The Darkness II

Medlem
Skrivet av HBros:
Skrivet av mrpeters:

Du kanske gillar Cola medans andra gillar Pepsi.

Ingen gillar Pepsi.

Det var en liknelse

Medlem
Skrivet av HBros:
Skrivet av mrpeters:

Du kanske gillar Cola medans andra gillar Pepsi.

Ingen gillar Pepsi.

True story, men numera måste jag dricka det och det blir godare och godare.

Medlem

FOV:n var ju helt horribel i det här spelet. Skjut upp det till 90 så hade jag inte blivit helt yr i skallen, här såg det ut att vara typ 40 eller nåt I övrigt så var det väl helt ok, lite kort kanske.

Medlem

Tänker säga detta till er som tänker köpa det..

DONT
YOU
BUY
IT!

Det finns ingen FoV support, och då tänker ni 'big deal?'
grejen är att communityn fick ett uppkäftigt och löjligt svar när de bad om FoV fix, varför ska man köpa ett spel av ett par douchebags?

Om ni kollar på steamforumet är i princip alla trådar klagotrådar om FoV och liknande problem.

Ett spel SKA ha 90 FoV till PC imo. SKA SKA SKA!

Medlem

Ni gav Kingdoms of Amalur 2, men Darkness II fick 4? Holy fuck.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Tänker säga detta till er som tänker köpa det..

DONT
YOU
BUY
IT!

Det finns ingen FoV support, och då tänker ni 'big deal?'
grejen är att communityn fick ett uppkäftigt och löjligt svar när de bad om FoV fix, varför ska man köpa ett spel av ett par douchebags?

Om ni kollar på steamforumet är i princip alla trådar klagotrådar om FoV och liknande problem.

Ett spel SKA ha 90 FoV till PC imo. SKA SKA SKA!

TotalBiscuit har redan tagit tag i det. Han skällde ut deras Community Manager över Twitter och utvecklarna ska nu släppa en patch med FOV. Däremot tänker jag inte köpa det.

Medlem

Är det samma briljanta manusförfattare som i orginalet så tänker jag köpa spelet i framtiden, utan tvekan!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Ztreek:

Tänker säga detta till er som tänker köpa det..

DONT
YOU
BUY
IT!

Det finns ingen FoV support, och då tänker ni 'big deal?'
grejen är att communityn fick ett uppkäftigt och löjligt svar när de bad om FoV fix, varför ska man köpa ett spel av ett par douchebags?

Om ni kollar på steamforumet är i princip alla trådar klagotrådar om FoV och liknande problem.

Ett spel SKA ha 90 FoV till PC imo. SKA SKA SKA!

TotalBiscuit har redan tagit tag i det. Han skällde ut deras Community Manager över Twitter och utvecklarna ska nu släppa en patch med FOV. Däremot tänker jag inte köpa det.

har för mig att de sa nej först?

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Ztreek:

Tänker säga detta till er som tänker köpa det..

DONT
YOU
BUY
IT!

Det finns ingen FoV support, och då tänker ni 'big deal?'
grejen är att communityn fick ett uppkäftigt och löjligt svar när de bad om FoV fix, varför ska man köpa ett spel av ett par douchebags?

Om ni kollar på steamforumet är i princip alla trådar klagotrådar om FoV och liknande problem.

Ett spel SKA ha 90 FoV till PC imo. SKA SKA SKA!

TotalBiscuit har redan tagit tag i det. Han skällde ut deras Community Manager över Twitter och utvecklarna ska nu släppa en patch med FOV. Däremot tänker jag inte köpa det.

har för mig att de sa nej först?

Ja, det tog ett bra tag. Först sa de nej men sen när folk började bli förbannade och spred dålig PR på forum så sa de ja, fniss.

Medlem

Vet att i förra spelet så kunde man kontrollera en av "käkarna" så att den gled på marken och sen stealth killa människor! Finns det i tvåan?

Inaktiv
Skrivet av Hamsternator:
Skrivet av Mjauv:

Tänk så olika man kan uppleva ett spel. Själv älskade jag vapenhanteringen i The Darkness 2 men tyckte armarna var dötråkiga.

När man slitit en fiende itu för att sedan kasta kroppen på hans polare så att denna dör, vem vill gå tillbaka till skjutvapen då

Vem behöver sådana penisförlängare när man kan blasta mafiosos med dubbla, guldpläterade tabanjas?

Medlem

Ja, de finns svagheter med detta spel. Som den teknade grafiken och den jävligt störande FoV:en.
Man blir helt jävla snurrig av att den är så fruktansvärt låg..
Sjukt störigt.

Men sen ska vi innan vi sågar betyget helt o hållet tänka på att denna recension är gjord på xbox360 verisonen.

O där vet jag inte hur de känns med yrhet o dylikt.. kanske känns bättre helt enkelt. både grafiskt o fovmässigt.. nåå.. de duger iaf.. till pc hade jag nog gett de en svag 3:a

Medlem
Skrivet av Nomz:

Ni gav Kingdoms of Amalur 2, men Darkness II fick 4? Holy fuck.

2 helt olika personer som recenserat vad jag vet. Det är inte FZ's uppfattning, det är 1 person på FZ per recension.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

härlig recension! håller med till 100%!
tyckte lika mycket om 1an så som 2an! och jag förstår inte varför folk klagar på cellshadingen, tycker att de har lyckats riktigt bra med det till skillnad från andra spel! jag antar att det är en sådan grej som man antingen hatar eller älskar.

Medlem

Demot var riktigt kul i alla fall, tyvärr är spelet enligt recensioner inte så långt och återspelningsvärdet mer tveksamt. Blir att plocka upp på någon månad när det ligger under 300kr

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

Hört att pc versionen är en horribel port

Det är ett riktigt hemskt skräp faktiskt, tacka f-n för att det finns torrents så man slipper köpa säcken i grisen. Att recensionen hamnar under fliken PC, och spelet i samma veva inte ens testats på PC, så borde recensionen inte ens få släppas under PC nyheter. Man kan ju fråga sig vad tillverkarna sköt på firmafesten när dom var nöjda med portningen till PC.

FZ's recensioner borde verkligen ses om, inte bara EN person ska skriva recensionen, för varje spel blir verkligen individuellt betygsatt, och majoriteten skiter fullständigt i "din" personliga åsikt, precis som majoriteten skiter i min. Skillnaden är att jag inte recenserar och har FZ's logo på bröstkorgen.

Detta spelet har verkligen satt ribban hur uruselt ett spel kan portas från konsol till PC, otroligt imponerande dåligt.

Redaktör
Skrivet av Segas:

Att recensionen hamnar under fliken PC, och spelet i samma veva inte ens testats på PC, så borde recensionen inte ens få släppas under PC nyheter. Man kan ju fråga sig vad tillverkarna sköt på firmafesten när dom var nöjda med portningen till PC.

FZ's recensioner borde verkligen ses om, inte bara EN person ska skriva recensionen, för varje spel blir verkligen individuellt betygsatt, och majoriteten skiter fullständigt i "din" personliga åsikt, precis som majoriteten skiter i min. Skillnaden är att jag inte recenserar och har FZ's logo på bröstkorgen.

Det står i slutet av varje recension vilken plattform spelen testas på.

Det du söker är en sorts redaktionell variant av Metacritic eller Gamerankings, eller recensioner befriade från individuella åsikter. Det finns skäl till att ingen sajt eller tidning recenserar någonting alls på det viset, bland annat ekonomiska och praktiska.


signatur
Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av raefzm88:

Hört att pc versionen är en horribel port

Det är ett riktigt hemskt skräp faktiskt, tacka f-n för att det finns torrents så man slipper köpa säcken i grisen. Att recensionen hamnar under fliken PC, och spelet i samma veva inte ens testats på PC, så borde recensionen inte ens få släppas under PC nyheter. Man kan ju fråga sig vad tillverkarna sköt på firmafesten när dom var nöjda med portningen till PC.

FZ's recensioner borde verkligen ses om, inte bara EN person ska skriva recensionen, för varje spel blir verkligen individuellt betygsatt, och majoriteten skiter fullständigt i "din" personliga åsikt, precis som majoriteten skiter i min. Skillnaden är att jag inte recenserar och har FZ's logo på bröstkorgen.

Detta spelet har verkligen satt ribban hur uruselt ett spel kan portas från konsol till PC, otroligt imponerande dåligt.

Lust att utveckla vad som var dåligt med portningen?

Då jag gillade spelet starkt och fann det roligt generellt sett så kan jag har översett de fel de gjorde.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av raefzm88:

Hört att pc versionen är en horribel port

Det är ett riktigt hemskt skräp faktiskt, tacka f-n för att det finns torrents så man slipper köpa säcken i grisen. Att recensionen hamnar under fliken PC, och spelet i samma veva inte ens testats på PC, så borde recensionen inte ens få släppas under PC nyheter. Man kan ju fråga sig vad tillverkarna sköt på firmafesten när dom var nöjda med portningen till PC.

FZ's recensioner borde verkligen ses om, inte bara EN person ska skriva recensionen, för varje spel blir verkligen individuellt betygsatt, och majoriteten skiter fullständigt i "din" personliga åsikt, precis som majoriteten skiter i min. Skillnaden är att jag inte recenserar och har FZ's logo på bröstkorgen.

Detta spelet har verkligen satt ribban hur uruselt ett spel kan portas från konsol till PC, otroligt imponerande dåligt.

Sen när läste du NÅGONSIN, NÅGONSTANS, en recension gjord av flera personer? Är inte det hela poängen med en recension, att den är skriven av en person med sin åsikt. Det finns ju samlingssajter, som metacritic som nämns ovan, men även där är ju 100 recensioner skrivna av 100 olika människor.

Jaja, lycka till med det i alla fall, lär aldrig hända.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Segas:

Att recensionen hamnar under fliken PC, och spelet i samma veva inte ens testats på PC, så borde recensionen inte ens få släppas under PC nyheter. Man kan ju fråga sig vad tillverkarna sköt på firmafesten när dom var nöjda med portningen till PC.

FZ's recensioner borde verkligen ses om, inte bara EN person ska skriva recensionen, för varje spel blir verkligen individuellt betygsatt, och majoriteten skiter fullständigt i "din" personliga åsikt, precis som majoriteten skiter i min. Skillnaden är att jag inte recenserar och har FZ's logo på bröstkorgen.

Det står i slutet av varje recension vilken plattform spelen testas på.

Det du söker är en sorts redaktionell variant av Metacritic eller Gamerankings, eller recensioner befriade från individuella åsikter. Det finns skäl till att ingen sajt eller tidning recenserar någonting alls på det viset, bland annat ekonomiska och praktiska.

Problemet blir att någon gillar strategispel spelat på en dator, får recensera ett FPS spel på konsol, då blir betyget därefter och hela recensionen med tillhörande betyg (som vi alla kan komma överens om, är något som man ser som resultatet). Jag skulle aldrig kunna spela ett FPS spel på konsol, det ska köras med mus/tangentbord för bästa rörelsefrihet.

Samma sak gäller alla recensioner, det läggs för mycklet vikt på vad den individuella recensenten tycker, istället för att lyfta fram spelets bra- och dåliga sidor - något som saknas i närmast alla recensioner (inte bara hos er).

Redaktör
Skrivet av Segas:

Problemet blir att någon gillar strategispel spelat på en dator, får recensera ett FPS spel på konsol, då blir betyget därefter och hela recensionen med tillhörande betyg (som vi alla kan komma överens om, är något som man ser som resultatet). Jag skulle aldrig kunna spela ett FPS spel på konsol, det ska köras med mus/tangentbord för bästa rörelsefrihet.

Samma sak gäller alla recensioner, det läggs för mycklet vikt på vad den individuella recensenten tycker, istället för att lyfta fram spelets bra- och dåliga sidor - något som saknas i närmast alla recensioner (inte bara hos er).

Vi försöker (förstås) alltid använda skribenter som är så bra som möjligt på det spel han eller hon recenserar. För det mesta tycker jag vi lyckas bra, men vi har tyvärr inte så många skribenter på lager att vi alltid kan plocka fram en som passar perfekt.

Hur lyfter man fram bra och dåliga sidor utan att blanda in den egna smaken? En skribent kan tycka att 30 bilder/sekund duger bra, medan en annan tycker att det gör spelet ospelbart. Ska man då som skribent strunta i att ta upp det eftersom det inte kan nämnas utan att blanda in de egna åsikterna? Skriver man en "recension" byggd på fakta, typ "Spelet renderas i 30 bilder/sekund" är det inte längre en recension, utan produktinformation.


signatur
Inaktiv

hämtade demot på steam för jag va uttråkad .. gillade faktiskt det ..
hur långt är spelet? 500 spänn är lite i överkant, då grafiken på max inte ens kan få mitt 6850 att lagga.
hm.. nu har jag tänkt .. och köper nog det här iaf .. spelvärdet är stort .. skiter i att det går i 250 fps:)

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Segas:

Att recensionen hamnar under fliken PC, och spelet i samma veva inte ens testats på PC, så borde recensionen inte ens få släppas under PC nyheter. Man kan ju fråga sig vad tillverkarna sköt på firmafesten när dom var nöjda med portningen till PC.

FZ's recensioner borde verkligen ses om, inte bara EN person ska skriva recensionen, för varje spel blir verkligen individuellt betygsatt, och majoriteten skiter fullständigt i "din" personliga åsikt, precis som majoriteten skiter i min. Skillnaden är att jag inte recenserar och har FZ's logo på bröstkorgen.

Det står i slutet av varje recension vilken plattform spelen testas på.

Det du söker är en sorts redaktionell variant av Metacritic eller Gamerankings, eller recensioner befriade från individuella åsikter. Det finns skäl till att ingen sajt eller tidning recenserar någonting alls på det viset, bland annat ekonomiska och praktiska.

Problemet blir att någon gillar strategispel spelat på en dator, får recensera ett FPS spel på konsol, då blir betyget därefter och hela recensionen med tillhörande betyg (som vi alla kan komma överens om, är något som man ser som resultatet). Jag skulle aldrig kunna spela ett FPS spel på konsol, det ska köras med mus/tangentbord för bästa rörelsefrihet.

Samma sak gäller alla recensioner, det läggs för mycklet vikt på vad den individuella recensenten tycker, istället för att lyfta fram spelets bra- och dåliga sidor - något som saknas i närmast alla recensioner (inte bara hos er).

En recension betyder yrkesmässig granskning och bedömning av kulturell företeelse. Bedömning betyder i sin tur "värderande utlåtande". Med det i åtanke tänker jag att man som läsare får söka sig till recensenter som värderar och poängterar sånt man själv tycker är viktigt, och som är så pass kunniga inom sitt yrke, yrkesmässiga alltså, att de till exempel tar hänsyn till genre och annat.
I fallet med Darkness till exempel tycker jag det är ett fantasifullt, annorlunda och grymt spel inom fps action-genren till xbox 360 och betygsätter det där efter.
Hur det är i förhållande till Kingdoms of Amalur: Reckoning på PC till exempel är ju faktiskt helt ovidkommande.

Medlem
Medlem

Köpte limited edition i plåtask idag.. 360sek nytt... och spelet släpptes för en månad sedan? Awesome.


signatur

"High life on low budget"

12
Skriv svar