L.A. Noire till pc har fått DirectX 11-stöd

Robot
L.A. Noire till pc har fått DirectX 11-stöd

Rockstar ger fansen vad de vill ha, DirectX 11 kan göra att spelet flyter bättre på din burk!

#la-noire, #rockstar


Medlem
L.A. Noire till pc har fått DirectX 11-stöd

Fortfarande låst i 30 fps?

Medlem

@friberg. Anledningen till låsningen är att alla motion capture klipp spelades in i 30 fps och skulle därför se helt fel ut i 60 fps.

Gissar på att skillnaden blir minimal mot dx9. Folk överskattar dx version något enormt och tror att dx9 betyder fult och att dx 11 är automatiskt snyggare.

Medlem
Skrivet av flyawaynille:

@friberg. Anledningen till låsningen är att alla motion capture klipp spelades in i 30 fps och skulle därför se helt fel ut i 60 fps.

Gissar på att skillnaden blir minimal mot dx9. Folk överskattar dx version något enormt och tror att dx9 betyder fult och att dx 11 är automatiskt snyggare.

Rent utseendemässigt så klarar DX9 av det mesta som DX11 klarar, men DX11 kan leverera bättre grafik med mindre prestandaförlust. Jag tror att L.A. Noire kommer se exakt likadant ut i DX11 som tidigare, men du lär slippa frame drops om du sitter på en lite sämre dator.

Medlem

Precis som det står i beskrivningen så har inte DirectX 11-stödet något med grafiken att göra, utan prestandan. DÄRFÖR vill vi ha mer dx11-spel då de kan bättre optimeras och då lämna prestanda åt saker som detaljrikedom osv. dx11 jämfört med dx9 behöver inte alltid ge snyggare spel, men iaf bättre presterande spel om kodarna vet vad de håller på med.

Inaktiv

Friberg 2012-02-17 18:44:10 #1
Fortfarande låst i 30 fps?
jag har nu 30 fps, hade innan ospelbar 5 fps ,nu går det att spela alla fall är nöjd,
ja måste ändra till dx 11 att få 30 fps, kör jag dx9 då faller det tillbaka ospelbart 5 fps

Medlem

Stor förbättring efter patchen, vilket verkligen behövdes.

Medlem
Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av flyawaynille:

@friberg. Anledningen till låsningen är att alla motion capture klipp spelades in i 30 fps och skulle därför se helt fel ut i 60 fps.

Gissar på att skillnaden blir minimal mot dx9. Folk överskattar dx version något enormt och tror att dx9 betyder fult och att dx 11 är automatiskt snyggare.

Rent utseendemässigt så klarar DX9 av det mesta som DX11 klarar, men DX11 kan leverera bättre grafik med mindre prestandaförlust. Jag tror att L.A. Noire kommer se exakt likadant ut i DX11 som tidigare, men du lär slippa frame drops om du sitter på en lite sämre dator.

Indeed, DX11 utnyttjar mycket mer av kraften som finns tillgänglig. DX9 har ett lågt tak.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Precis som det står i beskrivningen så har inte DirectX 11-stödet något med grafiken att göra, utan prestandan. DÄRFÖR vill vi ha mer dx11-spel då de kan bättre optimeras och då lämna prestanda åt saker som detaljrikedom osv. dx11 jämfört med dx9 behöver inte alltid ge snyggare spel, men iaf bättre presterande spel om kodarna vet vad de håller på med.

Vänta nu, säger du att om jag väljer DX11 istället för DX9 så ger det bättre prestanda om jag har ett kompatibelt grafikkort? Eller?

Medlem

I LA Noires fall så antagligen ja. Det beror ju helt på utvecklarna men i detta fallet så har de ju valt att använda optimeringarna i dx11 för att ge dig bättre prestanda, optimeringar som inte finns i dx9. Det är inte alltid bara nya saker som tillkommer med ett nytt versionsnummer, utan ofta så fixar och optimerar de gamla saker...

Medlem
Skrivet av mrpijey:

I LA Noires fall så antagligen ja. Det beror ju helt på utvecklarna men i detta fallet så har de ju valt att använda optimeringarna i dx11 för att ge dig bättre prestanda, optimeringar som inte finns i dx9. Det är inte alltid bara nya saker som tillkommer med ett nytt versionsnummer, utan ofta så fixar och optimerar de gamla saker...

Ah okej, blev intresserad för jag har nämligen stängt av DX11 i BF3 just för att få ut extra prestanda. Om det inte är fallet så kunde det jue varit helt i onödan.

Inaktiv

vissa äldre grafikkort blir segare om man slår på dx11

Medlem

Fortfarande fruktansvärt fult med eller utan DX11.

Medlem
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av mrpijey:

I LA Noires fall så antagligen ja. Det beror ju helt på utvecklarna men i detta fallet så har de ju valt att använda optimeringarna i dx11 för att ge dig bättre prestanda, optimeringar som inte finns i dx9. Det är inte alltid bara nya saker som tillkommer med ett nytt versionsnummer, utan ofta så fixar och optimerar de gamla saker...

Ah okej, blev intresserad för jag har nämligen stängt av DX11 i BF3 just för att få ut extra prestanda. Om det inte är fallet så kunde det jue varit helt i onödan.

I BF3 används DX11 för att få häftigare effekter eftersom de effekterna blir för tungkörda på DX9, du sparar inte prestanda på just bytet till DX9 utan för att du samtidigt byter bort massor av effekter. I LA Noir används istället DX11 för samma mängd effekter som på DX9 och spelet blir då mer lättdrivet.

Du får skilja på fall till fall helt enkelt

1
Skriv svar