Rockstar överväger L.A. Noire 2

Robot
Rockstar överväger L.A. Noire 2

"Räkna inte ut möjligheten till ytterligare ett spel i L.A. Noire-serien i framtiden", säger Rockstar.

#rockstar


Medlem
Rockstar överväger L.A. Noire 2

JA! älskade första, även fast det itne var som andra spel, vill hitta onödiga saker rotera på..


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

L.A. Noire var ju underbart, jäkligt synd att Team Bondi gick i konkurs..

Medlem

JA! Vill ha mer av det. Det jag hoppas mest på är typ Miami Vice Noire. Inte nödvändigtvis licensspel, men 80tal, Miami, musiken och inte minst högvis med droger!


signatur

// Bacon <3

Medlem

har ej spelat första, men skall göra det snarast. Inhandlade det på steam för en tid sedan.

Medlem

Blev oerhört besviken på det första, snacka om att förstöra en underbar idé. Fast kanske dumt att inte vilja ha en tvåa; de kanske gör saker rätt den här gången?

Spelet var underbart på Xbox 360! Men ska nog skaffa till datorn nån dag tror jag....

Medlem
Skrivet av båtsman:

Blev oerhört besviken på det första, snacka om att förstöra en underbar idé. Fast kanske dumt att inte vilja ha en tvåa; de kanske gör saker rätt den här gången?

Haha, asså kommer säkert ångra det här men: Vad var så otroligt hemskt med ettan?

Medlem
Skrivet av Zakkkke:
Skrivet av båtsman:

Blev oerhört besviken på det första, snacka om att förstöra en underbar idé. Fast kanske dumt att inte vilja ha en tvåa; de kanske gör saker rätt den här gången?

Haha, asså kommer säkert ångra det här men: Vad var så otroligt hemskt med ettan?

Blev besviken som fan på slutet. Samma sak med RDR.

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av Nemo:

OJA! Tog 2 dagar efter release innan jag hade kör igenom spelet. Nu har det fått ligga och gotta till sig så man hunnit glömma små-detaljerna och det är fortfarande helt sjukt kul.

Ge oss en uppföljare, va fan är det att en fundera på liksom?

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Spelet var underbart på Xbox 360! Men ska nog skaffa till datorn nån dag tror jag....

Tyckte inte skillnaden pc konsol var enorm.


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag älskade första spelet, men finns ju helt klart delar som kan förbättras eller justeras. Därav skulle en uppföljare kunna bli väldigt intressant om det görs rätt med med mycket själ och hjärta.

Medlem
Skrivet av Zakkkke:

Haha, asså kommer säkert ångra det här men: Vad var så otroligt hemskt med ettan?

Om du med ångrar menar att jag skulle vara en fanboy som rabiat klagar på någonting hoppas jag att du inte ska få dina farhågor infriade. Ska försöka vara så tydlig som möjlig, men som med det mesta när det gäller åsikter om spel finns det inte riktigt någon logik i det hela utan det rör sig mest om en känsla man får när man spelar. Det jag inte gillade kanske var precis vad du gillade osv. Men ett försök att förklara varför jag inte föll för spelet:

Jag såg fram emot spelet, men hypade det inte särskilt. När jag väl började spela tyckte jag att det verkade bra: det var snyggt, kontrollerna var inte dåliga och ansiktsanimationerna var riktigt snygga. Det var spännande att gå omkring på brottsplatsen och leta ledtrådar för att försöka sätta ihop pusslet.

Så första delarna var alltså bra. Efter ett tag började det dock bli återupprepande; kändes som att man fick göra ungefär samma sak hela tiden. Sedan tycker jag att trovärdigheten började försvinna: Först råkade min kompis som jag spelade med arrestera fel person och vi fick århundradets utskällning – för att i nästa scen bli hyllade och befordrade. Vad hände där? Jag förstår att det var en historia som skulle berättas, men den hade varit mer intressant om den haft kvar den interna logiken och att ens val och eventuella misstag faktiskt gjort någon skillnad.

Det var inte bara där trovärdigheten försvann, utan även i historien och framför allt karaktärsutvecklingen; det kändes som att Phelps förändrades på ett sätt som inte hängde ihop med hur karaktären presenterats från början. Visst, ett porträtt ska utvecklas och förändras,

men det kändes till exempel inte alls som Phelps grej det där med sångerskan. Jag satt och väntade på att han skulle avslöja att han bara gjort det för att sätta dit någon eller något dylikt.

Efter ett tag spelade jag bara för att få reda på slutet, ett sätt att spela jag inte tycker om. Det kändes meningslöst,

framför allt någon gång efter att man jagat mördaren över hela stan i en riktigt rolig episod, för att sedan få reda på att det är en högt uppsats bror och att nu glömmer vi det och så nästa dag är man tillbaka på jobbet som vanligt

. Det var inte roligt längre helt enkelt. Det var inte jag som spelade längre, utan jag kunde lika gärna ha kollat på en film som inte hänger ihop. Sen tyckte jag att slutet var tråkigt.

Det började alltså väldigt bra, men gick utför. Det kändes nästan som att de försökte få ihop en större produkt än vad de hade material till. Spelet hade väldig potential men slarvade bort den på vägen. Om de nu gör en tvåa hoppas jag att de förvaltar idén bättre, ingen vore gladare än jag!

EDIT: Angående slutet: såg en kommentar ovan om RDRs slut också. Det tyckte jag var skitbra, det kunde egentligen inte ha slutat på något annat sätt. Där blev jag riktigt arg när det hände, kände verkligen för karaktären. Det var det som var problemet med slutet i LA Noire: jag brydde mig inte, det kunde ha slutat precis hur som helst.

EDIT igen: Rättade till några spoilertaggar.

Medlem

Jag kan inte säga hur bra LA Noire 1 är. Jag får inte ens igång mitt spel. Spelet är fast beslutet att inte fortsätta ladda utan fastnar vid "syncroniseringen". Jag kommer inte förbi laddningsrutan. Det är PC versionen jag har.

Jag vet att det är massor som har samma problem. Jag hoppas verkligen inte att detta bekymmer följer med 2:an om det släpps.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

L.A. Noire är ett fantastiskt bra spel

Medlem

Kul med snut spel.. Men vill se mer djup i spelet.
3 svar att välja mellan hela tiden varav ett rätt, ett halv-rätt-fel, ett fel. Spelade ju inte ens nån roll om man svarade fel, spelet fortsatte ju ändå.
Sen ledtrådar, är väl roligare när man hittar en ledtråd själv än att gubben i stort sett går och pekar vart man ska gå och leta. Sen om det inte va tillräckligt lätt, så låter det *pling* när man är nära.

LA Noire va ballt, men riktigt tråkigt.

Medlem
Skrivet av Mack:

Kul med snut spel.. Men vill se mer djup i spelet.
3 svar att välja mellan hela tiden varav ett rätt, ett halv-rätt-fel, ett fel. Spelade ju inte ens nån roll om man svarade fel, spelet fortsatte ju ändå.

Det håller jag med om.

Citat:

Sen ledtrådar, är väl roligare när man hittar en ledtråd själv än att gubben i stort sett går och pekar vart man ska gå och leta. Sen om det inte va tillräckligt lätt, så låter det *pling* när man är nära.

Detta gick ju dock att stänga av.

Medlem

Jag vill hemskt gärna ha en uppföljare, dock en pc version som inte är låst till 30 fps den här gången


signatur

Game long and prosper

Medlem

RIP Team Bondi, men spelet äger hårt! ;D


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

1
Skriv svar