Schafers nya äventyr också till Mac och Iphone

Robot
Schafers nya äventyr också till Mac och Iphone

Privatfinansierade Double Fines Adventure släpps till Windows, Mac, Linux, Ios och Android samtidigt som det översätts till en drös olika språk. Så går det när man får in bra mycket mer pengar än tänkt.

#double-fine-productions, #adventure


Schafers nya äventyr också till Mac och Iphone

Go for it!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Can't wait!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Fan vad grymt! Kör på!

Medlem

la 100$ som sponsring. ska bli intressant o se hur det här har för inverkan på industrin.


signatur

God is dead

Medlem

Kan kanske bli ett köp. Jag har otroligt lätt för att bli såld på äventyrs-spel.

Medlem

Gav dem 15 dollar, ska bli riktigt intressant att se hur spelet artar sig.
För övrigt älskar jag tillvägagångssättet. Den här direkta gamerdemokratin bevisar att äventyrsgenren aldrig dog ut, den har bara legat i dvala.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Extremt läckert. Jag har spelat nästan alla "deras" spel (börjar komma upp i åren nu...)
Nu kommer jag spåra ur men jag kommer köpa ipad3 om ryktena stämmer. Sitter och fantiserar om att det skulle kunna väga 5-7gb (högupplösta bilder, därav storleken) men ligga skönt i soffan med en ipad3 på bröstet och småfnissa i 1 veckas streck. Ser fram emot det.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Den här direkta gamerdemokratin bevisar att äventyrsgenren aldrig dog ut, den har bara legat i dvala.

Ja, det där med "dog ut" är bara en myt. Snarare är det viljan att göra bra spel som har dött ut då de stora spelbolagen anpassar sina spelkoncept för den minsta gemensamma nämnaren: den stora mängd trailertrash och lowbrows som tillkommit i spelardemografin under de senaste 10-15 åren genom Microsoft- och Sony-konsolernas stora genomslag samt nu även via smartphones.

Denna typ av människor hade aldrig ens satt sig vid en dator för att spela ett intrikat äventyrsspel i början på 90-talet: datorer var ju för datanördar och en sån kunde man ju inte vara. Och dessutom hade de tröttnat efter fem minuter då det inte funnits en stor röd pil som pekar exakt var de skall gå och vad de skall göra.

Men ja, nu ser vi vad som händer när spelarna helt plötsligt får rösta med pengarna istället för att låta marknadsföringsfolk välja ut de genrer som säljer bäst till grottmänniskor och stänga ute alla andra

Medlem

Gav en liten slant ska bli roligt med en beta fas.

Medlem

"Till MAC och iPhone" ..och (vissa)Android.
Är nyfiken på vad det kommer bli för spel riktigt.

Inaktiv

Pledge'd!

Ser fram emot ett nytt äventyrsspel med Schafer vid rodret. Äventyrsgenren verkar sakta men säkert vara på väg tillbaka och det gläder mig extremt mycket eftersom att jag i princip har vuxit upp med dom spelen.

Glömmer aldrig när jag satt och sträckspelade Monkey Island 1 & 2 över ett sommarlov. På den tiden fanns inte möjligheten att på 3 sekunder googla "monkey island walkthrough" och sen ta sig vidare från där man fastnat i spelet. Nej, om du så fick sitta i 3 dagar för att ta dig vidare så var du tvungen att komma på lösningen själv (eller med hjälp av att läsa Göran Fröjdhs svar i High Score...).

Good times.

Det gör otroligt ont i mig att Apple kommer att tjäna pengar på detta när det säljs till iPhone.. som att äta en väldigt god måltid, och så hittar man hårstrån och naglar i den. Jaja, det får det vara värt.

Medlem

Ska bli intressant och se hur det tillslut blir, för det är inte ofta en spelstudio idag får chansen att utveckla något på egen hand utan dryga utgivare som sätter käppar i hjulet. Visserligen ingen garanti att spelet blir bra för det men det ökar ju åtminstone chanserna rejält för att vi får se något utöver det vanliga.

Medlem

"– Vi är stolta att tillkännage att vi kommer utveckla till PC, Mac, Linux, iOS och Android! Utöver Steam-koder kommer vi även erbjuda DRM-fria versioner."
Äntligen, en native Steam-klient till Linux! (Jag vet, I wish - dream on).

1
Skriv svar