Flera pc-uppdateringar för Battlefield 3 denna vecka

Medlem

Har inte haft några problem alls med krascher eller buggar. Spelet är en dröm och hittar dom något att fixa så är det inget jag märkt.

Medlem
Skrivet av NympH:

så det inte går att laga den i luften, så den blir omöjlig att skjuta ner...

Skrivet av NympH:

Va? Har inte skrivit det, läs igen.

så den blir omöjlig att skjuta ner, då det inte går att laga, så skrev du det. Omformulerat

Skrivet av rewoX:
Skrivet av NympH:

så det inte går att laga den i luften, så den blir omöjlig att skjuta ner...

Skrivet av NympH:

Va? Har inte skrivit det, läs igen.

så den blir omöjlig att skjuta ner, då det inte går att laga, så skrev du det. Omformulerat

Ni har häst på er... Nej men det där var riktigt långsökt! Man förstår vad han menar.

Hoppas på många patchar, spelet är för mig helt spelbart sedan en tid tillbaka men stör mig otroligt mycket på hitboxes och att man dör efter man har lagt sig ner eller kommit förbi ett hörn, är väl troligen gigantiska (?) hitboxes som orsakar det. Men ah, fixa hitboxes och ge mig mer vapen & banor.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Nog behövs det fixas till lite. Har problem med krascher ibland. innan bf3 så har jag haft NADA krascher på andra spel. Men bf3 kraschar ibland, och alldeles för ofta för att det ska vara bra. Gjorde en clean win7 install efter ett tag speciellt för att råda bot på otrevliga krascher. Fortfarande en del strul. Nä, spelet är inte 100% stabilt. Jag är ju inte direkt ensam om detta och tycker dock det är fascinerande hur det kan funkar så fint för vissa. Mycket märkligt är det.

Medlem

Men för helsike småbarn! Sluta gnälla som om hela erat liv är beroende på dataspel patchar!!

Skrivet av rewoX:

så den blir omöjlig att skjuta ner, då det inte går att laga, så skrev du det. Omformulerat

Why so serious?

Inaktiv

Och för den stora mängden spelare som får en crash vid varje map rotation? När ska Dice fixa det?


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Inaktiv

På något sätt har dessa "buggfixar" fuckat upp spelet för mig.
PunkBuster bannar mig direkt TROTS att jag prövat installera om både punkbuster och hela spelet.


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Gen
Medlem

Jag har faktiskt inte problem med BF3 förutom "You have been disconnected" då och då när man ska joina ett spel.

Medlem
Skrivet av stormense:
Skrivet av Idono:

Det som är hejdlöst roligt är att jag fick så pass mycket skit när jag trackade ner på BF3 bara någon dag efter releasen. Nu är det hejdlöst mycket mer som förstår att spelet faktiskt är väldigt dåligt.

Jag dissade det också men mest för den slarviga kampanjen. Lögnarna DICE sa innan att nu skulle de satsa men det blev mycket sämre än BF BC 2 och det vi fick var löjligt. MP kan jag spela ibland men tycker det är tjatigt (som med många MP).

Får ju ingen motivation av att spela det. Spelar lite då och då för att flyga. MEn annars är det bra tråkigt. Det märks att det är designat runt 24 spelare.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av HaZe303:

Spelet funkar perfekt för mig, så jag vet inte vad ni babblar om?? Kanske är bara att eran skill-level är för låg, eller lägre än ni själva vill medge, då kan jag förstå irritationer. Men spelet funkar utan några problem för mig, och det är ett grymt bra spel, den som säger annat är en idiot.

Hur hög är du just nu?

Jag håller med, det är ett riktigt bra spel. Om nån har en dålig upplevelse eller på något annat sätt ogillar spelet så är det upp till dem. I dagsläget tror jag spelet funkar utmärkt för de flesta. Att säga att det är ett dåligt spel tycker jag är lite idiotiskt, att säga att spelet fungerar dåligt är en helt annan sak.

Medlem

Håller med om att spelet är bra. Visst, det kanske inte delar samma utmärkta känsla som när Battlefield 2 kom ut, men get over it. Själv tycker jag BF3 är bättre än de flesta spel som släpps idag, och finner själv inga större problem med det (längre). Brukade ha flertal problem, fast som sagt, det mesta är löst nu.

Klaga mer på det och det är nog något annat ni söker än just Battlefield. För ett Bad Company 3 är det i alla fall inte, men inte heller att Battlefield 2, ungefär som Battlefield 2 var inte ett Battlefield 1942.

Medlem
Skrivet av TheShadyShader:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av NympH:

så det inte går att laga den i luften, så den blir omöjlig att skjuta ner...

Skrivet av NympH:

Va? Har inte skrivit det, läs igen.

så den blir omöjlig att skjuta ner, då det inte går att laga, så skrev du det. Omformulerat

Ni har häst på er... Nej men det där var riktigt långsökt! Man förstår vad han menar.

Hoppas på många patchar, spelet är för mig helt spelbart sedan en tid tillbaka men stör mig otroligt mycket på hitboxes och att man dör efter man har lagt sig ner eller kommit förbi ett hörn, är väl troligen gigantiska (?) hitboxes som orsakar det. Men ah, fixa hitboxes och ge mig mer vapen & banor.

Det är väl pga. nätkoden, inte hitboxen?


signatur

Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.

Medlem

vilket gnäll lätt bästa, roligaste och snyggaste spelet under 2011 tycker jag xD. men men, smaken är ju som...

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av swordfish:

Bf3=Bc3 dålig konsol port från ljugarna och hycklarna dice.........

BF3 är dock inte konsollport..

Faktiskt så var det främst utvecklat för ps3, så det är garanterat en konsollport.

Hoppas de inte faller för trycket och försämrar javelins mot flyg eller nåt, då kommer spelet bli bedrövligt att spela.

Möjligtvis ifall de skulle ta bort autorepair eller sätta en ammo-begränsning på flyg osv så att de måste åka tillbaka till hemmabasen för att ladda om lite titt om tätt.

Javelins har även en tendens att missa även ifall man låser på ett mål 10 meter bort, det får fnatt och flyger iväg nån annanstans.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av gusgun577:

vilket gnäll lätt bästa, roligaste och snyggaste spelet under 2011 tycker jag xD. men men, smaken är ju som...

Mja, alla jävla lensflares osv gör inte spelet snyggt imo, Sen kanske du inte har sett det, men på kharg island så finns det träd som inte ens skulle passa i ett spel från 1994.

http://www.youtube.com/watch?v=v2cGZ0iHLms <-- förbannat fult som sagt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av swordfish:

Bf3=Bc3 dålig konsol port från ljugarna och hycklarna dice.........

BF3 är dock inte konsollport..

Faktiskt så var det främst utvecklat för ps3, så det är garanterat en konsollport.

Hoppas de inte faller för trycket och försämrar javelins mot flyg eller nåt, då kommer spelet bli bedrövligt att spela.

Möjligtvis ifall de skulle ta bort autorepair eller sätta en ammo-begränsning på flyg osv så att de måste åka tillbaka till hemmabasen för att ladda om lite titt om tätt.

Javelins har även en tendens att missa även ifall man låser på ett mål 10 meter bort, det får fnatt och flyger iväg nån annanstans.

BF3 är definitivt ingen konsolport.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Kan dom fixa SMAW/RPG/M320 så man slipper alla idioter som använder detta mot infanteri?

Vad är det de ska fixa? M320 är ju avsedd för att användas mot infanteri.
Använder den inte själv förutom med smoke.
Men jag förstår dig blir verkligen trött på alla som inte kan skjuta en med ett skjutvapen utan de måste stå å tuba lr skjuta raketer hela tiden.

Ska bli riktigt skönt å få tillbaka tutan i bilarna så att man kan tuta lite.


signatur

b00m, you were killed by SNA* Swirre Nade Artillery.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

"På längre sikt utlovar utvecklarna också kommande tweakar som ska finjustera balans, gameplay, prestanda och stabiliteten i spelet."

Med andra ord, deras lovord om "Stor uppdatering i Februari", blir antagligen tidigast i Mars.

+1 på den. Enda anledningen de släpper den här minipatchen är väl för att de inte hinner bli färdiga med den utlovade stora patchen vi skulle få i februari. Men men, det är väl bättre än ingen patch alls.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av swordfish:

Bf3=Bc3 dålig konsol port från ljugarna och hycklarna dice.........

BF3 är dock inte konsollport..

Faktiskt så var det främst utvecklat för ps3, så det är garanterat en konsollport.

Hoppas de inte faller för trycket och försämrar javelins mot flyg eller nåt, då kommer spelet bli bedrövligt att spela.

Möjligtvis ifall de skulle ta bort autorepair eller sätta en ammo-begränsning på flyg osv så att de måste åka tillbaka till hemmabasen för att ladda om lite titt om tätt.

Javelins har även en tendens att missa även ifall man låser på ett mål 10 meter bort, det får fnatt och flyger iväg nån annanstans.

BF3 är definitivt ingen konsolport.

Det är det garanterat, hela upplägget visar tecken på konsollport. Fordon som reparerar sig själva, oändligt med ammo i fordon, de små banorna, menysystemet och säkert mer som jag inte kommer på nu.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Det enda dom behöver fixa är en permanent ban på de fega små kräk som behöver fuska när det spelar onlinespel. Värre avskräde finns fan inte.

Medlem

Hoppas på att Dice fixar loadingproblemet mellan en del kartor och att squadleadern får mer möjligheter i commorose. Commorosen ska vara som det var i BF2 helt enkelt! Sen önskar jag att som i BF2 med ALT- knappen kunde ta bort alla baser som visas över hela skärmen. Eller att när squadleadern gett en attackorder på en bas så släcks alla andra baser. Ja och bort med alla sorgliga fuskare!

Medlem

Så fort det kommer en BF3-relaterad nyhet/artikel så kommer alla troll med sina negativa kommentarer!
Spela något annat då om ni tycker det är så uselt... Jag sitter själv och svär ibland men jag tycker om det ändå!
Vad många inte verkar förstå är att spel av den här magnituden är oerhört komplext, och alla troll verkar kräva perfektion! Om ni då är sådana kod-gurus så föreslår jag att ni samlas och utvecklar ett eget spel som är mycket bättre, och tjänar tonvis med pengar! Jag hade lätt köpt ert alster. Men tills dess kan ni väl sluta gnälla VARENDA JÄV-A GÅNG det skrivs något om spelet. Som konsument i en västerländsk demokrati har vi makten att själva välja vad vi ska köpa och vad vi ska spendera vår fritid på!

Spelet innehåller fel och brister, självklart, det kodas av människor inte gudar!

Medlem

Det finns en hel del fetbuggar som random krasher och evig svartskärm. Samt en del balansproblem. Men några här behöver slappna av lite för det blir vad man gör det till. http://www.youtube.com/watch?v=ojtuz_RvE8g&feature=plcp&conte...

Med det sagt; Dice, fixa!

Medlem
Skrivet av Dejavo:

Det finns en hel del fetbuggar som random krasher och evig svartskärm. Samt en del balansproblem. Men några här behöver slappna av lite för det blir vad man gör det till. http://www.youtube.com/watch?v=ojtuz_RvE8g&feature=plcp&conte...

Med det sagt; Dice, fixa!

Förstår inte riktigt länken. En jeep står och balanserar på kanten till fallet i Davman Peak, och blir nedknuffad när en helikopter chrashar in i den? Var det ett problem eller? Hursomhelst verkar ju ryssarna som satt i den glada

Medlem
Skrivet av Dejavo:

Det finns en hel del fetbuggar som random krasher och evig svartskärm. Samt en del balansproblem. Men några här behöver slappna av lite för det blir vad man gör det till. http://www.youtube.com/watch?v=ojtuz_RvE8g&feature=plcp&conte...

Med det sagt; Dice, fixa!

Förstår inte riktigt länken. En jeep står och balanserar på kanten till fallet i Davman Peak, och blir nedknuffad när en helikopter chrashar in i den? Var det ett problem eller? Hursomhelst verkar ju ryssarna som satt i den glada

Medlem

Men vad är det med dessa dubbelposter?

Medlem

Får felmeddelande om att punkbuster inte fungerar efter senaste uppdateringen. Blir utkastad från spelet. Why?

Medlem

Jag skulle inte säga att något vapen behöver "fixas". Det är bara folk som måste sluta whina som om de har rätt till exakt de uppdateringar de vill varje vecka utan att servrarna är offline i mer än 2min. Sen några månader tillbaks har jag inte haft något problem som helst med bf3 förutom att crosshaier försvinner ibland i tdm så jag tycker att de har gjort ett bra jobb med att buggfixa. Om ni sen hatar spelet/ea/dice/whatever så låt bli och spela det och låt bli att slösa eran tid med att kommentera i trådar om bf3. Folk pratar om dice som om det är något slags kommunalt företag som måste göra alla nöjda eller som att ni har rätt till att ha spelet precis som ni vill bara för att ni har köpt det. Det är erat val om ni vill köpa det och gillar ni det inte sen så är det erat problem och inte dices. Det finns gott om andra shooters. Bara acceptera att bf3 inte passar alla och släpp det.

Angående hitboxes så gå in på en tom server med en kompis och testa. De är helt perfekta för mig. En centimeter from kroppen är en miss och en centimeter närmare är en träff. Anledningen till att man dör när man kommer bakom ett hörn är antingen att man blir skjuten genom väggen eller att man har mycket ping så att man enligt servern inte var bakom väggen än. Sånt finns det egentligen inget att göra åt. Joina bara servrar som ligger lite närmare så löser det sig.

Inaktiv

Svensk kvalité rakt ner i toaletten, MAV relaterade krashar får man dagligen på ett Sandy Bridge / Nvidia 570GTX / w7 x64 system.. Dice som har en rad BF titlar bakom sig borde kunna leverera ett stabilt spel vid release och om inte, patchar och hotfixes över nätterna.. Men nej vi får vänta ett halvår på att skiten ska infinna sig.
Jävla stolpskott på Dice!

-Nöjd kund (Roligt spel egentligen), men jävligt frustrerad på hanteringen!


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

123
Skriv svar