Gudar och kungar i första Civilization V-expansionen

Inaktiv
Skrivet av Floffe:

Ledsen dudes, men Civ 5 har väldigt lite med Civilization att göra. Stridssystemet är väl intressant, men det andra är ren fördumning för att få med kidsen och andra med smalare resurser, som tex CoD12/BF5-folk.

Hej! Du låter som en elitistisk snobb som måste förringa de som inte spelar det gudomliga spel just du spelar. Tyvärr får din attityd mig att ignorera dina åsikter.

Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av Frux:
Skrivet av luftman:

Skulle vara coolt om sverige fanns med i spelet

Stockholm finns med som city state iaf.

Inte bra nog! Vill ha Gustav Vasa som ledare med Dalahästar som special unit

Vill ha !

Inaktiv
Skrivet av Buio:
Skrivet av Floffe:

Ledsen dudes, men Civ 5 har väldigt lite med Civilization att göra. Stridssystemet är väl intressant, men det andra är ren fördumning för att få med kidsen och andra med smalare resurser, som tex CoD12/BF5-folk.

Hej! Du låter som en elitistisk snobb som måste förringa de som inte spelar det gudomliga spel just du spelar. Tyvärr får din attityd mig att ignorera dina åsikter.

När det kommer till god smak är jag definitivt en elitistisk snobb och det är jag stolt över. Tuggummikonsumerism och annan pengastinn själlöshet har tyvärr ersatt de tidiga utvecklarnas skaparglädje med träligt lönearbete i något som blivit en ekonomstyrd massindustri där innehåll och kreativitet ersatts med en ovågat kommersiellt gångbar yta. Det som en gång var ett hantverk är idag massproduktion.

Jag väntar på några expansioner till, sen ska jag ge Civ5 ett nytt försök. Under tiden spelar jag riktiga strategispel från utvecklare som vågar vara nyskapande och som inte räds vad den zombifierade massan coolaeffekter-spelkonsumenter ska tycka. Spel ska upplevas, inte konsumeras.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Inaktiv
Skrivet av Floffe:

När det kommer till god smak är jag definitivt en elitistisk snobb och det är jag stolt över.

Det har aldrig slagit dig in att smak är subjektivt?

Har inget emot folk som tycker Civ IV är bättre, det jag hakar upp mig på är ditt sätt att spy galla över de som faktiskt gillar Civ V. Själv gillar jag båda spelen och har ingen direkt favorit.

Medlem

Det är Civ 1 till SNES som gäller, alla som inte tycker som jag är själlösa CS-Kids! Min smak är allas smak.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

@Floffe, om du säger att BF-serien kräver smala resurser har du tydligt aldrig spelat spelet som det ämnades att spelas.

Civ IV kanske är "mer avancerat", men det ger dig ingen rättighet som alls att kränka de som föredrar Civ V. Det innebär inte att de har "smalare resurser", utan helt enkelt att de FÖREDRAR Civ V. Du är otroligt duktig på att döma ut folk på ingen grund alls.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

När ska det dyka upp en WWII expansion? Lr finns det kanske någon Mod där ute??

Inaktiv
Skrivet av r3lev4nt:

@Floffe, om du säger att BF-serien kräver smala resurser har du tydligt aldrig spelat spelet som det ämnades att spelas.

Civ IV kanske är "mer avancerat", men det ger dig ingen rättighet som alls att kränka de som föredrar Civ V. Det innebär inte att de har "smalare resurser", utan helt enkelt att de FÖREDRAR Civ V. Du är otroligt duktig på att döma ut folk på ingen grund alls.

Jag tar mig rätten eftersom jag inte roas av spel som fördummas för att passa en lättroad majoritet. För att jag ska få något ut av spel måste de vara tillräckligt komplexa för att vara stimulera mitt huvud. Den lättroade pöbeln (enbart kulturellt sett), fostrad i pop- och konsumtionskultur, tycker det är tråkigt att se gräs växa. För mig går den gränsen ungefär över nivån de har kul på. Jag tvingar ingen att titta på gräs, men genom att de får sin vilja igenom och förstör spel efter spel påtvingar de sina ideal på oss med sin dåliga smak. Smaken är primitiv, men det kan de själva inte inse.

Skrivet av Buio:
Skrivet av Floffe:

När det kommer till god smak är jag definitivt en elitistisk snobb och det är jag stolt över.

Det har aldrig slagit dig in att smak är subjektivt?

Har inget emot folk som tycker Civ IV är bättre, det jag hakar upp mig på är ditt sätt att spy galla över de som faktiskt gillar Civ V. Själv gillar jag båda spelen och har ingen direkt favorit.

Det är klart att du inte har något emot folk som tycker Civ IV är bättre, eftersom det är för er de flesta spel är anpassade nuförtiden. Det är inte era spel som förstörs, utan våra.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Du har fortfarande ingen rätt att säga att folk tillhör en "lättroad pöbel". Det är ett påhopp och är inte speciellt moget. Inser du inte det själv kanske du borde söka vidare efter lite mer självinsikt eller rent av lite mer egen livsefarenhet. För att någon gillar en bil som är enklare, är de då simplare eller har smalare resurser? De kanske helt enkelt föredrar det. Sluta dra slutsatser om folk som du inte har en aning om hur de tänker eller vilka deras motiv är.

Somliga spelar spel för att slappna av och slippa tänka alltför mycket och slippa stressa över allt vad prestation och avancerade tankebanor innebär. Gillar man då en viss typ av spel, men vill slippa allt hets och långa kedjor med tankebanor, så kanske man helt enkelt vill spela ett enklare spel.

Du delar även upp spelare i "vi och ni", vilket även det är redigt korkat. Du har ingen aning om vad vi som gillar Civ V spelar utöver Civ V. För allt du vet, kan det lika gärna vara långt mer avancerade spel än de du spelar. Men det förstår väl inte du, som tillhör den nerdummade och simplare spelar-gruppen. Eller hur var det nu?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Ulvdalum:

När ska det dyka upp en WWII expansion? Lr finns det kanske någon Mod där ute??

Precis! Det har jag också väntat på..
Och flygplatser, fast då dör väll sjöslagen ut.
Tycker också att de borde införa mer options för workers, mer än fort. (Civ4)

Inaktiv
Skrivet av r3lev4nt:

Du har fortfarande ingen rätt att säga att folk tillhör en "lättroad pöbel". Det är ett påhopp och är inte speciellt moget. Inser du inte det själv kanske du borde söka vidare efter lite mer självinsikt eller rent av lite mer egen livsefarenhet. För att någon gillar en bil som är enklare, är de då simplare eller har smalare resurser? De kanske helt enkelt föredrar det. Sluta dra slutsatser om folk som du inte har en aning om hur de tänker eller vilka deras motiv är.

Somliga spelar spel för att slappna av och slippa tänka alltför mycket och slippa stressa över allt vad prestation och avancerade tankebanor innebär. Gillar man då en viss typ av spel, men vill slippa allt hets och långa kedjor med tankebanor, så kanske man helt enkelt vill spela ett enklare spel.

Du delar även upp spelare i "vi och ni", vilket även det är redigt korkat. Du har ingen aning om vad vi som gillar Civ V spelar utöver Civ V. För allt du vet, kan det lika gärna vara långt mer avancerade spel än de du spelar. Men det förstår väl inte du, som tillhör den nerdummade och simplare spelar-gruppen. Eller hur var det nu?

Se, där avslöjar du dig själv. Kultur och varor är olika saker. Jag jämför inte bilar, utan spel. Närmare till hands är att jämföra böcker eller tavlor. Då skiter jag i omslaget, som tyvärr många går på, och tittar på innehållet. Jag förstår att vissa människor gillar barnböcker eller bilder som ser ut som att en apa ritat, men då måste de inse att deras smak inte passar människor som passerat den nivån. Faktum kvarstår, Civ 5 har fördummats för att sälja bättre, ni är glada för att spelet passar bättre, medan jag tycker det är dåligt.

Spice Girls sålde väldigt bra, men hur många lyssnar på dem idag? Har de gått till eftervärlden? Samma sak gäller med spelen. Folk spelar vissa spel för att vara inne, två veckor senare gäller något annat som är trendigare. Civ5 tillhör den gruppen, Civ4 står kvar precis som Dylan och många andra, eftersom det funnits själ i skapandet, det märks att artisterna/utvecklarna brunnit för det de gjort och inte sett det som ett sätt att primärt tjäna stålar. Med Civ5, Cod, BF är det inte längre så, de spelen är omgjorda för att tilltala en majoritet som råkar ha kraftigt lägre underhållningströskel/intelligens än oss elitistsnobbar. Problemen med försöken att tilltala en så bred majoritet som möjligt, för att få in pengar, är att risktagande försvinner och med den skapandet, dvs kreativiteten. När en konstnär målar en tavla tänker han inte att, nu gör jag den för att en majoritet ska gilla den, utan han gör vad han själv gillar. Att göra det alla andra gjort är inte originellt och det blir därmed ganska mediokert resultat. Det är en viktig faktor bakom fördumningen av stora titlar i spelvärlden.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Jag är sämst på Civ V men det är ändå asakul att spela! En-runda-till-bara....


signatur

"I did put the fires out" - "You made them worse!" - "Worse?!.. Or better?"

12
Skriv svar