Två skärmar

Medlem
Två skärmar

Jag har nyss tagit upp en halvgammal LCD skärm från källan och kopplade in den.
Problemet är att jag har inte samma bildförhållande på dem olika skärmarna.
På min primära skärm har jag Widescreen, och på den andra är LCD fast... fyrkantig.

Det jag vill är och kunna spela i fullscreen på ena, och om jag t.ex dör och väntar på respawn, så kan jag surfa lite på den andra skärmen.
Hur ska jag göra för att behålla 1280x1024 på min "spelskärm" och ändå kunna surfa på den andra?

Högerklicka -> Skärmupplösning -> Utvidga dessa bildskärmar

Om du nu kör med Vista eller Windows 7. Men jag vet inte riktigt hur du ska göra för att kunna få ut musen ur spelet, över till den andra skärmen. Antar att det kanske går om du kör spelet i windowed mode eller något.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Yep, fixat det nu.
Nu är det enda problemet att spelet minimeras när jag gör något på andra...
Och vi säger nu World of Tanks, när jag trycker Alt+Enter
Så blir det ju Borderless Windowed, men jag kan inte ändra brightness och så :/

Medlem

Stämmer att du inte kan ändra brightness osv i alla spel med borderless window. Ett annat spel som lider av det är Black Ops, och om jag inte minns fel även MW2. Det är mest att gilla läget dessvärre. Kör två-tre skärmar själv beroende på setup.
Det bästa är t.ex Anno 2070/1404 där man kan köra borderless utan att förlora inställningar, och helt enkelt hålla in ctrl för att flytta musen över till andra skärmen utan att ens behöva köra alt+tab! Officiellt multi-screen support är underbart.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Fasen...
Hmmm...
Det finns ingen sorts inställning som gör så att spelet man spelar bli som "Alltid Överst"?

Medlem

Har inte testat på spel men..

http://www.labnol.org/software/tutorials/keep-window-always-o...

Använder för alla andra fönster. Lär väl funka på ett spel? Vet ej.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

FAN!
Det borde ju funka :/
Men annars vore det programmet precis det jag sökte, om det hade funkat på fullskärmsspel

Medlem

Kalibrera färg, så kan jag ändra kontrasten...
Det funkade rätt OK, fast det fuckar ju upp taskbaren bara för att få normal konstrast ingame :/

1
Skriv svar