Inaktiv
Sony flippar ur

Helt sjukt att dom fick igenom allt, nu har dom ju garanterat gått för långt. Att dom ens får information om vilka som kollat på olika filmer på youtube osv är skrämmande, men det är väl det som är meningen och nu kan dom hota vilka som helst. Är fan sugen att installera ps3 hacket själv bara för att.

"Det är en domare i San Francisco som har gjodkänts Sonys stämning som innebär att GeoHots ISP Bluehost måste lämna ut loggar med alla IP-nummer som någonsin besökt hemsidan.
Förutom stämningen mot ISP:n så fick Sony även godkända stämningar mot Google, som måste lämna ut loggar om vem som besökt GeoHots blogg på BlogSpot, YouTube, som måste lämna ut information om vilka IP-nummer som har tittat på en video som beskriver PS3-hacket, samt Twitter som måste lämna ut allt GeoHot har twittrat om samt alla namn, telefonnummer och adresser som förknippas med GeoHots Twitter-konto @GeohotUS."

http://feber.se/spel/art/203389/geohots_beskare_lmnas_ut_till...

Medlem
Medlem

man kan verkligen stämma allt för allting där, det är ju helt sjukt...
hörde någon som stämde mcdonalds för att hon hade hallkat på ett blött golv när det var hon som spillde och sen halka i det.

Medlem
Skrivet av Samura1Jack:

Lol Amerika

Sony = Japan?

Medlem

Sony har varit ett bra företag en gång i tiden, men nu så är de bara paranoida och de bryr sig inte ett dugg om sina kunder. Hade Sony fått bestämma så skulle deras produkter sluta att fungera så fort du har betalat för skiten och de skulle ha möjligheten att stämma dig för att du inte genast köper en ny Sony pryl.

Men domaren som gick på Sonys linje i denna frågan är nog inte så fattig längre. Hela världen vet ju om att i USA så kan du köpa "Allt" inklusive domare.


signatur

Wasted.White.Boys

Den som inte har gjort något olagligt behöver inte vara rädd, det är inget sjukt med att värna om sina produkter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@walter, nä det är väl helt ok att värna om sin produkt, men det som Sony gör är att bedriva häxjakt. De ska straffa alla som har kommit i kontakt med vad de ser som ett hot mot sitt företag.
Tror du på allvar att tex ett bilföretag hade straffat sina kunder för att de trimmar sina bilar eller köper ett avgassystem ifrån någon annan?

Den enda anledningen till att Sony kan göra som de gör är för att deras kunder till största delen är barn och ungdomar. Och den gruppen är ju jäkligt lätt att sätta skräck i med hot om rättegångar och böter/straff i alla dess former.
Hur någon ens kan försvara ett sådant företag är för mig en gåta.
Hur ställer du dig till att Sony själva pysslar med olagligheter då? Är det helt ok bara för att de gör en eller flera produkter som du kanske gillar?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Ännu ett exempel på att företag inte är bättre än gemene man om nu detta stämmer. Så än engång så säger jag, ni som tror att företag är guds bästa barn, ni borde nog tänka om både en eller två gånger innan ni försvarar ett företag.

En uppmärksam Assassin's Creed: Brotherhood-konsument har noterat att det medföljande soundtracket till Digital Deluxe-versionen verkar komma från en piratkopierad torrent-fil. Ubisoft "undersöker det hela", skriver Eurogamer.

Beviset för anklagelsen kommer ifrån att soundtrack-filerna är upplagda av "arsa13" – ett nickname som också återfinns på en rad torrent-sajter där en illegal variant av Brotherhood-soundtracket är uppladdat. Det verkar onekligen som att någon gjort ett minst sagt grovt klavertramp hos Ubisoft, men tills vidare får vi avvakta officiell respons.

Digital Deluxe-versionen av Assassin's Creed: Brotherhood släpps imorgon till pc


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Hittade lite intressant läsning idag angående Sonys användaravtal för oss PS3 användare.
Asså det är helt sjuka saker de håller på med tycker jag.
http://www.idg.se/2.1085/1.432317/avtalsspecial-del-2-konstig...


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Den som inte har gjort något olagligt behöver inte vara rädd, det är inget sjukt med att värna om sina produkter.

Med en sådan kommenter tar du tar alltför lätt på utvecklingen, rycker på axlarna och hoppas att någon annan ska se efter att dina rättigheter upprätthålls. Är det ok om Sony monterar en kamera i ditt hem? För du gör väl inget olagligt?

Skrivet av Banditen:

Hittade lite intressant läsning idag angående Sonys användaravtal för oss PS3 användare.
Asså det är helt sjuka saker de håller på med tycker jag.
http://www.idg.se/2.1085/1.432317/avtalsspecial-del-2-konstig...

Punkt 4 känns ganska löjlig. Ska man kunna tvinga företag till att sälja sina produkter eller vad avses? För övrigt är det som vanligt: företagen klampar på för att säkra sina inkomstkäller och går gärna lite för långt än stannar för tidigt för att nå det målet. Och de allra flesta - kanske alla - av de där punkterna i användaravtalet kan man faktiskt förstå vad bakgrunden är. Det går ju resonera sig fram till vettiga skäl till varför användaravtalet utformats som det gjorts utan att konstatera att Sony är onda. Det viktigaste är att vi har och känner till de lagar som skyddar oss oavsett vad bolag skriver in i sina licensavtal. Och visst, jag tycker att skyddet för köpt digitalt innehåll är alltför svagt. Därför köper jag inte spel som finns på skiva av Sony i alla fall. DLC och SEN-spel köper jag införstådd med att det kan tas ifrån mig om jag har otur. Men det ligger inte i Sonys intresse att blåsa sina kunder heller ska man komma ihåg. För då slutar kunderna köpa av Sony och då går dom i konkurs.

Det är bra att vara kritisk men man ska inte vara cynisk och se onda konspirationer i varenda paragraf heller.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av walter_iego:

Den som inte har gjort något olagligt behöver inte vara rädd, det är inget sjukt med att värna om sina produkter.

Med en sådan kommenter tar du tar alltför lätt på utvecklingen, rycker på axlarna och hoppas att någon annan ska se efter att dina rättigheter upprätthålls. Är det ok om Sony monterar en kamera i ditt hem? För du gör väl inget olagligt?

Skrivet av Banditen:

Hittade lite intressant läsning idag angående Sonys användaravtal för oss PS3 användare.
Asså det är helt sjuka saker de håller på med tycker jag.
http://www.idg.se/2.1085/1.432317/avtalsspecial-del-2-konstig...

Punkt 4 känns ganska löjlig. Ska man kunna tvinga företag till att sälja sina produkter eller vad avses? För övrigt är det som vanligt: företagen klampar på för att säkra sina inkomstkäller och går gärna lite för långt än stannar för tidigt för att nå det målet. Och de allra flesta - kanske alla - av de där punkterna i användaravtalet kan man faktiskt förstå vad bakgrunden är. Det går ju resonera sig fram till vettiga skäl till varför användaravtalet utformats som det gjorts utan att konstatera att Sony är onda. Det viktigaste är att vi har och känner till de lagar som skyddar oss oavsett vad bolag skriver in i sina licensavtal. Och visst, jag tycker att skyddet för köpt digitalt innehåll är alltför svagt. Därför köper jag inte spel som finns på skiva av Sony i alla fall. DLC och SEN-spel köper jag införstådd med att det kan tas ifrån mig om jag har otur. Men det ligger inte i Sonys intresse att blåsa sina kunder heller ska man komma ihåg. För då slutar kunderna köpa av Sony och då går dom i konkurs.

Det är bra att vara kritisk men man ska inte vara cynisk och se onda konspirationer i varenda paragraf heller.

Hur kan du vara så säker på att Sony inte har som intresse att blåsa sina kunder? Jag har inget som helst för förtroende för Sony längre iallafall. Sonys goda rykte sjönk som en sten i mina ögon när de släppte Ps3an. Det är ju ganska uppenbart att Sony inte vill ta ansvar för sin produkt när de skriver ett sådant användaravtal.
Du får inte göra si och du får inte göra så. Händer det något hos oss Sony så är det ändå inte vårt fel eller ansvar, så du som kund får typ skylla dig själv om du köper en PS3a.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Sony vill tjäna pengar. Kunder som känner sig blåsta kommer inte vilja köpa mer av Sony. Dom förstår sånt, var så säker. Den ilska de flesta känner över dessa användaravtal är den typ av ilska man känner när man inte får allt man pekar på tror jag.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

På vilka områden är SONY mer annorlunda än andra företag i nöjesbranschen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hur är andra företag i nöjesbranschen?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

giriga


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Samura1Jack:

Lol Amerika

Sony = Japan?

Detta skedde ju i san fransisco så det lär väl vara sony america som ligger bakom stämningen


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Samura1Jack:

Lol Amerika

Sony = Japan?

Detta skedde ju i san fransisco så det lär väl vara sony america som ligger bakom stämningen

Älskar när folk inte läser tråden helt!

Det räcker att en inte håller sig till tråden så spårar det ut


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar