Angry Birds Space släpps i mitten av mars

Robot
Angry Birds Space släpps i mitten av mars

Missa inte teasern till det "största Angry Birds-släppet sen originalet". Visste du förresten att fågelspektaklet laddats ner 700 miljoner gånger?

#angry-birds, #rovio


Medlem
Angry Birds Space släpps i mitten av mars

Meh! Skärpning!

Medlem

Har det laddats ner 700 mijloner gånger eller köpts 700 miljoner gånger? Tröttnade på Angry birds efter ca en månad, sen blev det överdrivet.

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Har det laddats ner 700 mijloner gånger eller köpts 700 miljoner gånger? Tröttnade på Angry birds efter ca en månad, sen blev det överdrivet.

Laddats ner.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Laddats ner 700 miljoner gånger ja. Jag vet att när siffran var 300 miljoner nerladdningar så var 12 miljoner av dessa köpta exemplar (för typ knappt 10 spänn styck). Antal köpta exemplar borde alltså ligga på knappt 30 miljoner nu.

Så här tror jag:

Angry Birds kommer ju dyka upp på diverse konsoler också, men där kommer inga köpa det. Smartphones och konsoler erbjuder två olika typer av spelupplevelser, och det är därför dumt av media att driva på "vs-kampen" som de gör.

Medlem

700 miljoner gånger? Hade det varit mitt spel hade jag försökt dölja den statistiken för världen. För jag tolkar det som att folk "vill" tycka att det är kul men gör det inte. Så det laddas ner och tas bort om och om igen.

"Doing the same thing over and over again and expecting different results"

Medlem

Är inte AB gratis? Vad får man mer om man köper det?

Medlem

man slipper reklamen fast stänger man av sitt internet så är den borta så fattar inte.

Medlem

Förstår inte varför Angry Birds är så stort? Vad jag kan se så ser det ut att vara likadant spel som x antal flash spel jag spelat.

Medlem
Medlem

många äldre gillar angry birds

Det är ett starkt varumärke ja.

Inaktiv
Skrivet av Oddjob:

Förstår inte varför Angry Birds är så stort? Vad jag kan se så ser det ut att vara likadant spel som x antal flash spel jag spelat.

Enkelt och roligt. Dom har hittat känslan att folket ska få ett beroende. När man har klarat en level så vill man bara klara fler.

Jag gillar det. Har klarat ut det 5 gånger nu. Så väntar på AB Space!

Medlem

Poppis hos barnen, poppis bland äldre som vill ha något att fördriva tiden med under resan eller liknande. Ser inget fel i angry birds, tvärtom, jag spelar när jag sitter på rast, väntar på pizzan mm. Enkelt tidsfördriv, dagens tetris.
Originellt, kanske inte men mer än många andra spel som jag nog inte ens behöver ta upp...

Som varumärke är det knappast värt speciellt mycket annat än namnet, men både Rovio och Angry Birds är välkända namn nu, skulle nog nästan kalla det för nutidens Mario...
Problemet för dom är att flugor inte håller lika länge idag, nyhetens behag...

Medlem

Spaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaace

Medlem

Kan väl tänka mig ladda ner det om det är gratis. Mer är det ju inte värt.

Medlem
Skrivet av Kouhei:

Laddats ner 700 miljoner gånger ja. Jag vet att när siffran var 300 miljoner nerladdningar så var 12 miljoner av dessa köpta exemplar (för typ knappt 10 spänn styck). Antal köpta exemplar borde alltså ligga på knappt 30 miljoner nu.

Så här tror jag:

Angry Birds kommer ju dyka upp på diverse konsoler också, men där kommer inga köpa det. Smartphones och konsoler erbjuder två olika typer av spelupplevelser, och det är därför dumt av media att driva på "vs-kampen" som de gör.

Det är redan släppt på konsol, tex PSN och det finns även till PC så den spridningen har redan börjat och ser inte ut att minska.


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Jag hade köpt spelet. Men eftersom dom(en av Rovio snubbarna) snackar skit om psp/psv å ds/3ds så skiter jag i det......

1
Skriv svar