Syndicate - iskalla avrättningar i lanseringstrailern

Robot
Syndicate - iskalla avrättningar i lanseringstrailern

Starbreeze frestar med två minuters film inför spelets premiär nästa vecka.

#syndicate, #starbreeze, #bullfrog-productions, #syndicate-1993


Medlem
Syndicate - iskalla avrättningar i lanseringstrailern

Så jäkla sugen på detta spel. Hoppas det blir kanon!

Medlem

Även om det säkert kan bli ett bra spel så är jag fortfarande ledsen över vad de gör med alla gamla klassiska spel/spelserier :/ Är så trött på alla FPS som skyfflas ut.

OML
Medlem

Nice!(taggad)

Medlem
Skrivet av Odee:

Även om det säkert kan bli ett bra spel så är jag fortfarande ledsen över vad de gör med alla gamla klassiska spel/spelserier :/ Är så trött på alla FPS som skyfflas ut.

Fast vad vill du att man ska göra? Utveckla samma grafik och samma koncept som för en massa år sedan? Är väl bara att undvika det ifall man inte gillar det. :/

Medlem

det ser onekligen trevligt ut!

Inaktiv

tänker bara deus ex men det här ser roligt ut


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Usch och fy och blä.

Medlem

"Vi han lanseringstrailern!"? Sluta upp med era Aftonbladet-rubriker. Hur gamla är ni som skriver nyheterna egentligen?

Medlem
Skrivet av Craze:
Skrivet av Odee:

Även om det säkert kan bli ett bra spel så är jag fortfarande ledsen över vad de gör med alla gamla klassiska spel/spelserier :/ Är så trött på alla FPS som skyfflas ut.

Fast vad vill du att man ska göra? Utveckla samma grafik och samma koncept som för en massa år sedan? Är väl bara att undvika det ifall man inte gillar det. :/

Absolut inte. Tycker bara det är trist att de spel man älskade mest, just för hur de lades fram, djupet, nytänket osv, kommer tillbaks som något helt annat. Nu kan jag ju inte döma detta spelet på ett flertal av just dessa punkter då jag inte spelat det ännu men det ger mig ändå en viss sorg att tänka på t.ex. Syndicate eller Fallout och se sånna här spel.

Såg något vagt om Planescape Torment 2; ska det också bli ett FPS då?

Och jag säger inte "att det var bättre förr", jag saknar bara de gamla spelen som kändes mer "helhjärtade".

Medlem
Skrivet av Odee:
Skrivet av Craze:
Skrivet av Odee:

Även om det säkert kan bli ett bra spel så är jag fortfarande ledsen över vad de gör med alla gamla klassiska spel/spelserier :/ Är så trött på alla FPS som skyfflas ut.

Fast vad vill du att man ska göra? Utveckla samma grafik och samma koncept som för en massa år sedan? Är väl bara att undvika det ifall man inte gillar det. :/

Absolut inte. Tycker bara det är trist att de spel man älskade mest, just för hur de lades fram, djupet, nytänket osv, kommer tillbaks som något helt annat. Nu kan jag ju inte döma detta spelet på ett flertal av just dessa punkter då jag inte spelat det ännu men det ger mig ändå en viss sorg att tänka på t.ex. Syndicate eller Fallout och se sånna här spel.

Såg något vagt om Planescape Torment 2; ska det också bli ett FPS då?

Och jag säger inte "att det var bättre förr", jag saknar bara de gamla spelen som kändes mer "helhjärtade".

Troligtvis därför de inte ens släpper ett demo till PC för detta spel. Kommer sågas ihjäl och hängas på korset. Förstör Syndicate på det viset, väldigt sorgligt.

Medlem

Taggad, hoppas det är bra


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Odee:
Skrivet av Craze:
Skrivet av Odee:

Även om det säkert kan bli ett bra spel så är jag fortfarande ledsen över vad de gör med alla gamla klassiska spel/spelserier :/ Är så trött på alla FPS som skyfflas ut.

Fast vad vill du att man ska göra? Utveckla samma grafik och samma koncept som för en massa år sedan? Är väl bara att undvika det ifall man inte gillar det. :/

Absolut inte. Tycker bara det är trist att de spel man älskade mest, just för hur de lades fram, djupet, nytänket osv, kommer tillbaks som något helt annat. Nu kan jag ju inte döma detta spelet på ett flertal av just dessa punkter då jag inte spelat det ännu men det ger mig ändå en viss sorg att tänka på t.ex. Syndicate eller Fallout och se sånna här spel.

Såg något vagt om Planescape Torment 2; ska det också bli ett FPS då?

Och jag säger inte "att det var bättre förr", jag saknar bara de gamla spelen som kändes mer "helhjärtade".

Fast nu när du säger det så kan jag hålla med till 100. Jag trodde du var en sån där sliskig dude som säger "det var bättre för". För det var det verkligen inte. Det kallas nostalgi Tack för ditt inlägg dock. Bara jag som är lite trög att fatta saker ibland haha.

Medlem
Medlem
Skrivet av Odee:
Skrivet av Craze:
Skrivet av Odee:

Även om det säkert kan bli ett bra spel så är jag fortfarande ledsen över vad de gör med alla gamla klassiska spel/spelserier :/ Är så trött på alla FPS som skyfflas ut.

Fast vad vill du att man ska göra? Utveckla samma grafik och samma koncept som för en massa år sedan? Är väl bara att undvika det ifall man inte gillar det. :/

Absolut inte. Tycker bara det är trist att de spel man älskade mest, just för hur de lades fram, djupet, nytänket osv, kommer tillbaks som något helt annat. Nu kan jag ju inte döma detta spelet på ett flertal av just dessa punkter då jag inte spelat det ännu men det ger mig ändå en viss sorg att tänka på t.ex. Syndicate eller Fallout och se sånna här spel.

Såg något vagt om Planescape Torment 2; ska det också bli ett FPS då?

Och jag säger inte "att det var bättre förr", jag saknar bara de gamla spelen som kändes mer "helhjärtade".

Samtidigt som jag håller med dig om att de tappar sin originella charm vänder jag även på steken och säger att det är kul när franchise-breddningar sker, att man får uppleva en värld ur en annan synpunkt än den man såg allt genom för en massa år sedan.

Detta förutsatt att det görs bra, givetvis - som "avskräckande" jämförelse kan jag inte se mycket av det klassiska X-COM (UFO: Enemy Unknown heter det förresten) i det kommande XCOM-FPSet.

Syndicates mörka dystopiska miljö kan jag dock skönja i denna trailer ganska starkt, kommer man bara ihåg var den kommer ifrån, (de tidiga spelen mao) och ser detta spel som ett komplement till de tidigare snarare än en ersättning, kan det bli riktigt bra.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Ja, de ser ut att få till miljön helt ok, men jag är lite trött på FPS i allmänhet ska tilläggas. Känns om allt görs i första person för att det säljer bäst bland ungdomen. Det måste man ju också förstå men när man längtar efter uppföljare till sina gamla pärlor och får allt serverat i första person så blir det lite långtråkigt imo ^^

Medlem
Skrivet av Odee:

Ja, de ser ut att få till miljön helt ok, men jag är lite trött på FPS i allmänhet ska tilläggas. Känns om allt görs i första person för att det säljer bäst bland ungdomen. Det måste man ju också men när man längtar efter uppföljare till sina gamla pärlor och får allt serverat i första person så blir det lite långtråkigt imo ^^

Well put - hade gärna sett spel i mer oortodoxa upplägg.

Half-Life i RPG-form? (á la Fallout alt. Mass Effect)
Dune/Dune2/Dune2k/Emperor i 3PS/RPG? (á la Mass Effect-ish, hade gärna sprungit runt på Arrakis som en Fremen (i värsta fall Paul Atreides, även om han är något uttjatad vid det här laget) i stället för Shepard på Jorden ) Frank Herbert's Dune räknas inte.
Fallout RTS/RTT? (lite i stil med Dawn of War 2, kanske)
Mass Effect space sim? (á la Elite/Freelancer)
Homeworld space sim? (se ovan)

Finns mer udda idéer än ovan som leker med existerande världar och låter oss uppleva dem på nya sätt - hoppas att det görs mer bra sådant.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Är fett taggad för detta spel.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Det ser ut att ha blivit en besvikelse, ja. Men jag kommer antagligen spela det här, på ett eller annat sätt.


signatur

Imperator

Medlem

Det verkar faktiskt bättre och bättre jag har varit kritisk mot det förut. Dock gillar jag fortfarande inte att de inte följer de gamla spelns sätt att spela top-down. Men om man helt glömmer bort de gamla spelen och kollar på detta objektivt ser det hyffsat ut.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Inaktiv

Demot var ju under all kritik och faktiskt jättedåligt enligt mig. Hur pass mycket bättre har dom gjort spelet till release är ju frågan.

Medlem

I min mening kommer de alltid att vara de som hade chansen att återupprätta Syndicates ära men... gjorde det till ännu ett FPS... Väldigt besviken.

Medlem

You know I had my doubts, but Syndicate looks promising.
It's the future of gaming, you can't fight the future

Trailer-relaterade skämt å sido, detta blir att köpa på release (redan förhandsbokat). Testade demot och tyckte det var grymt kul, lite tråkigt i början men när man började låsa upp mods för vapen, sina förmågor etc blev det så mycket mer än den vanliga CoD-klonen, mer som Deus Ex fast med co-op
Självklart är det ett spel som bör avnjutas på svårare nivå (normal duger ej), där man måste arbeta tillsammans som ett team, så 2-3 vänner rekommenderas, sen lirar man på Hard eller svårare, och får jobba lite för att segra. Väljer man fel abilities, har en CoD-spelare som löper iväg och ska hora kills, eller bara är lite för offensiv, får snart hela laget njuta av att flyttas tillbaka till checkpoint
Har man ett bra lag med hyfsat smarta medspelare, kan man verkligen leva sig in, uppleva världen och ha sjukt kul, i co-op så klart
Som gammal Syndicate-spelare gillar jag absolut hur de lyckats ta ett gammalt spel och en gammal värld och förvandla det till något modernt utan att göra avkall på miljö, känsla eller förmågor och unika färdigheter. Visst, det är FPS men istället kan man lira co-op och avnjuta världen på ett närmare och mer detaljerat sätt. Det kändes fortfarande syndicate, bara lite nyare men fortfarande bekant

Medlem
Skrivet av Odee:

Och jag säger inte "att det var bättre förr", jag saknar bara de gamla spelen som kändes mer "helhjärtade".

Ah, på den tiden spel var spel och inte filmer, fps var utan coversystem, Dante inte var emo och dog man fick man börja om från början


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Blir säkert jäklit skoj detta men oavsett så lär man lägga ned alla andra spel när Diablo 3 väl släpps!

Medlem

Återigen ser vi tecken på där tanke och handling INTE går hand i hand!

1. Miljön är snarlik Deus Ex så det skriker om det, grafiken är medioker om man nu ser till det stora hela,.
Bilduppdateringen rycker och handlingen är inte speciellt rolig den heller.

2. Man kan inte förstöra sin miljö, slå ut ljuskällor eller skjuta fienden genom väggar och dyl
3. Vapnen saknar balans och AI eller NCP springer bara handlöst omkring!
4. Saknar inställningar för skärmen, då flera ofta sitter i soffan och lirar, Texten är MINIMAL, går knappt att läsa
5. Tar inte så långt att spela igenom även för en "Casual" spelare, inga direkta tankenötter heller som främjar till ett längre och utmanande spel.

Faktum är att jag tycker detta är ett bottennapp, om man jämför med Deus EX, Vanquish eller Binary Domain

Starbreeze kunde gjort detta till ett mkt mkt bättre spel, men är man förvånad när EA är med i bilden, knappast nej!

1. Mass Effect 1,2,3
2. Deus EX
3. Vanquish
4. Binary Domain
5. Syndicate

/DT


signatur

Denon / Pioneer

1
Skriv svar