Remedy fick tjata på MS för att få släppa Alan Wake till pc

Robot
Remedy fick tjata på MS för att få släppa Alan Wake till pc

"Någonstans längs med vägen försvann ett av våra barn, vi har nu funnit honom och vår familj är numera komplett", förklarar Remedy i en något krystad analogi.

#microsoft, #remedy, #alan-wake


Medlem
Remedy fick tjata på MS för att få släppa Alan Wake till pc

For fuck sake... det är inte bra att bli en del av andra företag.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

For fuck sake... det är inte bra att bli en del av andra företag.

Från ett rent ekonomiskt perspektivt så är har man funnit olja, och pengar är grunden för varje framgångsrikt företag.

Skönt att få det bekräftat, har känts fel när Remedy fått ta skulden & kallats för svikare. De gick miste om en väldigt stor del av intäkterna när de fick utesluta en hel kundkrets på Microsofts order. Sharks gotta eat...

Medlem
Skrivet av hänt:
Skrivet av Proximately:

For fuck sake... det är inte bra att bli en del av andra företag.

Från ett rent ekonomiskt perspektivt så är har man funnit olja, och pengar är grunden för varje framgångsrikt företag.

Ja, det vet jag. Menade så klart i ett frihetsperspektiv. Om vi nu antar att man vill göra något med sitt företag.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av hänt:
Skrivet av Proximately:

For fuck sake... det är inte bra att bli en del av andra företag.

Från ett rent ekonomiskt perspektivt så är har man funnit olja, och pengar är grunden för varje framgångsrikt företag.

Men inte bra spel

Inaktiv

Tack för det Remedy, även om jag inte är för ert spel
Och Microsoft tjänar inga extra bonuspoäng från mig för detta...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Allt eftersom företag expanderar så växer även kostnaden för att driva det. Det är egentligen ingen fråga om girighet eller makt, Microsoft är precis som en stor familj hajar vars tomma ögon speglar tusentals delaktiga ansikten. Det finns ingen eftertanke bakom deras förstörande interaktion med omvärlden. Det är ren överlevnad.

(ber om alla hajars förlåtelse att jag använder deras mytiska rykte som exempel)

Medlem

Var det inte tänkt att Alan Wake skulle vara flaggskeppet för DX10 och Windows Vista? Hur det kan gå

Medlem

Tycker det är bra det kommer till PC i alla fall och jäkligt bra att de pusha på för det. Handla det direkt mycket nöjd och bra portning tycker jag Länge leve PC

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:

Tack för det Remedy, även om jag inte är för ert spel
Och Microsoft tjänar inga extra bonuspoäng från mig för detta...

Tror du att nån på Microsoft sitter och läser det här?

Medlem

Microsoft kan dra åt helvete. Ironiskt nog använder jag ändå deras OS... bleeiiigh!

Inaktiv

Microsoft är grisiga, ja, men det är de flesta stora företag. De försvarar sin IP och sina privilegium med näbbar och klor. Det man kan hoppas på är att Remedy i framtiden försöker få bättre kontroll över spelen så att de inte är lika låsta till utgivarens välvilja.

Medlem

M$ vill ju så klart ha monopol på spelmarknaden, huvudfienden är Sony och dem själva med Windows.

Inaktiv

nej nej nej, skifta inte skulden på Microsoft nu Remedy, det är ditt eget fel när du hoppar i sängen med dom. Även om ex. pengarna tog slut halvvägs under Alen.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av hänt:
Skrivet av Proximately:

For fuck sake... det är inte bra att bli en del av andra företag.

Från ett rent ekonomiskt perspektivt så är har man funnit olja, och pengar är grunden för varje framgångsrikt företag.

Offrar man frihet för säkerhet (money in the bank) förtjänar man inget av dessa.
Det är inte som om Remedy inte skulle klara sig annars. Vi hade säkert kunnat få se Max Payne 3 utvecklat av Remedy istället för Noobstar Games. Det var ändå 2010 som Alan Wake släpptes.

Medlem

Vad de smörar.

Inaktiv

Well fuck you remedy. Spelet är ospelbart då musrörelsen är helt fuckad. Spelet slängdes efter 2-3 minuter. Totalt ospelbart. Tur man inte köpte skiten. Allt för många spel idag som har fruktansvärd dålig musrörlighet.

Medlem

Remedy borde aldrig samarbetat med m$ från början, de hade klarat att göra ett bra Alan Wake till pc.

Medlem

Det låter så nu, ja. Men när spelet skulle släppas och de skulle förklara spelets "XBOX-exklusivitet" lät det"
"Vi anser att Alan Wake ska upplevas från soffan..."

Måste vara svårt för utvecklare att inte tillåtas säga sanningen från början...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Inaktiv

Alltså det är väl inte något unikt för just MS att en spelkonsolltillverkare vill ha exklusiva titlar för just sin maskin. Som PC-spelare gillar jag det så klart inte men samtidigt förstår jag dem. Konstigt dock att MS inte skapar fler spel som är exklusiva för DirectX...

Medlem
Skrivet av Cinort:

Well fuck you remedy. Spelet är ospelbart då musrörelsen är helt fuckad. Spelet slängdes efter 2-3 minuter. Totalt ospelbart. Tur man inte köpte skiten. Allt för många spel idag som har fruktansvärd dålig musrörlighet.

Då måste du ha en dålig mus eller dator. Jag har spelat fram till Episode 5 och snart klar med det jag har inte haft ett enda problem med spelet har inte stött på nån bugg heller.

Medlem
Skrivet av Cinort:

Well fuck you remedy. Spelet är ospelbart då musrörelsen är helt fuckad. Spelet slängdes efter 2-3 minuter. Totalt ospelbart. Tur man inte köpte skiten. Allt för många spel idag som har fruktansvärd dålig musrörlighet.

Nu överdriver du lite va? Har itne haft några som helst problem..

Inaktiv

De gjorde en business decision och nu får de leva med den. De satsade på konsoler, nobbade de riktiga spelarna, för pengarnas skull och nu förväntar de sig att vi ska hosta upp? Jag köper inget spel av dem förrän de bara tillverkar för PC eller Mac (framförallt av att spel som portas till dator är begränsade av konsolerna och deras spelare). Men de kan få göra en portning till konsol efter några år.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Det är nog inte deras fel då det är väl Microsoft som brukar komma in o lägga sig i o säger nu gör ni detta till denna konsol o skit i dem andra.

SVartestol: Håller med dig också har inte haft ett enda problem med Alan Wake. F.ö så kan spelet vara lite frustrerande i en del situationer o att man måste spara allt man samlar ihop o inte slösa det i onödan. Men kan förstå varför dem har gjort så annars skulle ju spelet vara för lätt att klara.

Medlem
Skrivet av Cinort:

Well fuck you remedy. Spelet är ospelbart då musrörelsen är helt fuckad. Spelet slängdes efter 2-3 minuter. Totalt ospelbart. Tur man inte köpte skiten. Allt för många spel idag som har fruktansvärd dålig musrörlighet.

Eh? Finns ett demo nånstans? Muslagg brukar inte vara så knepigt att lösa


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Det låter så nu, ja. Men när spelet skulle släppas och de skulle förklara spelets "XBOX-exklusivitet" lät det"
"Vi anser att Alan Wake ska upplevas från soffan..."

Måste vara svårt för utvecklare att inte tillåtas säga sanningen från början...

idd. Vidrigt var det.

Inaktiv

Så länge vi får fortsätta se Alan Wake på xbox / pc plattformar och inte på de andra så är jag nöjd! PC är grymt bra ur den tekniske spelarens perspektiv (eller den förmögne) men konsoller kommer att fortsätta vara budgetalternativet där försäljningen är störst....

Medlem

Precis klarat spelet förutom dlc signal o write som jag ska köra igenom straxx. Måste säga jag gillar det sjukt mycket, riktigt jäkla bra spel Har inte brytt mig om det i och med det bara varit på konsol men värt att det tagit längre tid så man äntligen kan köra på pc. Pure love

Inaktiv
Skrivet av anon_81726:

Så länge vi får fortsätta se Alan Wake på xbox / pc plattformar och inte på de andra så är jag nöjd! PC är grymt bra ur den tekniske spelarens perspektiv (eller den förmögne) men konsoller kommer att fortsätta vara budgetalternativet där försäljningen är störst....

PC är billigare eftersom du får mer för pengarna, eftersom du kan uppgradera komponenter, och eftersom mjukvaran är billigare. Man sparar inga pengar på att köpa konsoler i längden.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

12
Skriv svar