Endast Modern Warfare 3 slog Skyrim förra året

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Skyrim är PC-spelarnas hämnd på den konsollifierade spelmarknaden. Det visar så tydligt hur framgångsrikt en AAA-titel kan göras för PC och hur väl spelare över hela världen tar emot det. Att de sedan öppnade upp det för hela den fantastiska mod-communityn och hur de visar engagemang för detta gör inte saken sämre.

Jag köpte det till konsol

Medlem

Jag köpte det och ångrar det. Ett sandbox-äventyr där man tråkas ut av strider, irriterar sig på användartypsnitt, och hoppar över alla onödiga dialoger om ingenting.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

StrongBad skrev:
Skyrim är PC-spelarnas hämnd på den konsollifierade spelmarknaden. Det visar så tydligt hur framgångsrikt en AAA-titel kan göras för PC och hur väl spelare över hela världen tar emot det. Att de sedan öppnade upp det för hela den fantastiska mod-communityn och hur de visar engagemang för detta gör inte saken sämre.

Du vet att Skyrim portades från konsol och inte tvärt om, va?

Medlem
Skrivet av Zelzahim:

StrongBad skrev:
Skyrim är PC-spelarnas hämnd på den konsollifierade spelmarknaden. Det visar så tydligt hur framgångsrikt en AAA-titel kan göras för PC och hur väl spelare över hela världen tar emot det. Att de sedan öppnade upp det för hela den fantastiska mod-communityn och hur de visar engagemang för detta gör inte saken sämre.

Du vet att Skyrim portades från konsol och inte tvärt om, va?

Det mer korrekta är PC -> Konsol -> PC då de påbörjade utvecklingen med PC som huvudplattform för att sedan ändra till konsol och sen porta till PC.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Skyrim är PC-spelarnas hämnd på den konsollifierade spelmarknaden. Det visar så tydligt hur framgångsrikt en AAA-titel kan göras för PC och hur väl spelare över hela världen tar emot det. Att de sedan öppnade upp det för hela den fantastiska mod-communityn och hur de visar engagemang för detta gör inte saken sämre.

Är du galen? Skyrim är tamejfan mer konsollifierat än många andra spel ute på marknaden, inklusive MW3.

Hela spelet stinker Xbox 360. Om du inte ser det så undrar jag i vilken "pc-spelsvärld" du rör dig i.

Medlem

Tänk hur buggfritt det hade varit om man inte blandat in PC i det hela...

Skrivet av spritarn:
Skrivet av StrongBad:

Skyrim är PC-spelarnas hämnd på den konsollifierade spelmarknaden. Det visar så tydligt hur framgångsrikt en AAA-titel kan göras för PC och hur väl spelare över hela världen tar emot det. Att de sedan öppnade upp det för hela den fantastiska mod-communityn och hur de visar engagemang för detta gör inte saken sämre.

Är du galen? Skyrim är tamejfan mer konsollifierat än många andra spel ute på marknaden, inklusive MW3.

Hela spelet stinker Xbox 360. Om du inte ser det så undrar jag i vilken "pc-spelsvärld" du rör dig i.

Har dom fixat menyerna till PC-versionen nu?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Själv mår jag lite dåligt av likheterna mellan fallout3 å skyrim(har bara provat skyrim inte köpt)..........mest för att jag spela fallout3 tills jag ville spy å lite till.........

Medlem

Men alla har väl sin smak, inget fel med det. MW3 är väl också ett spel som kräver mindre tanke, du kastas in i en värld, väljer vapen och börjar skjuta. Ingen story, ingen bakgrund, inga moraliska val om vad du gör är rätt eller fel. Dvs allt som Skyrim och många andra spel har. Spel som ger dig ett val utöver att välja på vilket sätt du ska ta död på någon.

Skyrim kräver ju också sin hårdvara vilket säkert fungerar bland oss som har egen ekonomi, de yngre spelarna får dras med vad de har och då funkar nog MW3 bra då det har betydligt lägre systemkrav.

Folk ger spel för lite tid numera, de vill ha allt serverat och färdigtuggat. Spelen ska numera visa dig hur man rör sig "rör dig åt höger, hoppa!", de skall visa dig hur man skjuter "tryck X för att skjuta, Y för att äta granat" och de skall visa dig vart du skall gå "gå dit, nej inte dit *stort You're leaving mission area-meddelande*. Annat var det förr när man faktiskt fick upptäcka spelet själva. Nu ska allt vara automagiskt och så enkelt som möjligt. Tack för det era tålamodslösa småglin :).

@MakkeK: ja eller hur, det är ju helt okänt numera att konsollspel får några som helst patchar...

@bjosarn: Blir så när man inte orkar sätta sig in i storyn och sin karaktär. Mycket enklare att bara kastas in i valfri multiplayermap, ges ett vapen i näven och att någon pekar vart fienderna är va?

Medlem

Hur många "faktiskt" kan man faktiskt få plats med i en artikel?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av spritarn:
Skrivet av StrongBad:

Skyrim är PC-spelarnas hämnd på den konsollifierade spelmarknaden. Det visar så tydligt hur framgångsrikt en AAA-titel kan göras för PC och hur väl spelare över hela världen tar emot det. Att de sedan öppnade upp det för hela den fantastiska mod-communityn och hur de visar engagemang för detta gör inte saken sämre.

Är du galen? Skyrim är tamejfan mer konsollifierat än många andra spel ute på marknaden, inklusive MW3.

Hela spelet stinker Xbox 360. Om du inte ser det så undrar jag i vilken "pc-spelsvärld" du rör dig i.

Har dom fixat menyerna till PC-versionen nu?

Du kan ladda hem moddar som fixar det men i omoddat så är det fortfarande förjävligt. Skyrim är så uppenbart anpassat efter handkontroll att det är helt otroligt.

Att spelet storleksmässigt också landar på en dvd-skiva (xbox360-anpassning någon?) och directx9-grafik gör det bara än mer tydligt.

Sen är det klart att du kan ladda hem mods o skit som gör spelet mer pc-vänligt men det ska inte behövas. Bethesda pissar på pc-spelare när dom inte ens gör en sådan pytte-ansträngning som att ändra menysystemet för pc-spelare utan antar kallt att folk ska bli så missnöjda att dom gör det själv. När dom sedan släpper "högupplösta texturer" 3 månader efter spelsläpp som i princip inte gör någon skillnad alls och blir utklassade av fristående moddar så skvallrar det om inställningen på deras kontor.

Ubisoft börjar definitivt få konkurrens som mest pc-fientliga spelföretaget

12
Skriv svar