Inget handkontrollstöd för Mass Effect 3 till pc

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Jävligt komiskt att en konsol port inte stödjer handkontroll ^^
Är det kanske för att Bioware inte vill ha portnings stämpeln i spelet? :PP:P:P:P:P:P:P

hahaha

Medlem

Det går visst att ändra grafik inställningar, filen heter "MassEffect3DemoConfig" och det har samma inställnings möjligheter som Me1 och 2 så gräv lite i mappen innan ni gnäller .........

Medlem
Medlem

Försöker dom intala oss att Mass Effect 3 på PC inte är en direktport genom att plocka bort stödet för handkontroller?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Försöker dom intala oss att Mass Effect 3 på PC inte är en direktport genom att plocka bort stödet för handkontroller?

Eller så försöker de visa att de faktiskt har en väldigt bra styrning med mus vilket jag kan intyga.

Medlem

gamepads är inte PC. Klart det inte ska finnas med då.
Ni som vill ha köp en konsol...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Happ. En till anledning att dissa PC versionen.
Spelar inte spel utan handkontroll.
(finns få undantag)


signatur

// Bacon <3

Testpilot

Lol , på PC spelar man med mus tangentbord , handkontroll kan de patcha in sen ... precis som på rena konsollportar där de patchar in PC stödet "senare"

Mycket gnäll här , Demot funkar ju klockrent till skillnad mot Dragonage2 demot som var buggigt och kasst.

Ni som tror demot skall spoila måste ju typ blundat då ni läst nyheterna om ME3 de senaste åren , ganska självklart att första delen handlar om då jorden blir attackerat.
Del2 av demot däremot kan kanske paja lite i storyn - för mig var det så korta bitar i spelet så det gör inget , då jag lirade DA2 demot så var samma bit i det fulla spelet var ju rätt så mycket annorlunda.
Kan tänka mig att samma saker från demot känns helt annorlunda i fullspelet.

Inaktiv

Ni som kör med handkontroll till PC, hur känns det att inte kunna sikta ritkigt, eller kör ni då med autoaim?
Detta är ingen diss, jag är nyfiken på hur det fungerar bara, sitter ni framför datorn eller är den inkopplad till Tvn ett par meter bort?

Såhär dagen efter demot längtar jag efter mer, vill spela nu! även om jag inte kan holstra mitt vapen..

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Bojkott:

Försöker dom intala oss att Mass Effect 3 på PC inte är en direktport genom att plocka bort stödet för handkontroller?

Eller så försöker de visa att de faktiskt har en väldigt bra styrning med mus vilket jag kan intyga.

Jag tycker spel som Mass Effect är bättre med handkontroll, hur bra kontrollerna än är med mus och tangentbord. En sån simpel sak som stöd för handkontroller borde dom kunna fixa, speciellt med tanke på att spelet även är utvecklat för konsol.

Skrivet av Aresz:

Ni som kör med handkontroll till PC, hur känns det att inte kunna sikta ritkigt, eller kör ni då med autoaim?
Detta är ingen diss, jag är nyfiken på hur det fungerar bara, sitter ni framför datorn eller är den inkopplad till Tvn ett par meter bort?

Såhär dagen efter demot längtar jag efter mer, vill spela nu! även om jag inte kan holstra mitt vapen..

Jag har inga problem med att sikta, och ibland går det till och med bättre att sikta då min mus har en benägenhet att glida runt rätt så lätt. Handkontroller har en jämnare precision medan mus har sin styrka i snabbhet, vilket är mest lämpat i snabba FPS spel som Quake. Kollar du t.ex inom det militära så styrs ingenting med mus. Det är joystick och knappar som gäller där

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Handkontrollen har man väl på sin konsol, varför på PC:n?

Själv brukar jag använda den ifall den fungerar bra. Som t.ex. till Bioshock, Fallout eller GTA IV.

Varför? Tycker det känns bättre än att använda mus och tangentbord.

Skrivet av Exxo:
Skrivet av walter_iego:

Handkontrollen har man väl på sin konsol, varför på PC:n?

Själv brukar jag använda den ifall den fungerar bra. Som t.ex. till Bioshock, Fallout eller GTA IV.

Varför? Tycker det känns bättre än att använda mus och tangentbord.

OK, det har jag inga problem med, undrade bara varför. Jag tycker inte handkontrollen ger en samma fart och smidighet, men det kan man säkert öva upp.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Happ. En till anledning att dissa PC versionen.
Spelar inte spel utan handkontroll.
(finns få undantag)

Ha det så kul med dina sub 30 fps

http://www.youtube.com/watch?v=MFBTuleh7R8&feature=g-u-u&cont...

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av walter_iego:

Handkontrollen har man väl på sin konsol, varför på PC:n?

Själv brukar jag använda den ifall den fungerar bra. Som t.ex. till Bioshock, Fallout eller GTA IV.

Varför? Tycker det känns bättre än att använda mus och tangentbord.

HAHA. Du skojar väl med oss? GTA IV ja men de andra spelen

Vilket tragiskt ställe fz blivit på sistone

Medlem

Vad bra! Ännu ett skäl att skaffa det till PC Alla 12-åringar som behandlar PC som om det vore en Xbox kan hålla sig till sin konsol om de vill ha klumpiga kontroller. Svårare än så är det inte.

Medlem

Så vida de inte har stora skillnader i det UI som spelet använder mellan PC och konsol (som exempelvis Dragon Age) finns det IMO ingen anledning att skippa gamepad. Det ger inte så mycket för alla som använder mus och tangentbord, men valmöjligheter är ju något som vi PC människor vill ha. Det är ju anledningen till att det blir så mycket gnäll varje gång något spel kommer ut utan att ha vettiga grafikinställningar.

Ish
Medlem

Varför sklle man vilja ha det? Skaffa det på xbox då?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av spritarn:

Testade demot nu och vilken JÄVLA skit. Karaktärerna springer som att de har en grillgaffel uppkörd i ändtarmen, grafiken är helt skit, kontrollen är tydligt anpassad efter konsollernas "A"-knapp - dvs samma system som Gears of War lanserade, texten är många gånger suddig och man kan inte ens ändra grafikinställningarna utan enbart upplösningen.

Usel jävla portning till PC. Så sjukligt besviken. Fyfan. Rutten dynga. Knappt värt att ens pirata

Medhåll på animationerna och kontrollerna, jag måste dock säga att det ser snyggare ut än vad Mass Effect 2 gjorde. Karaktärerna verkar ha högre upplösning på texturerna i ansiktet i alla fall.

Kommer nog att sakna handkontrollen något då det här är ett spel jag vill luta mig tillbaka å köra.
Vill inte köpa det till PS3 då FPS:en verkar extremt låga där. Fattar inte att de inte kan få Unreal-motorn att prestera lika bra som t.ex. Uncharted 3 motorn eller Killzone som båda ligger över 40fps i medel.

Medlem

har spelat det på xbox och pc och jag tycker det var bättre med mus och tangentbord.
Någon mer som upplevde att det hackade på xbox?

Medlem

vem bryr sig, Mass effect spelas bäst med mus och Tbord ^^ softa framför tvn med en gamepad? mitt svar ,, va satan hur dåligt sitter ni framför eran dator isåfall... jag sitter som en king ala king framför min burk. ^^

Medlem
Skrivet av Natrium:

vem bryr sig, Mass effect spelas bäst med mus och Tbord ^^ softa framför tvn med en gamepad? mitt svar ,, va satan hur dåligt sitter ni framför eran dator isåfall... jag sitter som en king ala king framför min burk. ^^

Det är ju det som är poängen, jag vill helle sitta skönt vid min dator i min sköna datorstol lite bakåtlutad och spela med handkontrollen (när spelet faktiskt är gjort för det) än att spela med Mus och Tangentbord.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Natrium:

vem bryr sig, Mass effect spelas bäst med mus och Tbord ^^ softa framför tvn med en gamepad? mitt svar ,, va satan hur dåligt sitter ni framför eran dator isåfall... jag sitter som en king ala king framför min burk. ^^

Det är ju det som är poängen, jag vill helle sitta skönt vid min dator i min sköna datorstol lite bakåtlutad och spela med handkontrollen (när spelet faktiskt är gjort för det) än att spela med Mus och Tangentbord.

Och du kan inte göra det med Tbord och mus? jag kan det ialla fall.

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Natrium:

vem bryr sig, Mass effect spelas bäst med mus och Tbord ^^ softa framför tvn med en gamepad? mitt svar ,, va satan hur dåligt sitter ni framför eran dator isåfall... jag sitter som en king ala king framför min burk. ^^

Det är ju det som är poängen, jag vill helle sitta skönt vid min dator i min sköna datorstol lite bakåtlutad och spela med handkontrollen (när spelet faktiskt är gjort för det) än att spela med Mus och Tangentbord.

Och du kan inte göra det med Tbord och mus? jag kan det ialla fall.

Kort svar: Nej, betoningen var "sitta skönt"
Långt svar: Eftersom tangentbordet och musen vilar på bordet så är det väldigt svårt att sitta tillbakalutad 3-4dm från skrivbordet samtidigt som armarna är ovanpå bordet där tangentbordet och musen ligger...

Medlem

aja jag har sådant utformat databord så det funkar aldeless utmärkt att sitta tillbaka lutad i min data stol sammtidigt som jag hra perfekt vinkel med mina armor som får vila på bordet ^^

12
Skriv svar