Bekräftat: Mass Effect 3 får släpp-DLC

Robot
Bekräftat: Mass Effect 3 får släpp-DLC

Tillägget From Ashes dök upp på Xbox Live Marketplace "något" tidigare än väntat, varefter Bioware bekräftade att det rör sig om släpp-DLC. Smärre spoilervarning utfärdas.

#mass-effect-3, #bioware


Medlem
Bekräftat: Mass Effect 3 får släpp-DLC

Tja vad ska man säja :s

Medlem
Medlem

Ni kanske vill lägga in en spoilervarning för de som är rädda för sånt. Ni lär ju få rätt mycket skit för squadmember avslöjandet annars om det nu finns någon som fortfarande inte fått reda på det.


signatur

Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.

Medlem

DLC:s håller på att ta över spelvärlden och tyvärr finns det sånna som köper dom och därför fortsätter det komma DLC:s, jippi.

Medlem

Det är sådana här gånger man vill länka till siande kommentarer för årtal sedan då dlc var ett nytt begrepp.

Nu ska man väl inte vara alltför negativ eftersom det mer eller mindre är en CE-feature, men jag tycker ändå att Bioware är ruskigt snabba på att flytta content till DLC's - branschledande, om man säger så. Vilket jag kan tycka är en tråkig utveckling, dock inte förvånande.

Medlem

Damn it...varför var ni tvungna att nämna "squadmember" grejen. Min reaktion var visserligen, "What...AWESOME", men den kanske skulle blivit högre om jag upptäckt det i spelet. Så var snälla och ta bort den delen som förklarar vad/vem "squad - medlemmen" är.

I övrigt så gjorde den här artikeln mig mer otålig inför releasen...jaja, får köra lite ME2 så länge då:D


signatur

"The following sentence is true. The previus sentence is false.

Medlem
Skrivet av toern:

Det är sådana här gånger man vill länka till siande kommentarer för årtal sedan då dlc var ett nytt begrepp.

Nu ska man väl inte vara alltför negativ eftersom det mer eller mindre är en CE-feature, men jag tycker ändå att Bioware är ruskigt snabba på att flytta content till DLC's - branschledande, om man säger så. Vilket jag kan tycka är en tråkig utveckling, dock inte förvånande.

Bioware är inte Bioware längre. Bioware är bara en avdelning av Electronic Arts, och det är Electronic Arts som fattar alla sådana beslut. EA:s affärsplan för PC-spelande är aggressiv produktion och försäljning av DLC, vilket är anledningen att du sett så mycket DLC från Bioware, samt anledningen till att ME3 inte släpps på Steam.

Medlem

Kära BioWare, får folk be om glidmedel eller ni trycker in den med ren kraft och vilja?
Samma visa varje jävla gång... Blir väl till att avbeställa samlarutgåvan.

Medlem

Day 1 DLC party!
Precis som Bf3 och alltför många andra "stora" titlar, tyvärr är det ju bevisligen ett väldigt bra sätt att få folk att betala extra för collectors eller iaf köpa spelen på release oavsett betyg, och på så sätt betala flera hundra mer än de kostar (DLC inräknad) bara någon månad senare.
Personligen gillar jag det inte, day 1 DLC = saker som borde varit med eller ges till alla, gratis (som Homefront gjorde). Sen är det väl trevligt för dem som uppskattar sådant, vissa ser det ju istället som mer spel gratis, och det är ju också ok ^^

Inaktiv

Jag väntar fortfarande på en "GOTY" utgåva av ME2 så jag slipper köpa all DLC separat för 300kr.

Medlem

Okej, det där är väldigt lame. Jag tycker att alla vi på FZ tar och spammar sönder Biowares forum där vi begär att detta DLC är med spelet när det släpps. I'm serious. Detta är bara otroligt töntigt

Ti.
Medlem

Känns bra att få första DLC:n gratis som snar Collectors Edition-ägare.

Medlem
Skrivet av Vorheece:

Kära BioWare, får folk be om glidmedel eller ni trycker in den med ren kraft och vilja?
Samma visa varje jävla gång... Blir väl till att avbeställa samlarutgåvan.

så du ska avbeställa för att du fick reda på att du kommer kunna ladda ner extramaterial gratis?
har svårt att förstå din reaktion.
kan det möjligen vara så att du är en gnällunge?

Medlem

En prothean?!!!

KoP
Medlem

Cares.. har ändå beställt collectors utgåvan. Och hade jag inte gjort det hade jag ändå köpt dlc‘t. Drabbar ingen fattig.

Inaktiv
Skrivet av Ti.:

Känns bra att få första DLC:n gratis som snar Collectors Edition-ägare.

Är det inte ca 300 spänn mer N7 utgåvan kostar? Sure det är massa annat godis i den utgåvan men att kalla dlc'n gratis....Nah

Medlem

Med tanke på DAO och DA2 så borde jag ha räknat ut detta på förhand. De har ju gjort det två gånger förut menar jag.

Inaktiv
Inaktiv

bortblockat från spelet i sista minuten , och omgjort till dlc

Medlem

Smärre spoiler.......SMÄRRE?!?!?!?!

Även om det är något awesome om vad man får så är det lite "FAAAAN" att man fick reda på detta, vill ju inte veta något förrän spelet släpps.

Fy FZ!!!!!! FYYYYY!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Inaktiv

laaaaaame
inget jag kommer att köpa
edit: kan tänka mig att detta utspelar sig mellan tvåan och trean. Sen var squad DLC till ME2 inte så mycket att ha heller, antar att det är same shit nu.

Medlem

Det är ok att dom kör med släpp DLC eftersom jag inte köper EA spel ändå ))))

Medlem

Om inte jag har helt fel så är köp och nedladdning av dlc material helt frivilligt....eller?

Medlem

yay! saker som kunde varit i spelet för oss spelare som betalar för deras produkt men istället så tar dom bort 15-20% av spelet, delar in det i olika DLC:s och säljer det för 10$ styck, så att 20% addition till spelet i slutändan kostar ca lika mycket som själva spelet.

Bioware har gjort några av mina mest älskade favorit spel... men nog är nog, efter mass effect 3 så får jag helt enkelt fördjupa mig i andra spel från andra utvecklare som inte blir piskade utav EA att hacka upp sina spel och sedan sälja bitarna för mer än vad dom är värda.

Medlem

DLC är bra, hoppas dem fortsätter med att släppa mer sådant till ME3 under en lång tid framöver.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Cortex:

Om inte jag har helt fel så är köp och nedladdning av dlc material helt frivilligt....eller?

''

Du har inte helt fel men om spelet som jag betalar för är "Mass Effect 3; Lite version" för att dom bestämde sig för att ta en del av den content som dom har skapat och fördela det seperat istället för kräma ut extra pengar från mig så är det ju inte så roligt, dom har all rätt att göra det... för att vara en "asshole" är inte olagligt men det är inget jag tänker upskatta.

Medlem
Skrivet av KoP:

Cares.. har ändå beställt collectors utgåvan. Och hade jag inte gjort det hade jag ändå köpt dlc‘t. Drabbar ingen fattig.

Tror din och min uppfattning om fattigdom är lite annorlunda.

Att betala för spelet tar en ganska stor bit utav min budget, men jag är villig att göra den uppoffringen för att spela detta spel... sen att innehåll har blivit borttaget från spelet för att sedan sälja det tillbaka till mig för mer pengar?

Som sagt, tror att vi ser på detta från två olika ekonomiska sidor.

Medlem

signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Avstängd

Hette inte DLC:n From Dust i början, men de ändrade för att det redan finns ett spel med det namnet?

12
Skriv svar