Medlem
Skrivet av Struggle:

Behövs ingen uppsatts, det räcker med att säga :
Half-Life 3
Ps, Du kanske borde jobba på Valve, då du har all tid i världen vilket dom också verkar ha

Tror du missuppfattar lathet med perfektionism. De jonglerar ett halvt dussin projekt just nu som de försöker få klara och Valve, som bekant, är inte en studio som släpper ofärdiga titlar.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av raefzm88:

Hmm, kollat upp så ska spelet släppas idag. Provat starta om steam och datorn, men hela klienten beter sig underligt. Har i princip inte fungerat alls sedan dagen då workshop släpptes. Inte gör Valve något åt saken heller. Lata grisar.

Har funkat perfekt för mig hela tiden. Valve är väl knappast lata heller.

"Valve är väl knappast lata heller"

hahahaha

bitch please. Valve är nog det amerikanska storbolag jag tycker minst illa om av alla, och steam är en underbar klient när den väl fungerar, men en sak kan jag säga dig: valve_ÄR_lata.

Jaså, hur är de lata egentligen?

Jag tycker de satte standarden när de släppte Episode 1 efter 2 år utan några som helst nyheter.

Likaså är väl Left For Dead 2 en närmast minimal uppgradering av ettan. Fattar inte ens varför de smällde på en 2:a på slutet.

Gillar Valve någonlunda, men undrar samtidigt vad de egentligen gör med sin tid. Mycket kakor och kaffe tror jag.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av raefzm88:

Hmm, kollat upp så ska spelet släppas idag. Provat starta om steam och datorn, men hela klienten beter sig underligt. Har i princip inte fungerat alls sedan dagen då workshop släpptes. Inte gör Valve något åt saken heller. Lata grisar.

Har funkat perfekt för mig hela tiden. Valve är väl knappast lata heller.

"Valve är väl knappast lata heller"

hahahaha

bitch please. Valve är nog det amerikanska storbolag jag tycker minst illa om av alla, och steam är en underbar klient när den väl fungerar, men en sak kan jag säga dig: valve_ÄR_lata.

Jaså, hur är de lata egentligen?

Tusen anledningar, vill du att jag skriver dig en uppsatts?

Kör på! Har all tid i världen.

ääh. kolla den här länken bara

https://developer.valvesoftware.com/wiki/Valve_Time

tka
Medlem

Uj, spelade igenom detta... Det tog 40 minuter, och det enda man gör är att hålla in W för att gå framåt och följa en smal gång tills man når en blinkande lampa, sen är det slut. Ingenting händer under resans gång, det finns en kommentator som pratar i bakgrunden, men det är om saker som inte har med den trånga gången du går på alls att göra. Det är också ganska jobbigt att hålla inne en och samma knapp i 40 minuter.

Medlem

Hmm.. såg ju rätt intressant ut faktiskt.


signatur

Miner, don´t shoot!

Dear Esther är ibland toppen av de vackraste spel jag någonsin sett, så länge sedan man fick se en genuint vacker värld genom en klar lins. Jag är helt såld.

Medlem

"famlar genom de knarkade grottorna"

Kan någon föklara vad som menas?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av tka:

Uj, spelade igenom detta... Det tog 40 minuter, och det enda man gör är att hålla in W för att gå framåt och följa en smal gång tills man når en blinkande lampa, sen är det slut. Ingenting händer under resans gång, det finns en kommentator som pratar i bakgrunden, men det är om saker som inte har med den trånga gången du går på alls att göra. Det är också ganska jobbigt att hålla inne en och samma knapp i 40 minuter.

Wut.. trodde något var fel med min installation, inga spelmoment alls?

Inaktiv
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av raefzm88:

Hmm, kollat upp så ska spelet släppas idag. Provat starta om steam och datorn, men hela klienten beter sig underligt. Har i princip inte fungerat alls sedan dagen då workshop släpptes. Inte gör Valve något åt saken heller. Lata grisar.

Har funkat perfekt för mig hela tiden. Valve är väl knappast lata heller.

"Valve är väl knappast lata heller"

hahahaha

bitch please. Valve är nog det amerikanska storbolag jag tycker minst illa om av alla, och steam är en underbar klient när den väl fungerar, men en sak kan jag säga dig: valve_ÄR_lata.

Jaså, hur är de lata egentligen?

Jag tycker de satte standarden när de släppte Episode 1 efter 2 år utan några som helst nyheter.

Likaså är väl Left For Dead 2 en närmast minimal uppgradering av ettan. Fattar inte ens varför de smällde på en 2:a på slutet.

Gillar Valve någonlunda, men undrar samtidigt vad de egentligen gör med sin tid. Mycket kakor och kaffe tror jag.

inte bara kaffe och kakor, en massa planeringar på vad nästa uppdatering på 300MB av hattar till Team Fortress 2 blir xD

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Struggle:

Behövs ingen uppsatts, det räcker med att säga :
Half-Life 3
Ps, Du kanske borde jobba på Valve, då du har all tid i världen vilket dom också verkar ha

Tror du missuppfattar lathet med perfektionism. De jonglerar ett halvt dussin projekt just nu som de försöker få klara och Valve, som bekant, är inte en studio som släpper ofärdiga titlar.

Nah, visst är dom nogranna, men inte ett knyst om Episode 3 eller Half-Life överhuvudtaget.

Ett halv dussin projekt? De är väl bara Dota 2 och CS:GO som är i görningen (förutom mer hattar till tf2?) och de är ju i princip klara... bara speltestning och finputs kvar. Tror ju knappast att alla 260 personer jobbar på dessa två... CS:GO är ju i princip bara en uppfräschning av CS:S också så...

Sedan kan man ju titta på vad de har utvecklat de senaste åren, Left 4 Dead 2 som är mer en expansion till 1an än ett eget spel. Portal 2...

Spelen är suveränt bra, visst, men det är inget nytt "stort" spel.

Tycker bara att, de lovade oss mindre väntan på Half-Life med episod formatet och vi skulle få 3 st. Det gick sådär tycker jag, fick vänta alldeles för länge mellan episoderna för dryga 4-5 timmar speltid. Men fine.... men jag tycker i alla fall att man kan nämna något om vad som pågår.

De är lata emot sitt community.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Struggle:

Behövs ingen uppsatts, det räcker med att säga :
Half-Life 3
Ps, Du kanske borde jobba på Valve, då du har all tid i världen vilket dom också verkar ha

Tror du missuppfattar lathet med perfektionism. De jonglerar ett halvt dussin projekt just nu som de försöker få klara och Valve, som bekant, är inte en studio som släpper ofärdiga titlar.

De är lata emot sitt community.

^^^^^^ detta. Valve har en enorm fanbase som dem just nu skiter i fullständigt.

Medlem

Valve behöver inte göra nånting längre då de håvar in så passens mycket pengar på Steam-tjänsten. De tjänar sjukt mycket på Steam.

Hur som helst Esther var nice, det är inte så mycket ett spel egentligen det är mer av en uppvisning där du själv går framåt i handlingen. Gillar verkligen vad de gjort grafiskt sett, inte så imponerande när det är dagtid men sen när det blir natt och i grottorna är det riktigt snyggt. Flummigt värre vad gäller handlingen och speakern. Tog mig ungefär 40-60 min att spela igenom.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Om du lyssnar på "sound-track":et samtidigt som du läser recensionen blir det en mysig känsla! Titel-spåret "Esther" borde John Carpenter ha credit för, då det är likt "Halloween".

Medlem

Köpte detta baserat på infon man fick här, helt underbart "spel". Väldigt vackert och t.ex grottorna var helt underbara. Helt klart rekommenderat om någon vill se på hur man kan göra datorgrafik på ett konstnärligt sätt! Slutet tycker jag var helt underbart också.

Ska nu installera originalmodden och jämföra lite :).

Inaktiv
Skrivet av tka:

Uj, spelade igenom detta... Det tog 40 minuter, och det enda man gör är att hålla in W för att gå framåt och följa en smal gång tills man når en blinkande lampa, sen är det slut. Ingenting händer under resans gång, det finns en kommentator som pratar i bakgrunden, men det är om saker som inte har med den trånga gången du går på alls att göra. Det är också ganska jobbigt att hålla inne en och samma knapp i 40 minuter.

Att just W-tangenten används mer eller mindre konstant gäller väl för de flesta 3d-spel...

Medlem
Skrivet av North:
Skrivet av tka:

Uj, spelade igenom detta... Det tog 40 minuter, och det enda man gör är att hålla in W för att gå framåt och följa en smal gång tills man når en blinkande lampa, sen är det slut. Ingenting händer under resans gång, det finns en kommentator som pratar i bakgrunden, men det är om saker som inte har med den trånga gången du går på alls att göra. Det är också ganska jobbigt att hålla inne en och samma knapp i 40 minuter.

Att just W-tangenten används mer eller mindre konstant gäller väl för de flesta 3d-spel...

Jag satt och funderade på det där, för jag tyckte också att det var lite jobbigt att sitta och hålla inne en och samma knapp genom hela spelet. Jag hade inte haft något emot en sådan "gå framåt automatiskt"-knapp som Skyrim hade för långa promenader. Det gjorde underverk för det spelet, där jag inledningsvis hade samma problem.

Men samtidigt, som du säger, så håller man ju in W hela tiden i de allra flesta moderna spel. Varför det störde mig just i Dear Esther jag inte riktigt, men jag skulle gissa att det beror på att man inte gör något annat än att hålla in den knappen. Vanligtvis far ens resterande fingrar ju runt över tangentbordet och håller handen aktivt, vilket inte sker i Dear Esther. Kanske? Men jag gissar bara.

Medlem

Crysis = spel
Dear Esther = demo.

12
Skriv svar