25 anställda får gå från svenska Syndicate-utvecklarna

Medlem
Skrivet av Dabrinko:

Högst troligt att all QA-personal fick gå.

Precis, förutom deras Lead och Associate Leads (om dom har några såna). Fast jag vet inte, Starbreeze kanske outsourcar största delan av sin QA-styrka. Men som sagt, har dom nån QA där så skulle jag inte bli förvånad om ca 20 av dessa 25 var från QA. Men men, så är livet som QA. Minst pröjs, skitigt jobb, och den som slängs ut med huvudet först om det behöver skäras ner.

Medlem

Inte många företag som har kvar anställda om de inte har jobb att göra ..
Men åt andra sidan så ligger nog folket nära till hands om ett nytt projekt ska startas ,
åt andra sidan så finns a-kassa samt att de har fått mer arbetslivserfarenhet , Och det är en viktig sak att ha i dagens läge när man ska skaffa sig jobb


signatur

Kan ej skriva åäö

Inaktiv

Ser ut som Syndicate kommer bli en flopp.
En spelstudio skulle inte sparka anställda när ett spel är klart såvida de själva ens inte tror spelet når upp till förväntningar.


signatur

The Year was 2027..

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Grumbledock:

...är det ett ypperligt tillfälle att göra sig av med dem som inte presterat på topp.

Inte i Sverige. Hört talas om LAS?....

Jag har hör talas om LAS, och vet att lagen är vatten värd. Jobbar själv på ett bemanningsföretag i byggbranschen, och anställningsvillkoren är ett jävla skämt. Vi som jobbar har något som kallas för "tillfällighetsanställning" och innebär att våra anställningsavtal förnyas så länge företaget är säkert på att det finns jobb för oss.
Ofta förlängs anställningstiden med en vecka i taget, och eftersom det på "pappret" är en tidbegränsad anställning så finns det ingenting som heter "uppsägningstid". Har funkat bra i nästan ett år, men nu är jobben slut för stunden, och jag sitter hemma och ruttnar, arbetslös.
Det här är Svensk byggbransch just nu, och säkert fler branscher än så, och vad är det som säger att det skulle stanna där? Projektanställningar, bemanningsföretag och vinstmaximering...Välkommen till den moderna Svenska arbetsmarknaden. Det mesta idag verkar handla om finordet "effektivisering", dvs att mindre personal gör mer jobb för att en VD/styrelse ska kunna lyfta maximal vinst.

LAS är tyvärr ett jävla skämt idag.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Grumbledock:

...är det ett ypperligt tillfälle att göra sig av med dem som inte presterat på topp.

Inte i Sverige. Hört talas om LAS?....

Jag har hör talas om LAS, och vet att lagen är vatten värd. Jobbar själv på ett bemanningsföretag i byggbranschen, och anställningsvillkoren är ett jävla skämt. Vi som jobbar har något som kallas för "tillfällighetsanställning" och innebär att våra anställningsavtal förnyas så länge företaget är säkert på att det finns jobb för oss.
Ofta förlängs anställningstiden med en vecka i taget, och eftersom det på "pappret" är en tidbegränsad anställning så finns det ingenting som heter "uppsägningstid". Har funkat bra i nästan ett år, men nu är jobben slut för stunden, och jag sitter hemma och ruttnar, arbetslös.
Det här är Svensk byggbransch just nu, och säkert fler branscher än så, och vad är det som säger att det skulle stanna där? Projektanställningar, bemanningsföretag och vinstmaximering...Välkommen till den moderna Svenska arbetsmarknaden. Det mesta idag verkar handla om finordet "effektivisering", dvs att mindre personal gör mer jobb för att en VD/styrelse ska kunna lyfta maximal vinst.

LAS är tyvärr ett jävla skämt idag.

Jupp, det finns många sätt för en arbetsgivare att ta sig förbi LAS idag.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Till er som fick gå: Kom till Berlin och gör spel med oss på Wooga istället!

(Får man göra sån reklam här?)

Medlem

fint med daglönare

12
Skriv svar