Guild Wars 2 kanske till konsol

Robot
Guild Wars 2 kanske till konsol

ArenaNet utlovar att det inte kommer påverka pc-utgåvan. Massivt testande av liret (till pc!) är att vänta i mars eller april.

#ncsoft, #arenanet


Medlem
Guild Wars 2 kanske till konsol

GW Insider gjorde en höna av en fjäder med det hela.

Utvecklarna har sagt ett antal gånger att de har ett litet team som utforskar möjligheter som de nu spammar över hela Twitter med. Ingenting är bekräftat eller faktiskt bestämt.

En annan sak är också patchar. De släpper fortfarande massor av patchar varje månad till Guild Wars 1. Patchar till konsoler kostar 40 000 dollar, det skulle bli en dyr historia.

Medlem

Vore grymt att spela på konsol, ett MMORPG även om det är PC som gäller!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Någon som vet om GW 2 kommer till steam?

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Någon som vet om GW 2 kommer till steam?

Jag hoppas det iaf! Guild Wars finns ju där, så förhoppningsvis dyker även tvåan upp sen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Men hur ska de göra det?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Friberg:

GW Insider gjorde en höna av en fjäder med det hela.

Utvecklarna har sagt ett antal gånger att de har ett litet team som utforskar möjligheter som de nu spammar över hela Twitter med. Ingenting är bekräftat eller faktiskt bestämt.

En annan sak är också patchar. De släpper fortfarande massor av patchar varje månad till Guild Wars 1. Patchar till konsoler kostar 40 000 dollar, det skulle bli en dyr historia.

Det här med 40 tusen dollar hit och dit kan diskuteras jag tror de finns många sätt att få ner dom här priserna.

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av raefzm88:

Någon som vet om GW 2 kommer till steam?

Jag hoppas det iaf! Guild Wars finns ju där, så förhoppningsvis dyker även tvåan upp sen.

same.

Medlem

Kommer guildwars 2 komma till konsol tror jag att det kmr floppa precis som DC Universe gjorde, allt kommer vara förenklat för att en non social environment, förenklad chatt osv pågrund av att det går inte direkt skriva och sånt med en konsol dosa unless man spelar med mus och tagentbord till sin konsol men hur många gör verkligen det?

Valet finns ju också att släppa två olika klienter vilket jag tror skulle var bäst så vi som spelar PC får en advancerad chat och mer utvecklat system för oss med mus och tagentbord!

Medlem
Skrivet av Friberg:

En annan sak är också patchar. De släpper fortfarande massor av patchar varje månad till Guild Wars 1. Patchar till konsoler kostar 40 000 dollar, det skulle bli en dyr historia.

Jag är 100% pc gamer och inte insatt i konsol, men kostar det så mycket? Är det vad de får betala för att få ut patchen på ps3/360's eh..."stores" eller vad de nu heter där...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

ArenaNet har ett litet team som utforskar möjligheten till GW2 på konsol, men INGENTING ÄR FASTSTÄLLT och de jobbar 100% på huvudspelet (PC)

Källa: http://www.guildwars2guru.com/forum/showpost.php?p=1115202&po...

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Friberg:

En annan sak är också patchar. De släpper fortfarande massor av patchar varje månad till Guild Wars 1. Patchar till konsoler kostar 40 000 dollar, det skulle bli en dyr historia.

Jag är 100% pc gamer och inte insatt i konsol, men kostar det så mycket? Är det vad de får betala för att få ut patchen på ps3/360's eh..."stores" eller vad de nu heter där...

Ja, enligt Tim Schafer själv, vilket är ganska sjuk summa för en patch. Men förklarar också varför spel som TF2 inte uppdateras till konsol.

Medlem

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAIL!

Medlem

Så länge detta inte påverkar PC-versionen över huvud taget bryr jag mig inte inte ett smack.

Medlem

Rolig ide att man börjar släppa mmos på konsoler. Kör dom inte cross servers och det inte påverkar PC versionen på något vis kan jag inte säga att jag är emot det. Bra för dom som är mer konsol än PC


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Kul att även dessa PC-utvecklare börjar tänka på konsolerna!

Medlem
Skrivet av White:

Kul att även dessa PC-utvecklare börjar tänka på konsolerna!

Nej...

Medlem

Är inte orolig för PC versionen, den verkar nästan vara klar & på inget sett ner dummad för att matcha konsoller, blir snarare så att de tar så mkt de kan av PCversionen och försöker få med till konsol, Och jag tror knappast på integrerade pc/konsol servrar, men det ska bli spännande att se vad de kommer upp med. Blir kanske så att jag köper ett ex till PS3an oxå, mest för skojs skull.
Fattar inte riktigt hur det ska gå till, men orka textchatta med folk via konsol utan keybord? nee! får bli voice komunikation isf.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Friberg:

En annan sak är också patchar. De släpper fortfarande massor av patchar varje månad till Guild Wars 1. Patchar till konsoler kostar 40 000 dollar, det skulle bli en dyr historia.

Jag är 100% pc gamer och inte insatt i konsol, men kostar det så mycket? Är det vad de får betala för att få ut patchen på ps3/360's eh..."stores" eller vad de nu heter där...

Ja, enligt Tim Schafer själv, vilket är ganska sjuk summa för en patch. Men förklarar också varför spel som TF2 inte uppdateras till konsol.

Snarast så handlar det om vad hela processen kostar, inte kostnaden för att skicka en patch till MS/Sony. Alla spel får iaf på xbox släppa fritt antal kritiska patchar helt gratis (0kr) och 3-5st "vanliga" patchar, helt gratis. Sen kostar patcherna efter det, beroende på storlek och mängd, men inte några 40 lök.
Dessutom får man om man släpper DLC (vilket alla ändå gör) släppa nya patcher, helt gratis igen. Anledningen att det kostar är att spelutvecklarna ska göra bra, rejäla patcher som fixar saker, inte bara spamma småfixar. Men Bethesda har ju släppt ett stort antal patcher till samtliga spel och de klagar inte, konstigt va?
Tror nog Tim Schafer bara gnäller för att få uppmärksamhet och för att han är emo för att hans konsolspel floppat, vilket är föga förvånande då de varit godkända men inte mer.

Medlem

Fick en orolig känsla i magen. Men efter att skummat runt lite på GW2-bloggen verkar det inte vara så farligt. Ett väldigt litet antal personer sitter och "ser över" möjligheter.

(Samtidigt har man ju skiten med BF3 bakom sig där EA/DICE rent ut sagt betedde sig som svin och ljög under hela utvecklingen - tills någon månad innan release.)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

änklingen ett spel som portas från PC till konsol och inte tvärt om.
Fast det blir nog PC för min del ändå Undarom konsol och PC kommer spela i samma värld? tror inte det & hoppas inte det skulle bli problem med PvP


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Åh, ännu mer som konsolen förstör. Anledningen till att betan inte redan är ute= Konsol alltså. Värdelös plattform. Tur att LOL finns, en bransch som konsol ännu inte förstört

Medlem
Skrivet av firsov:

Åh, ännu mer som konsolen förstör. Anledningen till att betan inte redan är ute= Konsol alltså. Värdelös plattform. Tur att LOL finns, en bransch som konsol ännu inte förstört

Nej, de spekulerar med en liten grupp OM de ska göra en version till konsol som släpps senare.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Sensations journalistik, inget att se här.

Allt för att en kyckmongo sida vill få träffar så rapporterar resten det som fulla fakta för att också få träffar.

Skrivet av toast:

Nej, de spekulerar med en liten grupp OM de ska göra en version till konsol som släpps senare.

Kan påminna om att VARTENDA MMO denna generationen har gjort samma sak, och vi ser ju många MMO på konsoll eller hur? Nej, just det.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av toast:

Nej, de spekulerar med en liten grupp OM de ska göra en version till konsol som släpps senare.

Kan påminna om att VARTENDA MMO denna generationen har gjort samma sak, och vi ser ju många MMO på konsoll eller hur? Nej, just det.

Va? och näe, DC online och några få till, än så länge..
Men vad hade varenda MMO i denna generation gjort? spekulerat hurvida de kan släppa till konsol? givetvis vill alla företag tjäna pengar!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv
Skrivet av joffjoff:

änklingen

änkling

man, vars hustru eller partner har avlidit, och som inte är omgift

Synonymer: änkeman

Skrivet av toast:

Va? och näe, DC online och några få till, än så länge..
Men vad hade varenda MMO i denna generation gjort? spekulerat hurvida de kan släppa till konsol

Warhammer Online
http://www.realpoor.com/Question_about_Warhammer_Online_conso...

Age of Conan
http://www.thatvideogameblog.com/2010/02/22/age-of-conans-con...

World of Warcraft
http://www.g4tv.com/thefeed/blog/post/703047/blizzard-thinks-...
he-time-prospects-dim/

Star Wars the Old Republic
http://www.joystiq.com/2008/10/22/console-version-of-star-war...

Hört att de alla, plus Aion, Rift, Tera, champions online etc. etc. finns på konsol. Investor prat och sensationsjounralistik från alla håll, inklusive FZ.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av toast:

Va? och näe, DC online och några få till, än så länge..
Men vad hade varenda MMO i denna generation gjort? spekulerat hurvida de kan släppa till konsol

Warhammer Online
http://www.realpoor.com/Question_about_Warhammer_Online_conso...

Age of Conan
http://www.thatvideogameblog.com/2010/02/22/age-of-conans-con...

World of Warcraft
http://www.g4tv.com/thefeed/blog/post/703047/blizzard-thinks-...
he-time-prospects-dim/

Star Wars the Old Republic
http://www.joystiq.com/2008/10/22/console-version-of-star-war...

Hört att de alla, plus Aion, Rift, Tera, champions online etc. etc. finns på konsol. Investor prat och sensationsjounralistik från alla håll, inklusive FZ.

Jo nog är det så att alla undersöker om det finns mer pengar att tjäna.. Men mitt citat som du citerade först var svar på angående hurvida konsolandet förstör för PC, dvs om Konsolversionen är det som håller PC Betan tillbaka, och det var det jag sa Nej till.

Har inte påstått att det är unikt av dem att fundera på konsolmarkanden. Tycker de borde låta bli för jag ser inte riktigt hur det ska kunna bli bra med de kontroller som finns för konsol. Har inget mot att bli överbevisad dock så om det släpps till PS3 så skulle jag nog testa det där också.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

1
Skriv svar