The Witcher 2 sålde 1,1 miljoner under 2011

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Det är så med PC-spel. De kan sälja bra i åratal. Inte bara första veckorna.

Ja titta på CS 1.6...

Inaktiv

witcher 2 laggar på ultra om man inte har en dator för 35000 .. och lägre inställningar gör att det liknar ngt som ligger i reabacken på coop .. från 2005 ..antingen jättesnyggt eller fult som stryk, dom har inget mellanting

Inaktiv

*ingen köper pc spel och piratkopieringen dödar allt*
FAAAAAAAAAAAIL

Skönt att höra, tycker lite synd om mig själv som inte gillar Witcher 2, köpte det och inser dess storhet men kan bara inte fastna för det :/

Medlem

Väldigt bra spel, hade varit ännu bättre om det var mer öppet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Inte så konstigt! Spelet är ju ett mästerverk!

Stort grattis!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Moderator | Testpilot
Skrivet av moberg:

aargh, vill spela tvåan igen, men vill vänta på nya versionen som kommer iochmed 360 släppet. det är en lång väntan!

"Nya versionen" och allt som ska komma till 360 versionen finns redan till PC.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Aresz:

*ingen köper pc spel och piratkopieringen dödar allt*
FAAAAAAAAAAAIL

Skönt att höra, tycker lite synd om mig själv som inte gillar Witcher 2, köpte det och inser dess storhet men kan bara inte fastna för det :/

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111201/the-witcher-2-pira...


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Det är så med PC-spel. De kan sälja bra i åratal. Inte bara första veckorna.

Ja, fantastiskt att Witcher ( ettan ) fortfarande säljer så bra så många år efter release. Visst, folk köper det väl på Steamreor osv, men utvecklarna tjänar ju ändå pengar på det (i motsats till begagnat-marknaden ), det är ju billig logistik med digital distribution.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Gillar The Witcher 2 starkt dock inte slutet, för dem sade det finns 16(om ja minns rätt) olika slut >_>, får la youtuba lite se alla slut lol.

Medlem

Kan knappt lira skiten på low på min dator. Köpte det ändå för utvecklarna är bros.

Moderator | Testpilot
Skrivet av seeamon:

Kan knappt lira skiten på low på min dator. Köpte det ändå för utvecklarna är bros.

Du är inte ensam.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Aresz:

*ingen köper pc spel och piratkopieringen dödar allt*
FAAAAAAAAAAAIL

Skönt att höra, tycker lite synd om mig själv som inte gillar Witcher 2, köpte det och inser dess storhet men kan bara inte fastna för det :/

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111201/the-witcher-2-pira...

Så dom har missat en försäljning på 4.5miljoner exemplar?

Medlem
Skrivet av hewra:

Suveräna spel båda två. För de som blivit intresserade: spelen förtjänar absolut ett köp (DRM-fritt via GOG.com).

CD Projekt använder inte DRM alls, oavsett källa du köper det från. Det är deras officiella ställningstagande.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av hewra:

Suveräna spel båda två. För de som blivit intresserade: spelen förtjänar absolut ett köp (DRM-fritt via GOG.com).

CD Projekt använder inte DRM alls, oavsett källa du köper det från. Det är deras officiella ställningstagande.

Nja, det BLEV deras officiella ställningstagande:
http://arstechnica.com/gaming/news/2011/05/the-witcher-2-patc...

Men du har rätt i att just nu så kvittar det var man köper det - det är DRM-fritt överallt.

Medlem

spelat ettan på PC och håller på med 2an på PC oxå, blir bara trött på kontrollerna, tex när man är i trånga gångar och ska plocka upp loot och the witcher bestämmer sig för att tända & släcka facklor på väggen istället, det var bara ett exempel, men det finns många sånna störande små saker.. annars är det snyggt och stämningsfullt visst.. lite förutsägbart kanske med hela minnesförlusten och allt, men det köper jag.. sen blir det lite segt imellanåt när det känns som att de scriptade konversationssekvenserna ligger för tätt.. men överhela taget, bra spel!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Har det bestämts än om detta ska komma till PS3 eller inte? ://

12
Skriv svar