Kalla kriget-strategin Wargame släpps snart

Robot
Kalla kriget-strategin Wargame släpps snart

FZ bjuder på flerspelar-trailern från det lovande RTS-spelet Wargame: European Escalation.

#wargame-european-escalation


Medlem
Kalla kriget-strategin Wargame släpps snart

Känns "lite" som World in Conflict 2.0 - inte mindre intressant för det givetvis.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Intressant, däremot så är det inte så många som vet att det existerar(eller kommer existera )

Medlem

lol japp första jag hör om detta dock så är jag trött på RTT games.. "Real Time Tactics" give good old Turn based strategy .

Medlem

Ser skitbra ut tycker jag. Men snackrösten i trailern låter ju fan som polisen i "állå, állå, émliga armén"...

Hade inte heller bangat lite oldschool turordningsbaserat....Storm across Europe från SSI....det var grejer det!

Medlem

Det är ju inget RTS-spel Sebastian. Det är ett RTT

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Känns "lite" som World in Conflict 2.0 - inte mindre intressant för det givetvis.

Håller helt med, känns väldigt likt WiC, dock älskade jag det spelet och saknar det verkligen, detta blir definitivt köp.


signatur

Rwa?

Medlem

Stor singleplayerkampanj? kalla kriget? RTS?
Jag är då såld på det.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Warszawapakten för min del! Den röda björnen vaknar ännu en gång!


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv

http://www.youtube.com/watch?v=jrMOV0BHyrg

Film från BETAN du får när du köper spelet.
Ser GRYMT kul ut om ni frågar mig. Typ ett sånt spel man kan ta upp när man är trött på bf3 för stunden eller inte orkar spela fantasy ala Dark siders II / alan wake.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Inaktiv

*PS*

Undrar vad som händer om man tar ett spel med svårighetsgrad som BF2+3 (dvs INTE ARMA)

Och sätter det på en sån här stor karta?
Med squads där du blir TVINGAD in i en squad.
Följer du inte innom cirkeln från squad ledaren typ så blir du kickad efter 3 varningen.

Det stödjer 100vs100
Fett me flyg
Båtar
tanks
apc

Skulle vara awesome eller?

klass systemet skulle vara som i bf pr.
Pilot för att flyga m.m m.m


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

*PS*

Undrar vad som händer om man tar ett spel med svårighetsgrad som BF2+3 (dvs INTE ARMA)

Och sätter det på en sån här stor karta?
Med squads där du blir TVINGAD in i en squad.
Följer du inte innom cirkeln från squad ledaren typ så blir du kickad efter 3 varningen.

Det stödjer 100vs100
Fett me flyg
Båtar
tanks
apc

Skulle vara awesome eller?

klass systemet skulle vara som i bf pr.
Pilot för att flyga m.m m.m

*Me gusta*

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

*PS*

Undrar vad som händer om man tar ett spel med svårighetsgrad som BF2+3 (dvs INTE ARMA)

Och sätter det på en sån här stor karta?
Med squads där du blir TVINGAD in i en squad.
Följer du inte innom cirkeln från squad ledaren typ så blir du kickad efter 3 varningen.

Det stödjer 100vs100
Fett me flyg
Båtar
tanks
apc

Skulle vara awesome eller?

klass systemet skulle vara som i bf pr.
Pilot för att flyga m.m m.m

Kan inte DICE anställa dig till Bf4!!

Medlem

Fick nys om det här spelet för bara några dagar sedan. Vilket kanske är lite sent för ett spel som kommer om en vecka, men man slapp vänta på det iaf. Ser asgrymt ut! Precis min typ av spel.

Inaktiv

vilket spel är det mest likt ? ruse, wic, eller c&c?

Medlem

Ser intressant ut och RTS växer inte på trän numera, tyvärr.
Speakern fick mig att stänga av filmen dock, rena hjärntvätten att lyssna på.
Ruse och WiC vibbar ja.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Någon som vet/hittar ifall detta spel kommer att ha någon form av co-op, eller är det bara "vs" ?
Hittar ingen info på det.

Inaktiv
Skrivet av Konfucius:

Ser intressant ut och RTS växer inte på trän numera, tyvärr.
Speakern fick mig att stänga av filmen dock, rena hjärntvätten att lyssna på.
Ruse och WiC vibbar ja.

kan inte bli fel om det är likt något av dom. eller en kombination

Medlem

Sjukt roligt spel, av samma utvecklare som gjorde RUSE.
För er som är sugna så får man om man förhandsbokar på steam tillgång till multiplayer betan som pågår fram tills release.

Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

*PS*

Undrar vad som händer om man tar ett spel med svårighetsgrad som BF2+3 (dvs INTE ARMA)

Och sätter det på en sån här stor karta?
Med squads där du blir TVINGAD in i en squad.
Följer du inte innom cirkeln från squad ledaren typ så blir du kickad efter 3 varningen.

Det stödjer 100vs100
Fett me flyg
Båtar
tanks
apc

Skulle vara awesome eller?

klass systemet skulle vara som i bf pr.
Pilot för att flyga m.m m.m

Man kanske inte ska dö om man går iväg för långt från squadledaren då många taktiker går ut på att man delar upp sig och flankar fienden, utan man kanske kan göra att de som vill vara squad ledare får välja det i början(det ska finnas ett visst antal) och sen så kan de ge bra eller dåligt "betyg" till sin squad, folk med dåligt "betyg" kommer få det svårare att gå med i squads. Det är inte perfekt men med lite modifikationer så kan det bli utmärkt.

Inaktiv
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

*PS*

Undrar vad som händer om man tar ett spel med svårighetsgrad som BF2+3 (dvs INTE ARMA)

Och sätter det på en sån här stor karta?
Med squads där du blir TVINGAD in i en squad.
Följer du inte innom cirkeln från squad ledaren typ så blir du kickad efter 3 varningen.

Det stödjer 100vs100
Fett me flyg
Båtar
tanks
apc

Skulle vara awesome eller?

klass systemet skulle vara som i bf pr.
Pilot för att flyga m.m m.m

Man kanske inte ska dö om man går iväg för långt från squadledaren då många taktiker går ut på att man delar upp sig och flankar fienden, utan man kanske kan göra att de som vill vara squad ledare får välja det i början(det ska finnas ett visst antal) och sen så kan de ge bra eller dåligt "betyg" till sin squad, folk med dåligt "betyg" kommer få det svårare att gå med i squads. Det är inte perfekt men med lite modifikationer så kan det bli utmärkt.

Låter faktiskt riktigt bra det där, gillade det där med röstningen .

Skulle kunna också vara något i stil med:

1. För varje minut du och din squad rör sig tillsammans mot målet som din commander har givit (dvs inom ramen av ringen din sl ger ut) så får ni mer poäng, och är det någon som inte är i ringen när ni rör er mot målet så får ni inga poäng + att han som är UTANFÖR ringen får en timer varning på ca 1min att ta sig tillbaka in i "ringen"

( Om SQUADED är vid flaggan och han utanför ringen inte hunnit in) så får dom fort "flagg" poäng - dock han utanför ringen får inget förens han STÅR BREVID squad ledaren vid flaggan , om han ska ha FLAGG poäng) Så det räcker inte att man tex springer innanför ringen bara). Du måste alltså TILL squad ledaren för att "visa dig" typ så du blir 0 ställd med han igen eller något x).

2. Röstningen utförs av "systemet", dvs den squaden som är bäst får 5 stjärnor , näst bäst 4a m.m
Dom som får mellan 3-1 stjärna får inte vara squad ledare nästa rond förens dom joinat och varit med en 3+ stjärnor squad eller mer.

3. BARA dom som varit med i 3+ stjärnor squads och har tex ett visst antal poäng i luften
(idéer ang flyg mm)? får flyga plan / Harriets / m.m m.m (även dom stora landsättnings planen)
Helikoptrar får alla flyga från starten.

4. APC - TANKS m.m kan fastna i skogen i leran och behöver då "mekaniker infanteri" att komma och sätta plankor under fordonet.

5. Sniper behöver spotter ska finnas. Inga uav drones, men valet att kalla in artilleri, ammo/med dropp

6. Dropps utförs ej av datorn utan av "support squads" dessa spawnar direkt i basen (kan inte spawna ute på kartan) och är dom ända som kan flyga support helikoptrarna (inte samma som infanteri frakt). Dom får cash för varje minut dom är på väg mot målet, när dom droppat en BRA drop, (dvs krockar dom i ett träd direkt efter så gills inte poängen) blir dom nerskjutna så gills den fortf.

7. Kommer finnas comm rose (eller va det heter). Allt som är med i PR skulle vara med här

8. Båtar på vatten kartor? - Typ bf 1942 ? ubåtar? isf skulle helikoptrar kunna landa på båtar ute till havs , hämta mera trupper, båtar skulle kunna tanka varandra, skicka ammo mellan sig mm

Finns så många möjligheter...

Mera ideèr någon :)?


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Hoppas Sebastian & Co inte glömmer att ha nyhetskoll på detta spelet


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

1
Skriv svar