Activision: färre spel men större "en stor möjlighet"

Robot
Activision: färre spel men större "en stor möjlighet"

Eric Hirschberg menar att allt eftersom spelmediet blir mindre disponibelt blir det viktigare att se ljuset i slutet av den utökade universum-tunneln.

#activision, #rovio, #angry-birds


Medlem
Activision: färre spel men större "en stor möjlighet"

Det är ju synd att Modern Warfare världen är helt ointressant annat än i multiplayern. -___-'
Själv håller jag FFX och FFX-2 som ett bra exempel på hur man kan bygga på spelvärlden och ändå innovera i spelmekanik t.ex (ja, FFX-2 tycker jag är ett riktigt bra spel).


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Och så släpper de nya Cod varje år som inte är alltför beroendeframkallande. Man hör ju att dem pratar om WoW som fortfarande lever trots många år på nacken.

Men om det nu är så att de ska börja släppa expansioner efter ett år istället för ett helt nytt spel så visst, bara dem inte kostar som ett helt nytt spel

Medlem
Skrivet av Proximately:

Det är ju synd att Modern Warfare världen är helt ointressant annat än i multiplayern. -___-'
Själv håller jag FFX och FFX-2 som ett bra exempel på hur man kan bygga på spelvärlden och ändå innovera i spelmekanik t.ex (ja, FFX-2 tycker jag är ett riktigt bra spel).

Det är ju synd att subjektivitet är inte något som alla tänker på.

SP för mig är kul, som en film, fast man får "röra" sig.

Medlem

"De färre titlarna genererar mer engagemang och mer vilja att köpa extra innehåll och mer vilja att hålla fast vid ett spel än någonsin tidigare."

Det skulle Activision älska, mjölka skiten ur sina fans.

Medlem

Kalla det vad ni vill Activision, jag kallar det ni gör att "mjölka" era kunder.

Medlem

Man kan undra om Guitar Hero serien är ett exempel på detta?

Medlem

Jag tolkar det på 2 möjliga sätt:
1: mer mappacks till COD.
2: mindre fokus på andra spel än just COD.


signatur

// Bacon <3

Medlem

med andra ord, cod serien kommer att bli mer uthorad än mario när activision är klara ? =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Dem första cod är bra därför där krävs det otroligt mycket mer skill/teamplay än i dagens förenklade/fördummade cod. Likadant med nästan alla nya fps spel.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Oh expansions, why art thou not here nor existent anywhere anymore? For it is a travesty upon us men that the evil known as dlc shall shackle our desires for content as the masses strengthen its chains with their lust for the art of throwing coin.

- Genesis 73:31

Medlem

Deras sätt att säga. "Vi skiter i nyskapande och tänker bara göra uppföljare efter uppföljare."


signatur

Idono. That's me!

Snälla jag vill ha ett cod mp ungefär som i cod 2(dvs inga OP perks och helikoptrar utan det är endast du och ditt gevär)

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Jag tolkar det på 2 möjliga sätt:
1: mer mappacks till COD.
2: mindre fokus på andra spel än just COD.

samma här. Mer skit från activision.
Bäst vore om de gick under.

Medlem

Activision skulle ju vara totalt efterblivna om de inte utnyttjade faktumet att miljontals människor är villiga att spendera pengar på deras produkter t.ex. CoD, varje år. Det är ju trots allt ett aktiebolag.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av PcKaffe:

Jag tolkar det på 2 möjliga sätt:
1: mer mappacks till COD.
2: mindre fokus på andra spel än just COD.

samma här. Mer skit från activision.
Bäst vore om de gick under.

Nja, någon annan hade bara tagit deras plats och pumpat ut generiska FPS spel. Och så hade det varit synd att beröva folk som gillar COD på det som de gillar.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av PcKaffe:

Jag tolkar det på 2 möjliga sätt:
1: mer mappacks till COD.
2: mindre fokus på andra spel än just COD.

samma här. Mer skit från activision.
Bäst vore om de gick under.

Nja, någon annan hade bara tagit deras plats och pumpat ut generiska FPS spel. Och så hade det varit synd att beröva folk som gillar COD på det som de gillar.

Jo men hade CoD slutats göra så skulle nog dem större företagen försöka återvända lite till sin egen stil.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Han har helt rätt och jag håller fullständigt med.

Det är oändligt mycket bättre med två RTS som är olika varandra (typ StarCraft II & Dawn of War) som byggs på med expansioner och uppdateringar och som har alla spelare än att det finns fem RTS där två är bra, ett är mediokert och två allmänt dåliga där spelarna är väldigt uppdelade.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Snälla jag vill ha ett cod mp ungefär som i cod 2(dvs inga OP perks och helikoptrar utan det är endast du och ditt gevär)

Anledningen till att jag tycker att Barebone är riktigt gött, visst. Det är fortfarande inte COD2 men det är väl så nära man kan komma.


signatur
1
Skriv svar