UFC Undisputed 3

Medlem

HarM: Jag tycker inte att man är "världens bästa" om man bara är väldigt bra på en sak (som jag tyckte Machida var exempelvis). Jag har inget emot Anderson Silva heller, uppskattar mycket att se hans matcher. Men jag tycker inte att han är världens bästa.

Jag har följt Jon Jones sen början av 2009 och tycker att han är en av de roligaste att kolla på någonsin. Hans stand-up påminner om Anderson Silvas i sina bästa stunder med galna armbågar och annat skoj. Dessutom, med sin brottarbakgrund, gör han härliga take downs (och försvar mot samma) och submissions och bra i clinch - med jävligt bra timeing. Jag tycker han både är roligare och kolla på, och mer mångsidig än många stora namn de senare åren.

Sen kanske har slåss i lite för lätt klass för att jag verkligen ska bli kär, dock... Men det är nog bara för att jag kom in på MMA via boxningen, och där vet man ju att det bara är en viktklass som räknas!

Inb4: Jon Jones har fuskigt långa armar.

Annars har jag alltid gillat Georges St-Pierre, men han är lite mer traditionell och kontrollerar matcher på poäng istället.

PS. Machida gillade jag aldrig.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

HarM: Jag tycker inte att man är "världens bästa" om man bara är väldigt bra på en sak (som jag tyckte Machida var exempelvis). Jag har inget emot Anderson Silva heller, uppskattar mycket att se hans matcher. Men jag tycker inte att han är världens bästa.

Jag har följt Jon Jones sen början av 2009 och tycker att han är en av de roligaste att kolla på någonsin. Hans stand-up påminner om Anderson Silvas i sina bästa stunder med galna armbågar och annat skoj. Dessutom, med sin brottarbakgrund, gör han härliga take downs (och försvar mot samma) och submissions och bra i clinch - med jävligt bra timeing. Jag tycker han både är roligare och kolla på, och mer mångsidig än många stora namn de senare åren.

Sen kanske har slåss i lite för lätt klass för att jag verkligen ska bli kär, dock... Men det är nog bara för att jag kom in på MMA via boxningen, och där vet man ju att det bara är en viktklass som räknas!

Inb4: Jon Jones har fuskigt långa armar.

Annars har jag alltid gillat Georges St-Pierre, men han är lite mer traditionell och kontrollerar matcher på poäng istället.

PS. Machida gillade jag aldrig.

Jon Jones i all ära, låt honom försvara bältet 3-4 ggr till sen kan man börja jämföra med Anderson.
Sen så nämner du att Anderson inte går upp i viktklass , Jon Jones är en STOR tungviktare som slåss i light heavyweight.... borde inte han gå upp istället? Aldrig gillat det där med att få mästare i olika viktklasser gå upp i vikt för att göra superfights. Menar om GSP går upp och kör mot Anderson.. det enda som kommer hända är att GSP blir knockad och hans legacy är förstört. Endast för att fansen vill se det. Låt de vara kvar i sina egna viktklasser eller PERMANENT flytta upp. I jon jones fall är det befogat. Men att du sen nämner GSP som favorit före Anderson Silva (som du inte gillar för han är en "DEFENSIV" fighter) är bara roligt... vem kör inte defensiv lay and pray mer än GSP? Jag gillar GSP men hans fighting stil är brutalt tråkig att se på. Men hans teknik är överlägsen då han kan nullifiera vem som helst.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Intuiz:

Tjaa, inte det man brukar vara ute efter? Gör du ett misstag får du konsekvenser om din motståndare ser det. Konstigt att du tycker det är dåligt.

Sa jag någonstans att Anderson är dålig? Det jag sa är att jag tycker han fightas för mycket på defensiven för att ses som "världens bästa". Dessutom vägrar han, efter varit "överlägsen" länge, gå till en annan viktklass.

Kompis, lär dig mer om MMA innan du yttrar dig. Be GSP byta viktklass också, han är överlägsen där också.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

HarM: Jag tycker inte att man är "världens bästa" om man bara är väldigt bra på en sak (som jag tyckte Machida var exempelvis). Jag har inget emot Anderson Silva heller, uppskattar mycket att se hans matcher. Men jag tycker inte att han är världens bästa.

Jag har följt Jon Jones sen början av 2009 och tycker att han är en av de roligaste att kolla på någonsin. Hans stand-up påminner om Anderson Silvas i sina bästa stunder med galna armbågar och annat skoj. Dessutom, med sin brottarbakgrund, gör han härliga take downs (och försvar mot samma) och submissions - med jävligt bra timeing. Jag tycker han både är roligare och kolla på, och mer mångsidig än många stora namn de senare åren.

Sen kanske har slåss i lite för lätt klass för att jag verkligen ska bli kär, dock... Men det är nog bara för att jag kom in på MMA via boxningen, och där vet man ju att det bara är en viktklass som räknas!

Inb4: Jon Jones har fuskigt långa armar.

Annars har jag alltid gillat Georges St-Pierre, men han är lite mer traditionell och kontrollerar matcher på poäng istället.

PS. Machida gillade jag aldrig.

Påstå att Machida bara är bra på en sak är helt fel, han va bara så överlägsen stånde så han behövde inte använda sin mark :-).

Han har väldigt bra submissions, svart bälte i BJJ :-).

Men det många inte riktigt kan skilja på är skicklighet och underhållning, att tex säg att Machida inte var bra är bara helknäppt.
Han gick obesegrad till mästare utan att förlora en ända rond, någon ingen annan gjort.

Sedan kan jag förstå att vissa inte gillar han stil, med det är en annan femma.

Håller med om Jon jones, han är jävligt bra, en av de bästa, men tycker han har en bit kvar till Anderson klass.

Han kan tacka sin räckvidd för mycket, tror han åkt på däng av Machida sist om det inte var för hans äckligt långa armar :-).

Jones är så pass ung och kommer va tvungen att gå upp till tungvikt om något år.
Då blir det inte lika roligt för han tror jag.

Vikt är något som spelar jätte stor roll i MMA, mycket mera än i Boxning m,m, på grund av brottning. Delvis därför Anderson stannar där han gör.

GSP är helt klart en favorit till mig och en av de bästa..

Min top 4 lista just nu

1. Anderson
2. GSP
3. Jose Aldo
4. Jon Jones


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem

Orphantears: Jon Jones är 25 år gammal, 12 år yngre än Anderson Silva, det finns tid på sig att hoppa viktklasser. Dessutom , som du säger, så har Jon Jones inte varit överlägsen så länge än. Att han hoppar till en annan viktklass så småningom tror jag är mycket möjligt.

Sen måste jag fråga varför ni inte läser ordentligt? Jag sa inte att jag inte gillar (sa faktiskt precis tvärt om) Anderson Silva, jag sa att jag inte ser honom som "världens bästa". Jag tycker exempelvis Jon Jones, ynglingen, har en större repotear än Anderson Silva - dessutom med en mycket snabbt växande teknikkurva.

Att jag gillar GSP, den första jag följde, har nog mycket med att jag kom från boxningen det också. Tycker han är överlägsen på att göra andra dåliga, och som sagt, första jag följde blir alltid speciellt.

Edit:
HarM: Vad jag vet, sa jag aldrig att Machida var dålig. Han var bara en counter-fighter i mina ögon. Bra teknik, kunde kontra på alla möjliga sätt. Men jag gillade honom aldrig, tyckte det var riktigt tråkiga matcher och det kändes inte som han hade någon personlighet.

Grejen med Jon Jones är att han blev en favorit tidigt för mig (kolla hans debut i UFC, med bara några veckors förberedelser), sen har han bara blivit bättre - PÅ ALLT... på nästan mindre än två år!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Orphantears: Jon Jones är 25 år gammal, 12 år yngre än Anderson Silva, det finns tid på sig att hoppa viktklasser. Dessutom , som du säger, så har Jon Jones inte varit överlägsen så länge än. Att han hoppar till en annan viktklass så småningom tror jag är mycket möjligt.

Sen måste jag fråga varför ni inte läser ordentligt? Jag sa inte att jag inte gillar (sa faktiskt precis tvärt om) Anderson Silva, jag sa att jag inte ser honom som "världens bästa". Jag tycker exempelvis Jon Jones, ynglingen, har en större repotear än Anderson Silva - dessutom med en mycket snabbt växande teknikkurva.

Att jag gillar GSP, den första jag följde, har nog mycket med att jag kom från boxningen det också. Tycker han är överlägsen på att göra andra dåliga, och som sagt, första jag följde blir alltid speciellt.

Edit:
HarM: Vad jag vet, sa jag aldrig att Machida var dålig. Han var bara en counter-fighter i mina ögon. Bra teknik, kunde kontra på alla möjliga sätt. Men jag gillade honom aldrig, tyckte det var riktigt tråkiga matcher och det kändes inte som han hade någon personlighet.

Grejen med Jon Jones är att han blev en favorit tidigt för mig (kolla hans debut i UFC, med bara några veckors förberedelser), sen har han bara blivit bättre - PÅ ALLT... på nästan mindre än två år!

Bjosarn, Jon Jones kommer vara tvungen att köra heavyweight inom några år. Och då kommer vi se om han verkligen är bättre än alla andra pga teknik eller pga av den stört överdrivna reachen han har. När man sätter honom mot bjässar som Overeem, Frank Mir, Cheick Kong, Junior Dos Santos, Velasquez. Det jämnar ut oddsen lite. Anderson är för gammal för att klättre till light heavyweight nu. Tycker han borde gå 2 matcher till och sen pensionera sig som GOAT. Att kalla honom en defensiv fighter och inte världsbäst är bara hat. Och faktum att du kommer från boxning borde göra att du uppskattar honom mer, kolla på hans fight med Forrest Griffin.... headmovements som Ali och Roy Jones jr. Anderson har ju till o med gått boxningsmatcher? GSPs standup är ju inte alls i samma klass....


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

Kul att se att du nämnde Jose Aldo HarM. Han förtjänar platsen före Jon Jones just nu. Förstör folk i sin viktklass.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

Jag förstår seriöst inte aggressiviteten som vissa visar upp bara för att man inte håller med. Ska jag inte ens få yttra mig?

Edit: Sjukt löjligt det här. HarM, tack för pratstunden.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Orginalbilden:

Om ni inte sett det in action:


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

HarM: Vad jag vet, sa jag aldrig att Machida var dålig. Han var bara en counter-fighter i mina ögon. Bra teknik, kunde kontra på alla möjliga sätt. Men jag gillade honom aldrig, tyckte det var riktigt tråkiga matcher och det kändes inte som han hade någon personlighet.

Grejen med Jon Jones är att han blev en favorit tidigt för mig (kolla hans debut i UFC, med bara några veckors förberedelser), sen har han bara blivit bättre - PÅ ALLT... på nästan mindre än två år![/quote]

Håller med om att Machida, han kan va tråkig och har inte någon rolig personlighet, jag försöker bortse från sådan när man diskuterar hur bra fighters är. Ser bara det tekniska i det hel om du förstår vad jag menar. Annars har man en del personliga favoriter, mera på grund av deras personligheter, tex Rampage med flera.

Har också följt Jon Jones från början, har följt alla UFC fighter från början om jag ska vara ärlig, har inte missat någon gala inklusive alla små galor.
UFC/Pride/WEC/Strikeforce och några andra.

Måste till lägga att MMA är den ända sport jag följer, ser inte på fotboll och annat larv

Mycket möjligt att Jon Jones blir störst genom tiderna. Absoulte inte omöjligt, men det kan bli platt fall om han kommer till tungvikt, det får tiden visa..

Tack för pratstunden bjosarn


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem

Anderson, GSP, Aldo, Jones. Skulle dom flesta säga är just nu dom bästa P4P, vem som är bäst kan ingen säga, P4P listan kan man bara spekulera. Machida är inte ens nära den listan i mitt tycke. Personligen gillar jag inte Anderson (är ett stort Sonnen fan) men Anderson är för mig bäst i världen.

12
Skriv svar