Obsidian + Kickstarter = Planescape: Torment 2?

Robot
Obsidian + Kickstarter = Planescape: Torment 2?

Fallout: New Vegas-utvecklarna inspireras av Tim Schafers pengainsamling och frågar fansen vad de skulle vara intresserade att skänka pengar till.

#obsidian, #planescape-torment


Medlem
Obsidian + Kickstarter = Planescape: Torment 2?

Gött.

Medlem

Baldur's Gate 3 please

Medlem
Skrivet av donhenri:

Baldur's Gate 3 please

Baldur's Gate är Bioware, inte Black Isle, som Avallone jobbade på.

I övrigt tycker jag FZ är seg på att snappa upp nyheter.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

jag skulle lätt vilja ha ett placescape 2, men det känns som att första spelet inte direkt hade något uppföljarslut.

Medlem

Ett riktigt Fallout 3 hade inte varit helt fel... >.>


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av moberg:

jag skulle lätt vilja ha ett placescape 2, men det känns som att första spelet inte direkt hade något uppföljarslut.

Det måste ju inte vara en direkt fortsättning... Prequels, parallella stories (som på sina håll knyts ihop med händelserna i ettan) eller varför inte en helt separat story men i samma spelvärld?

Medlem

WTF, OMG, jag tror jag dör efter den tilteln!

Medlem

Tittat på kommentatorsfältet nu i tre minuter utan att kunna skriva något vettigt. Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig. Bara titeln Planescape Torment 2... ger mig gåshud och jag blir så lycklig så att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Älskade ettan så otroligt mycket. En tvåa skulle göra mitt liv perfekt typ.

Medlem

Känner inte att det nödvändigtvis måste vara en uppföljare till P:T. Ett spel i samma anda som de gamla Infinity Engine spelen räcker gott för att jag ska vilja ösa pengar över dem (synd att jag knappt har några ).

Medlem

Snälla... ett 2D RPG i isometrisk vy... med högupplöst målad terräng/värld, med samma story drivna inriktning som Planescape skulle få mig att gråta av lycka.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av donhenri:

Baldur's Gate 3 please

Baldur's Gate är Bioware, inte Black Isle, som Avallone jobbade på.

I övrigt tycker jag FZ är seg på att snappa upp nyheter.

Håller med. Känns som en evighet sedan jag läste om detta hos RPS.


signatur

Imperator

Medlem

Planescape: Torment 2 ftw!

Medlem

Det är ju skit att de inte har rättigheterna till Fallout! Annars skulle ju ett Van buren vara en självklarhet

Medlem

Spelade klart Planescape: Torment igår. Asgrymt spel. Undrar vad det hade för budget och om det är inom räckvidd för Kickstarter vid samma ambitionsnivå.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

oh my! ett spel med samma själ som fallout 2 hade fått mig att gå in i en grotta å inte komma ut förrens datorn dör och tiden slutar gå... vad de än bestämmer sig för att skapa kommer det bli otroligt och jag hoppas alla som uppskattar något av de många odödliga titlar de hjälpt till att skapa hjälper till att finansiera genom Kickstarter.

Medlem

En grafikmotor anpassad för dagens dator... EXKLUSIVT för datorer

Medlem

Bara jag som hoppas på Neverwinter Nights 3? :<

Medlem

som många skriver i forumet så känns det inte som en två till torment skulle vara lika najs som något helt nytt i planescape-setting... hoppas själv på något mer cyberpunk, kinda like blade runner, dystopiska RPGs kan man inte få nog av


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av donhenri:

Baldur's Gate 3 please

Baldur's Gate är Bioware, inte Black Isle, som Avallone jobbade på.

I övrigt tycker jag FZ är seg på att snappa upp nyheter.

jag vet.. var bara lite önsketänkande

Medlem

Jag pungar in pengar om de gör ett nytt Planescape-spel

Medlem

Jag skulle utan tvekan slänga in några slantar för ett spel som är en modern hyllning till de klassiska RPG-spelen ifr¨ån 90-taler och tog de bästa bitarna ifrån planeescape, baldurs gate och fallout. Kanske i en steampunksetting som arcanum. Det ska givetvis vara turn-based och i 2D isometric.

Det här är vad jag saknar.


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Medlem

vart ska man kasta sina pengar!!! om inte på detta !!!. turnbased Rgp Väntar forfarande på ett


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem
Skrivet av White:

Tittat på kommentatorsfältet nu i tre minuter utan att kunna skriva något vettigt. Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig. Bara titeln Planescape Torment 2... ger mig gåshud och jag blir så lycklig så att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Älskade ettan så otroligt mycket. En tvåa skulle göra mitt liv perfekt typ.

Jag kände precis samma sak. Gåshud med rysningar längs ryggraden!

Men sen slår det mig att det kan vara farlig mark. En ny titel kanske förstör för den första?

Nåja, man får hoppas på det blir bra och inte något halvtaskigt!


signatur

The cake is a lie.

Medlem

Nu har jag visserligen inte spelat mycket av Planescape Torment men jag har spelat tillräckligt mycket av det för att veta att det är ett grymt spel och skulle utan tvekan se en uppföljare eller något som byggde på dess IP. Jag skulle sponsra detta helt klart=). Stort fan av den här genren när den var som bäst (innan Bioware köptes upp av EA och Fallouts IP fortfarande var kvar hos Interplay).

Inaktiv

Nej!

Då måste ägaren till Planescape världen gå med på det och tvekar om de vill... men andra spel är möjliga!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Nej!

Då måste ägaren till Planescape världen och tvekar på att de vill... men andra spel är möjliga!

Utvecklaren Obsidian består av före detta anställda på Black Isle Studios (utvecklaren som utvecklade bland andra Planescape Torment) om de nu tänkt göra ett spel baserat på denna IP så lär de nog för det första ha rättigheterna till att göra så och för det andra så är de nog mest lämpade för detta.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Tpiom:

Nej!

Då måste ägaren till Planescape världen och tvekar på att de vill... men andra spel är möjliga!

Utvecklaren Obsidian består av före detta anställda på Black Isle Studios (utvecklaren som utvecklade bland andra Planescape Torment) om de nu tänkt göra ett spel baserat på denna IP så lär de nog för det första ha rättigheterna till att göra så och för det andra så är de nog mest lämpade för detta.

Men Planescape Torment-världen är väl ändå en del av Dungeons & Dragons? Så det lär ju sluta med att de måste få rättigheter från Wizards of the Coast också

1
Skriv svar