTA. Perfekt!

2. DOTA skapades i deras jäkla spel med deras jäkla motor med deras jäkla hjältar. De har faktiskt godkänt deras EULA när de skapade modden. De ska ju vara glada att Blizzard inte valt att ta äganderätt på varumärket.

3. Blizzard blev arga först när Valve ansökte om att äga varumärket. Såklart Blizzard ska bli sura! DOTA är baserat och skapat TACK VARE Warcraft 3 och vad Blizzard gjorde tillgängligt i det spelet. Jag hade känt mig rätt sur om jag inte fick kalla min egen mod för DOTA när jag hade varit en stor anledning till att det ens existerade.

Hoppas verkligen inte Valve får äga detta varumärke.

Så låt oss säga att jag skapar ett spel som heter papaz1 via SC2 map editor. Spelet slår igenom stort, Valve kontaktar mig och säger att de ska utveckla det som självständigt spel.

Jag går över till Valve.

Nu vill Valve och jag ta trademark på "papaz1".

Men nu är det inte ok längre, för det är "tack vare Blizzard" som det finns ett spel som "papaz1"?

I så fall ska det vara glasklart i deras custom edtor att ALLT (inklusive namnen till spel) som utvecklas i den tillhör Blizzard vilket det inte är vilket är anledningen till denna kamp/rättegång.

Medlem

Jag tycker att DotA är utvecklad i Blizzards spelmotor.. precis som tex Killing Floor och Sanctum är tillverkade i Unreal motorn,

Epic säger inte att de äger Killing Floor eller Sanctum..
Men Skaparna använder sig av Epics Motor, UnrealEngine, deras editor för å skapa sitt spel..

Samma sak tycker jag att Blizzards Motor, vi säger WcEngine, tillhör Blizzard, men det man skapar tillhör skaparen.

Låt IceFrog som skapat spelet ta hand om spelets framtid.

Låt Blizzard göra Blizzard DotA, låt Icefrog Göra DotA 2.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av QueloR:

Tycker det ska fortsätta vara fritt

+1

Visst om det kommer egna versioner. Men att kalla det Dota 2 och man ska behöva betala för det? Väldigt illa om du frågar mig. Tragiska är ju att folk kommer köpa det ändå.

¨

Hmm fast man var ju tvungen att köpa Warcraft för att kunna spela Dota, så på ett sätt blev det ändå att man var tvungen att betala för att spela


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av QueloR:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av QueloR:

De har valt att i stort sett copy pasta dota som det är i wc3.

Då måste det ju bli hur bra som helst..?

Kopiorna som kommit på senare år är ju helt värdelösa i jämförelse.

Visst är dota i wc3 hur bra som helst.
Men att porta saker som att inte kunna se mana på fiender, att inte kunna se deras level / items utan att untargeta din egen hero samt att inte ha någon som heslt överblick över teammates spells och deras cd's är ju bara retarded.

Kom bara inte med argument som att det gör det lättare om man ändrar.
De har fan valt att lägga in en "icke auto-attack" option, så du inte behöver klicka så mycket, alternativt hold position.

Jag har ingen aning om hur det set ut då jag inte fått någon nyckel, men jag blev glad när du sa att det var som originalet.

Sen att dem kanske ska fixa såna detaljer som inte gick att lösa med motorn i WC3 är ju självklart, men det kommer dem säkert att göra också.

Fast behövs det verkligen? Har aldrig haft problem med Wc3's kontroll system så att säga, de har antagligen låtit det vara kvar för att folk ska kunna känna igen sig i spelandet och kunna använda sina olika kontrolltricks.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Kan inte FZ omformulera sin artikel så att det står klart att Blizzard inte försöker varumärkesskydda DotA utan bara hindra Valve från att göra det. Detta anser jag att Blizzard har helt rätt i om man följer det resonemang som står i den protest som de lämnat in, som är länkad till i FZ artikel. Dessutom finns Valves svar med i länken och jag måste säga att de verkar ganska så ignoranta.

Medlem

Han som gjorde Dota är det som ska bestämma. Med andra ord, det företag som betalar honom mest får rättigheterna till namnet... om inte Blizzards avtal för "custom maps" säger något annat.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av QueloR:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av QueloR:

De har valt att i stort sett copy pasta dota som det är i wc3.

Då måste det ju bli hur bra som helst..?

Kopiorna som kommit på senare år är ju helt värdelösa i jämförelse.

Visst är dota i wc3 hur bra som helst.
Men att porta saker som att inte kunna se mana på fiender, att inte kunna se deras level / items utan att untargeta din egen hero samt att inte ha någon som heslt överblick över teammates spells och deras cd's är ju bara retarded.

Kom bara inte med argument som att det gör det lättare om man ändrar.
De har fan valt att lägga in en "icke auto-attack" option, så du inte behöver klicka så mycket, alternativt hold position.

Jag har ingen aning om hur det set ut då jag inte fått någon nyckel, men jag blev glad när du sa att det var som originalet.

Sen att dem kanske ska fixa såna detaljer som inte gick att lösa med motorn i WC3 är ju självklart, men det kommer dem säkert att göra också.

Fast behövs det verkligen? Har aldrig haft problem med Wc3's kontroll system så att säga, de har antagligen låtit det vara kvar för att folk ska kunna känna igen sig i spelandet och kunna använda sina olika kontrolltricks.

Njae, problem vet jag inte, men jag vet att det fanns begränsningar jag störde mig på... Svårt att komma på exempel bara när det var så länge sen man spelade.

Lyckas dem få det lika bra som originalet så är det ju dock svårt att bli besviken.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Dota är ju en mod av Warcraft, om nån skulle ha rättigheterna så skulle det väl vara Blizzard. Tycker det är precis som med WoW.

Medlem

Nu hade det förmodligen inte löst någonting, men kunde inte valve ha kallat det något annat än Dota 2? Känns bara fel.

Medlem
Skrivet av papaz1:
Skrivet av Pettor:

Fattar faktiskt inte varför Blizzard får skit för detta. Rätta mig gärna om jag har fel, men som jag förstår det:

1. Blizzard vill inte äga rättigheterna till varumärket DOTA, utan hålla det öppet. DOTA 2 får fortfarande heta DOTA 2 med andra ord och Blizzard får kalla sin kommande mod för Blizzard DOTA. Perfekt!

2. DOTA skapades i deras jäkla spel med deras jäkla motor med deras jäkla hjältar. De har faktiskt godkänt deras EULA när de skapade modden. De ska ju vara glada att Blizzard inte valt att ta äganderätt på varumärket.

3. Blizzard blev arga först när Valve ansökte om att äga varumärket. Såklart Blizzard ska bli sura! DOTA är baserat och skapat TACK VARE Warcraft 3 och vad Blizzard gjorde tillgängligt i det spelet. Jag hade känt mig rätt sur om jag inte fick kalla min egen mod för DOTA när jag hade varit en stor anledning till att det ens existerade.

Hoppas verkligen inte Valve får äga detta varumärke.

Så låt oss säga att jag skapar ett spel som heter papaz1 via SC2 map editor. Spelet slår igenom stort, Valve kontaktar mig och säger att de ska utveckla det som självständigt spel.

Jag går över till Valve.

Nu vill Valve och jag ta trademark på "papaz1".

Men nu är det inte ok längre, för det är "tack vare Blizzard" som det finns ett spel som "papaz1"?

I så fall ska det vara glasklart i deras custom edtor att ALLT (inklusive namnen till spel) som utvecklas i den tillhör Blizzard vilket det inte är vilket är anledningen till denna kamp/rättegång.

Tja, hade du bemödat dig med att läsa WC3 Editor EUL:an och Blizzards opposition hade du inte behövt skämma ut dig.

Medlem

Lite fakta här bara
Steve Feak (alias Guinsoo) var den som skapade wc3 mappen DoTA Allstars.
Dvs den dota map som kom att kallas DoTA samt den som nu totalt återskapas/kopieras av Valve.
Pendragon skapade ett helt community runt DoTA.
Båda dessa gick sedan vidare och skapade Riot Games och League of Legends.
Icefrog har altså inte skapat DoTA, sen att det var hans arbete med att balansera och lägga till ny saker som gjorde DoTA superpopulärt är en annan sak.
Inte heller borde Eul dras in i discussionen, då det inte är hans map som blivit totalt kopierad.

Jag tycker blizzard gör rätt i att ta upp kampen, och Valve gör fel i och med att de försöker copyrighta en sådan bred term som DoTA.
Tror blizzard först förstod vilka jävlar Valve skulle vara då de döpte om sitt eget Blizzard DoTA till Allstars.

Skrivet av Pendragon:

Many believe that Icefrog left because I wanted to commercialize, and he did not. In reality – I had learned that Icefrog had been secretly working for S2Games after conducting a series of meetings where he was attempting to sell a full DotA game concept to a number of companies (including Riot).

Medlem
Skrivet av Briggan:
Skrivet av Preath:

Så att bara för att jag gillar ett spel och gör en mod till det, så ska spelets utvecklare få alla rättigheter för modden automatiskt?

.

Ja iom att du godkänt wc3 editor eulan..
http://pastebin.com/cSMpnRGK

"This software program including any and all subsequent patches, any printed materials, any on-line or electronic documentation, and any and all copies and derivative works of such software program and materials (the "Program") are the copyrighted work of Blizzard Entertainment"

Medlem

DOTA kommer ju från moddare så inget ensamt företag borde ju kunna ta anspråk på namnet


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Tycker det ska vara fritt fram för alla, men måste jag välja mellan Blizzard och Valve tycker jag Blizzard har rätt. "Dota" för mig är Warcraft-seriens bäbis, något som inte har något med Valve att göra. "Dota 2" under Valve känns så fel.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Next up:
Basshunter tar upp kampen om Dota-varumärket

Medlem

Personligen tycker jag detta är en rätt onödig konflikt. För det första så är Blizzard (läs: activision ) bland de top #3 girigaste j*** bolagen inom spelscenen och det var ju garanterat att dem skulle börja bråka efter det här. Att valve väljer att använda dota 2 namnet känns oerhört onödigt. Valve har en _enorm_ fanbase, som långt överstiger den blizzard har, är jag beredd att påstå. De hade kunnat göra en Dota-klon (LoL, HoN, whatever, finns redan massor) och marknadsföra den till 1000 utan den minsta hjälp från "Dota" varumärket. Det hade förmodligen sålt både bättre än LoL och HoN tillsammans. Valve har genom steam 30+ miljoner kunder, varav många miljoner är aktiva dagligen. De hade kunnat nå ut till dessa oerhört lätt genom reklam i store, för att inte tala om promotional items till tf2 (som förmodligen kommer att komma) så varför använder de dota 2 namnet är för mig en gåta.

Nää, jag gillar valve mer än blizzard, men här hoppas jag nästan att activision vinner så att valve tvingas byta namn samt ändra de saker som blizzard ogillar. Det må vara en hel del (är ej insatt, spelar inte själv dota spelen) men Valve har enormt mycket pengar och bör inte ha problem att trycka ut ett snarlikt spel som säljer guld.

Medlem

De är ju blizzard produkt ifrån början, då har dem också rättigheter till framtida spel som tillverkas via de programmet. De som om någon skulle komma på en ny mjölk smak och användt Arlas mjölk bytt namn på den?? Jag tror nog Arla skulle göra likande mjölk ta tillbaks sin produkt, som någon annan vill åka på snåll skjus på..

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Jag tycker att DotA är utvecklad i Blizzards spelmotor.. precis som tex Killing Floor och Sanctum är tillverkade i Unreal motorn,

Epic säger inte att de äger Killing Floor eller Sanctum..
Men Skaparna använder sig av Epics Motor, UnrealEngine, deras editor för å skapa sitt spel..

Samma sak tycker jag att Blizzards Motor, vi säger WcEngine, tillhör Blizzard, men det man skapar tillhör skaparen.

Låt IceFrog som skapat spelet ta hand om spelets framtid.

Låt Blizzard göra Blizzard DotA, låt Icefrog Göra DotA 2.

Intressant exempel, men tror du inte att alla som använder UnrealEngine betalar för det? Du kan ju inte gärna använda en grafikmotor som exempel mot en mapeditor. En förutsättning för att amatörer/blivande speltillverkare ska få göra moddar till spel är ju att dom inte gör modden, och sen försöker släppa den som sitt egna (eller värre, en konkurrents) spel. För att få kalla det eget ska man nog ha skapat det från grunden.

Här är förresten resten av det citat jag läste från MMO-Champion:

"Blizzard and Valve Queue for Legal Battlegrounds Over DotA
The term "DotA" has long been used as the name for the popular Warcraft III mod, but Valve attempted to trademark the name for their upcoming DotA 2 game. This didn't sit well with Blizzard, with Rob Pardo saying:

"It just seems a really strange move to us that Valve would go off and try to exclusively trademark the term considering it's something that's been freely available to us and everyone in the Warcraft III community up to this point...To us, that means that you're really taking it away from the Blizzard and Warcraft III community and that just doesn't seem the right thing to do".

Valve then countered that the community was okay with it, with Gabe Newell saying:

"The issue with that was, when we were talking with IceFrog originally, he wanted to build the sequel to DOTA. So the reason to call it Dota 2 is it actually does a pretty good job of communicating to gamers what it is the game is going to be. If a gamer looks at this game and you ask them, is that Dota 2? They're going to say yeah, that makes sense. That's a good name for it. That's really what's driving that. I haven't had any customers or gamers react negatively to it. They seem to be pretty comfortable with it."

Two of the developers that were involved with the original DotA game filed to block Valve's application, which is still an ongoing case. In Blizzard's opposition filing, they contend that DotA has been used by the community for the Warcraft 3 mod and that Valve has never used it before.

"DOTA, that for more than seven years has been used exclusively by Blizzard and its fan community, under license from Blizzard. By virtue of that use, the DOTA mark has become firmly associated in the mind of consumers with Blizzard, including to signify a highly popular scenario or variant of one of Blizzard's best-selling computer games, Warcraft III...

In contrast to Blizzard, Applicant Valve Corporation ("Valve") has never used the mark DOTA in connection with any product or service that currently is available to the public. By attempting to register the mark DOTA, Valve seeks to appropriate the more than seven years of goodwill that Blizzard has developed in the mark DOTA and in its Warcraft III computer game and take for itself a name that has come to signify the product of years of time and energy expended by Blizzard and by fans of Warcraft III. "

Blizzard then goes on to argue that the World Editor EULA requires Blizzard's prior written consent to use for any commercial purpose, which they have granted to various 3rd parties for the promotion of the DotA mod. Valve's response is a denial or lack of sufficient information claim of anything that mentions Blizzard's widespread and long standing use of the mark.

The companies will either come to an agreement of some kind or the case could move on to a trial later this year."

Låter dessutom här som att två av utvecklarna utöver IceFrog står på Blizzards sida.
Man skulle ju kunna säga så här också, om Minh "Gooseman" Le och Jess Cliffe som först skapade CounterStrike skulle lämna Valve och släppa ett egen CounterStrike 3, tror ni inte Valve skulle bli lite kinkiga (ah, just det, "giriga" heter det ju visst) då?

Medlem

Ah, kom på en annan sak som borde understrykas (och rätta mig gärna om jag har fel), och det är att möjligeheten till att skapa en mod till att börja med är främst för fansen/communityn att låna speltillverkarens verktyg för att göra egna coola variationer på orginalspelet. Det är väl ingen som på största allvar tror att NÅGON spel/mjukvaru-tillverkare skulle vara bekväm med att folk får utnyttja deras källkod, göra ett par ändringer (antalet spelar ingen roll) och sen släppa det i eget namn?
De flesta av oss är nog glada att spelföretagen låter cummunityn pilla med deras kod för fler variationer i form av moddar. Entusiasterna som gör moddar gör det antagligen för att det är kul, och kanske för att skapa sig ett namn med bra ideer, inte för att dom tror att dom ska kunna tjäna pengar på sin mod.

Medlem

Tror att LoL och HoN ligger för långt föra när de gäller de mesta inom Moba spel. LoL blir ju bara större och större. Tycker Blizzard han hålla sig till WoW, starcraft , diablo mm.

Medlem
Skrivet av deadlotus:

Tror att LoL och HoN ligger för långt föra när de gäller de mesta inom Moba spel. LoL blir ju bara större och större. Tycker Blizzard han hålla sig till WoW, starcraft , diablo mm.

DotA ligger fortfarande skapligt högt upp och jag slår vad om att MÅNGA, MÅNGA OROLIGT MÅNGA spelare kommer att dra iväg till DotA 2 när det kommer.

i princip alla som spelar HoN och LoL vet ju att DotA är dess "pappa" kan man säga..
Mycket hype + att det är valve, vad kan gå fel?

123
Skriv svar