Sins of a Dark Age - Dota möter realtidsstrategi

Robot
Sins of a Dark Age - Dota möter realtidsstrategi

Skaparna bakom Sins of a Solar Empire utvecklar free-to-play-titel som mixar MOBA (Dota, HoN, LoL) med klassisk realtidsstrategi. Betan drar igång i sommar.

#sins-of-a-solar-empire, #ironclad, #sins-of-a-dark-age, #dota-2, #heroes-of-newerth, #league-of-legends


Medlem
Sins of a Dark Age - Dota möter realtidsstrategi

Låter kul, om det lyckas tillföra något nytt och inte bara blir ytterligare en klon bland kloner

Medlem

Liknande spinoffs fanns det ju till dota och AoS (som kom innan dota) under wc3 tiden, det var rätt najs och kul med variation

Medlem
Medlem

Så det kommer vara ungefär som Savage som S2Games gjorde innan HoN?

Avstängd

Sins of a solar empire är riktigt nice, så jag förväntar mig ett nice spel från dessa! Även "Savage" konceptet är väldigt coolt.

dvs NS eller savage etc etc :S


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Moderator | Testpilot

Savage var rätt grymt om jag får säga det själv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kanske kan bli något, låter dock precis som Warcraft 3 vilket inte var något vidare i längden då "strategin" till sist alltid handlade om vem som snabbast och bäst levlade upp hjältarna :/. Därför jag bland annat gillade Dota mer pga War3 ändå anpassade sig bättre för det spelsättet.

Hoppas därför Sins of a Dark Age inte blir allt för hero fokuserat utan liknar mer C&C spelen där ens special enheter inte är några "be all end all solution for everything". Heroes som kan förloras utan att man riskerar att förlora hela matchen, heroes med begränsad power- och levelup förmåga som även har riktiga svagheter mot vissa vanliga enheter och försvarsbyggnader. Finns inget mer larvigt än att se en liten gubbe utrustat med ett automatvapen tas sig an en stridsvagn eller miniguntorn och ändå lyckas vinna bara för att han hade högre level :/.

Medlem
Medlem

låter intressant det jag vill veta är om kartan kommer vara standad lr inte såfall skulle jag nog hellre se en 6vs6 såfall. det är nog ett steg i rätt riktning för moba spelen hoppas dom lyckas bra

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Kanske kan bli något, låter dock precis som Warcraft 3 vilket inte var något vidare i längden då "strategin" till sist alltid handlade om vem som snabbast och bäst levlade upp hjältarna :/. Därför jag bland annat gillade Dota mer pga War3 ändå anpassade sig bättre för det spelsättet.

Hoppas därför Sins of a Dark Age inte blir allt för hero fokuserat utan liknar mer C&C spelen där ens special enheter inte är några "be all end all solution for everything".

Missade du att hjältarna kommer spelas av riktiga spelare?

Det är klart att de kommer vara kraftiga och kunna göra skillnad om 80% av laget består av hjältar

Medlem

Intressant


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Fan jag som tänkte göra ett sådant spel


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem

Är det top down eller 3rd person ? Båda är roliga, troligvis Top-down för Commander. Men för Heroes ?

Avstängd

Om man tar Savage som måttstock, så är det topdown för commander och tredjeperson till spelarna... Tror tillochmed man kunde välja mellan tredje person och first person. Känns ju logiskt att det blir liknande.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Kanske kan bli något, låter dock precis som Warcraft 3 vilket inte var något vidare i längden då "strategin" till sist alltid handlade om vem som snabbast och bäst levlade upp hjältarna :/. Därför jag bland annat gillade Dota mer pga War3 ändå anpassade sig bättre för det spelsättet.

Hoppas därför Sins of a Dark Age inte blir allt för hero fokuserat utan liknar mer C&C spelen där ens special enheter inte är några "be all end all solution for everything". Heroes som kan förloras utan att man riskerar att förlora hela matchen, heroes med begränsad power- och levelup förmåga som även har riktiga svagheter mot vissa vanliga enheter och försvarsbyggnader. Finns inget mer larvigt än att se en liten gubbe utrustat med ett automatvapen tas sig an en stridsvagn eller miniguntorn och ändå lyckas vinna bara för att han hade högre level :/.

Du får verkligen Dota att låta simpelt, man måste ju välja en bra kombination av hjältar beroende på hur du vill vinna matchen och då måste deras spells fungera bra ihop, man måste även ha i åtanke vad för hjältar fiendelaget tar så att deras hjältar inte countra era , sen när matchen väl börjar så är det mycket viktigt med lagarbete, personlig skicklighet och kunskap om vad för items man ska köpa.

Det finns fler aspekter i spelet men jag är för lat för att gå in på det

Visst i många fall är det alltid det lag med starkaste hjältar som vinner, men det krävs mycket utav spelaren för att få sin hjälte så effektiv som möjligt


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Bara det är fina soldater och riddare för Commander'n, då är jag jättenöjd !

1
Skriv svar