Visionerna bakom Kingdoms of Amalur: Reckoning

Robot
Visionerna bakom Kingdoms of Amalur: Reckoning

Lyssna på när nyckelpersonerna Ken Rolston, R.A. Salvatore och Todd McFarlane diskuterar hur de resonerade kring utvecklingen av det färska äventyrsrollspelet.

#kingdoms-of-amalur-reckoning


Medlem
Visionerna bakom Kingdoms of Amalur: Reckoning

Tycker striderna är riktigt jävla bra i detta spel! Men förutom det så är det rätt B.

Synd att så många sajter och spelare ger spelet bra betyg för då kommer dom ju säkert inte ändra så värst mycket om dom gör ett till spel...

Moderator | Testpilot

Rätt mycket skräp om du frågar mig. Tycker inte ens striderna är så intresanta. Kanske är hur du gör med det? Jag kunde bara spamma min combo med daggers genom hela spelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ja, man kan spamma sig igenom spelet med en knapp, men det kan man med alla skjutspel och väldigt många RPGs med. Sedan gör man inte det om man vill ha lite kul. Det låter besynnerligt, jag vet, men försök variera er lite. Prova andra vapen, etc.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jelen:

Ja, man kan spamma sig igenom spelet med en knapp, men det kan man med alla skjutspel och väldigt många RPGs med. Sedan gör man inte det om man vill ha lite kul. Det låter besynnerligt, jag vet, men försök variera er lite. Prova andra vapen, etc.

Att jämföra med ett FPS var ju lite.. xD

Skulle gärna prova ny vapen om jag inte behövde specca om helatidne för att behöva göra mer skada och dyligt med ett specifikt vapen. Förstår bara inte det i det här spelet.. Hade det haft multiplayer och PVP hade jag varit med fast med det. Hellre att man hade blivit bättre med ett vpane ju mer du använder det isåfall.

MMO skit i SP form. Nej tack.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

När jag spelade demot så kändes det hela meh... inklusive själva stridssystemet, ogillar valet av grafisk stil också...

Mina förhoppningar var dock att storyn blir bra eventuellt och att karaktärerna blir lite mer... intressanta och levande.

Så fast att jag hade massa "me not like" moment när jag spelade, så tänkte att jag kan köpa detta eventuellt senare när det är billigare för kanske storyn är bra iaf... men tydligen så hör jag mycket att det inte är något bra det heller.

Medlem

Ett gör om gör rätt kanske är på sin plats.

Medlem

nä, som att spela ett 7 år gammalt mmo (håller namnet borta!) fast sämre. och offline.. på private server.

Medlem

Kingdoms of Crash.

Bedrövlig kvalitet, spelet kraschar konstant på 360 (och jodå, alla andra spel - och det är några stycken - funkar kanon, så det är definitivt inte hårdvaran). Får hoppas att de patchar ihop det någon gång.

Medlem

Jag har haft galet kul med det sedan jag gav det en chans. Massa vapen att välja mellan ifall man så vill, härliga miljöer även om dom rätt ofta ser utdaterade ut, och tyvärr så händer det såklart att dom återanvänder material lite väl uppenbart.

Det jag saknar är en ordentlig utmaning, som många påstår så måste man själv skapa det. Jag kan lätt springa rakt in och hacka ner alla fiender varenda gång med det mest effektiva vapen jag har för tillfället, men tycker personligen det är kul att försöka sig smyga på fienden istället för lite stealth action.
Har inte dött en enda gång på hard hittills, och då har jag dessutom spridit mina points hej vilt bland dom olika skill träden, då jag gillar att kunna göra lite av varje. Men jag skulle våga gissa på att jag blir långt ifrån lika stark som en ren magiker/krigare/ninja. Men, så har det varit i många hack n slash RPG's dess för innan, precis som wizards alltid varit imba i biowares spel.

Storyn vet jag inte vad jag ska säga, jag tycker världen är intressant med alla dess raser och historia, så för mig funkar det. Men visst fan är det en generic evil guy som man är ute efter i slutändan, precis som alla andra RPG spel någonsin.

Håller också med om att det ofta inger en känsla av en singleplayer mmorpg värld, specielt hur man springer runt och plockar på sig massa quests som man hittar i nån byhåla etc, och deustom känns världen väldigt zon indelad, på ett dåligt sätt. Inte alls lika öppet som Skyrim, men å andra sidan känns det häller inte som man någonsin springer runt i genererad öde mark.

Jag skulle inte vilja sätta ett betyg på det, då det helt enkelt beror på vad man är ute efter och vad man tycker är kul. Personligen tycker jag om det skarpt, å grötar gärna ner mig i all dialog och text för att få veta mer, samt vänder på varje sten och frivilligt byter vapen med jämna mellanrum för att göra det hela mer omväxlande. Men vill man bara köra power game så tror jag inte man får ut mycket, om nånting alls av spelet.

Medlem

Älskar spelet! < 3

Medlem

Spelade demot... Was not impressed men tänkte what the hell och köpte det ändå, början var sisådär men efter ett tag börja ju en bättre story och blev bättre. Är fortfarande inte impressed men tycker det är kul att spela och riktigt tight kontroll helt enkelt bra gameplay.
Hoppas de fortsätter och lägger till nya grejer och annorlunda saker quests mounts mm..
Sen när det blir dax för 2an så jäklar i d

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Jelen:

Ja, man kan spamma sig igenom spelet med en knapp, men det kan man med alla skjutspel och väldigt många RPGs med. Sedan gör man inte det om man vill ha lite kul. Det låter besynnerligt, jag vet, men försök variera er lite. Prova andra vapen, etc.

Att jämföra med ett FPS var ju lite.. xD

Skulle gärna prova ny vapen om jag inte behövde specca om helatidne för att behöva göra mer skada och dyligt med ett specifikt vapen. Förstår bara inte det i det här spelet.. Hade det haft multiplayer och PVP hade jag varit med fast med det. Hellre att man hade blivit bättre med ett vpane ju mer du använder det isåfall.

MMO skit i SP form. Nej tack.

Jo det är ju JÄTTE många MMOs som har samma combat-system... SUCK!

Jag har spelat 11h nu och är jätte-nöjd!
Ett av de bättre RPGs som släppts på senaste tid.
Det är mer icke-linjärt än FF13, vilket är bra!
Det är inte så stort och öppet som Skyrim, vilket, tro det eller ej, också är bra

Medlem

Hej och hopp!

På FZ tyckte vi att spelet var sisådär, men inget märkvärdigt. - Japp ni failade något enormt, sluta skriv om vad ni tyckte om spelet i nyheterna, annars blir det fler kommentarer i framtiden =]

För övrigt var det en väldigt intressant video, man märker verkligen den tiden de har lagt ner på denna fantastiska RPG, det känns så otroligt bra att de valde att göra detta spel år 2012 där de allra flesta utvecklare pumpar ut liknande spel år efter år och mjölkar ut en IP tills dess att man blir helt less. Amalur känns som frisk luft bland alla skräpspel ärligt talat.

Medlem

Alltså jag måste få säga en sak här: Det har varit mycker + och - med detta spelet o jag personligen har inte prövat det än MEN dom som klagar på att spelet har utdaterad grafik så betyder inte grafiken allt... Crysis 1 & 2 är enormt snygga grafiskt sett men jag tyckte båda va skitspel. Skyrim, riktigt välgjort spel, också oerhört tråkigt spel. Minecraft är verkligen inte ett vackert spel, men hur många va det som spelade det igen? Terraria? WoW gillar jag inte längre men dom har fortfarande en fanskara på några mille. O då tycker jag personligen att Rift va ett mycket bättre spel för att vara så ung. Vissa här klagade på fightingen (Igen jag har inte provat) men då antar jag att God of War, Castlevania - Lord of Shadow, Dante's inferno också va skitspel då? För mer buttonmashing blev det ju inte än så och DON'T get me started på "storyn" i God of War...
Jag tycker att man ska ta varje spel som det är och sluta dra en massa linjer till andra spel. För mig är musiken viktig, att kontrollerna känns bra och att rösterna inte låter som att dom läser från ett papper, sedan ska ju storyn vara drivande, det är riktigt svårt för utvecklarna idag att göra nya spel då allt alltid kommer att likna något annat.

Tack för mig

Medlem

Cirka 20h in, och det svåraste jag mött var en i ballads och tresh + boggarts adds :/

Medlem

Roligare spela KoA än Skyrim. Lite väl tråkigt då man hamnar i städerna men annars har jag inget annat klaga på och att man fick en "zelda" känsla var ju bara ett pluss

1
Skriv svar